První Transporter vyjel ze závodu VW ve Wolfsburgu v březnu roku 1950. Jeho kořeny však sahají do roku 1947, kdy Ben Pon, dovozce VW do Nizozemska, načrtl při jedné z návštěv Wolfsburgu jednoduchý obrázek dodávkového vozu s trambusovou kabinou a motorem v zádi. Jeho nápad se tehdejšímu vedení zalíbil, a tak se jej chopili zkušení konstruktéři, kteří ve snaze zlevnit výrobní náklady záměrně využili komponenty z modelu VW Brouk.

Transportery poháněly zážehové čtyřválce o objemu 1,1 litru a výkonu pouhých 18 kW(25 k). Už tehdy se však chlubily velkým objemem své skříně (4,6 m3). V příštích letech dostal silnější motor, objevily se verze pro přepravu osob i speciální obytná provedení. V roce 1956 přešla výroba do nové továrny automobilky VW v Hannoveru, zároveň se rozbíhaly licenční montáže v Brazílii, Austrálii, Jihoafrické republice.
V roce 1967 přišla druhá generace Transporteru modernějších tvarů. Charakteristickým znakem bylo nedělené panoramatické čelní sklo, výkonnější motory, nové zavěšení kol atd. V polovině sedmdesátých let se testovaly prototypy s pohonem všech kol, které se staly vzory později vyráběných modelů „Syncro“.
Také Volkswagen Transporter třetí generace (1979) si podržel původní charakteristickou koncepci: Skříňovou karosérii s trambusovou budkou, vzduchem chlazený motor vzadu pod podlahou a pohon zadních kol. Výrazně přepracované zavěšení kol mu propůjčovalo o poznání lepší jízdní vlastnosti. Navázal na dosud vyrobených více než 4 500 000 vozů předchozí generace.
Svůj důraz na otázky ekologie demonstroval VW v roce 1983 zavedením katalyzátorů výfukových plynů do výbavy modelů Transporter. Ještě předtím se však Transporter poprvé dočkal i vznětového motoru o objemu 1,6 l a výkonu 37 kW (50 k) a na podzim roku 1982 se namísto tradičních vzduchem chlazených zážehových motorů objevily vodou chlazené agregáty.
V roce 1989 se v koncernu VW ustavuje samostatná divize užitkových vozů a zároveň vyjíždí Transporter T4 čtvrté generace – vůz zcela nové koncepce s napříč uloženým motorem vpředu a pohonem předních kol. Tento oblíbený model prozatím završuje mimořádně úspěšnou historii těchto vozů. Žádná jiná modelová řada nedosáhla takové popularity. Od zahájení výroby v roce 1950 do současnosti se po celém světě prodalo bezmála devět miliónů kusů a neslábnoucí poptávka jasně dokládá, že toto číslo ještě poroste.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.