Mercedes Benz C: novinka se špičkovou technikou

Po čtyři roky trvajícím vývoji a investicích ve výši 1,36 miliardy euro představil Mercedes Benz dlouho očekávaný model třídy C.

Během května se u evropských zástupců a prodejních partnerů stuttgartské automobilky objeví nový Mercedes Benz třídy C, který by měl navázat na úspěchy předchozího modelu vyrobeného v počtu 1.6 miliónu kusů.


S novým „céčkem“ přichází do sériové výroby soubor technických inovací, které se doposud v tomto segmentu nevyskytly. Nikdy předtím nebyla v této třídě věnována taková pozornost aspektům bezpečnosti a komfortu jako při vývoji nového Mercedesu. Již atraktivní design moderně řešené přední části vozu se čtyřmi světlomety zdůrazňuje dynamiku a eleganci. S nově vyvinutým podvozkem, výkonnými motory a nejnovějšími technickými inovacemi prezentuje svojí sportovní angažovanost. Tuto dynamiku kombinuje s bezpečnostními prvky nejvyšší možné úrovně, vysokou kvalitou, příkladným komfortem a perfektní spolehlivostí.


Mercedes Benz C: novinka se špičkovou technikou

Do sériové výbavy se dodává nejmodernější technika, až dosud určená pouze špičkovými modelům s trojcípou hvězdou na přídi: Z řady novinek připomeňme např. okenní airbagy, adaptivní airbagy pro řidiče a spolujezdce, automatické ovládání světel, multifunkční volant, centrální displej a vedení světla optickými vlákny. Bezpečnost dále zvyšují elektronické zabezpečení stability jízdy ESP, brzdový asistent, automatické rozpoznání použití dětské sedačky na předním sedadle, napínáky bezpečnostních pásů a omezovače síly při jejich přetížení u předních sedadel a obou vnějších sedadel vzadu, hlavové opěrky na všech sedadlech a boční airbagy v předních dveřích. Také elektronický regulátor rychlost Speedtronic a šestistupňová převodovka patří nyní do sériového vybavení.

Za příplatek lze u třídy C poprvé získat nejmodernější systémy z třídy S, mj. čidly řízenou komfortní klimatizaci Thermotronic, komunikační systém Comand, dynamický systém navigace DynAPS (zatím není určen pro export) nebo ozvučení Bose s automatickou kompenzací vhledem k jízdnímu hluku. Systém hlasového ovládání řídí autorádio a CD přehrávač.


K novinkám třídy C patří telematické funkce TeleDiagnose a MB Info. Funkci TeleDiagnose využije řidič při technické závadě, kdy po stisknutí příslušného tlačítka na autotelefonu vyšle všechny relevantní údaje o automobilu a přesnou polohu vozu do zákaznického střediska firmy MB, jehož pracovníci zorganizují opravárenskou pomoc. TeleDiagnose pracuje ve spojení s automatickým tísňovým voláním Tele-Aid (zatím není určen pro export).


Dynamiku a radost z jízdy zaručuje sedm zcela nových nebo inovovaných motorů. Jejich výkony jsou až o 20 procent vyšší než dosud a dávají také až o 43 procent vyšší točivý moment. Výkonové spektrum čtyř zážehových motorů a tří vznětových sahá od 85 kW (115 k) až po 160 kW (218 k) u vidlicového šestiválce 3.2.


Především s novým zážehovým dvoulitrovým motorem přeplňovaným mechanicky poháněným kompresorem bude patřit nová třída C k nejdynamičtějším vozům této objemové kategorie. Čtyřválec s výkonem 120 kW (163 k) dosahuje výkonové charakteristiky velkého šestiválce. S točivým momentem 230 N.m zrychluje za 9,3 s z nuly na 100 km/h a jede rychlostí 230 km/h. V porovnání s dosavadním modelem C 200, který má o 20 procent nižší výkon, spotřebuje nový C 200 Kompressor na sto kilometrů o pouhou desetinu litru navíc, tzn. 9,5 l. Zážehové motory nové třídy C splňují již dnes přísné limity vyplývající z normy EU-4 platné až v roce 2005.

Mercedes Benz C: novinka se špičkovou technikou


Pozoruhodné jsou také jízdní výkony modelů se vznětovými motory. Nový pětiválec C 270 CDI (125 kW/170 K) dosahuje rychlosti 230 km/h (o 27 km/h rychlejší než dosavadní C 250 TD). Tyto hodnoty umožňuje variabilní průtočná část turbodmychadla a moderní vysokotlaké vstřikování Common-Rail, které snížily spotřebu na 6,9 litru. Tuto techniku využívají i čtyřválce C 200 CDI a C 220 CDI, které i přes vyšší výkon dosahují stejné spotřeby jako dosud: 6,1 resp. 6,2 l/100 km.


Radost z jízdy zvyšuje pokroková koncepce ovládání funkcí a zobrazování žádaných údajů. Řada funkcí je nyní ovládána zcela automaticky. Pomocí nového multifunkčního volantu a centrálního displeje si může řidič naprogramovat přes padesát individuálních funkcí a důležité informace vyvolat pouhým stisknutím tlačítka.


Součástí čelní části vozu je speciální modul s nárazovými elementy (crash – boxy) z ušlechtilé oceli, který je ke karosérii přišroubován a v případě havárie může být rychle a s malými náklady vyměněn. Při menších kolizích v rychlosti do 15 km/h je schopen pohltit energii nárazu do té míry, že nosná struktura karosérie zůstane nepoškozená. Podobnou konstrukci zlepšující podmínky pro opravu najdeme i v zádi vozu.


K inovacím podvozkové techniky patří nově vyvinutá tříprvková přední náprava s pružící a tlumící vzpěrou typu McPherson, moderní hřebenové řízení a velkoryse dimenzované kotoučové brzdy doplněné vylepšeným průchodem chladicího vzduchu. Prostorová zadní náprava byla konstrukčně přepracována a nově odladěna.


Nová třída C je s 4526 mm o deset milimetrů delší než její dřívější provedení. Přitom rozvor náprav se zvětšil o 25 mm na celkových 2715 mm.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...