Mercedes Benz C: novinka se špičkovou technikou

Po čtyři roky trvajícím vývoji a investicích ve výši 1,36 miliardy euro představil Mercedes Benz dlouho očekávaný model třídy C.

Během května se u evropských zástupců a prodejních partnerů stuttgartské automobilky objeví nový Mercedes Benz třídy C, který by měl navázat na úspěchy předchozího modelu vyrobeného v počtu 1.6 miliónu kusů.


S novým „céčkem“ přichází do sériové výroby soubor technických inovací, které se doposud v tomto segmentu nevyskytly. Nikdy předtím nebyla v této třídě věnována taková pozornost aspektům bezpečnosti a komfortu jako při vývoji nového Mercedesu. Již atraktivní design moderně řešené přední části vozu se čtyřmi světlomety zdůrazňuje dynamiku a eleganci. S nově vyvinutým podvozkem, výkonnými motory a nejnovějšími technickými inovacemi prezentuje svojí sportovní angažovanost. Tuto dynamiku kombinuje s bezpečnostními prvky nejvyšší možné úrovně, vysokou kvalitou, příkladným komfortem a perfektní spolehlivostí.


Mercedes Benz C: novinka se špičkovou technikou

Do sériové výbavy se dodává nejmodernější technika, až dosud určená pouze špičkovými modelům s trojcípou hvězdou na přídi: Z řady novinek připomeňme např. okenní airbagy, adaptivní airbagy pro řidiče a spolujezdce, automatické ovládání světel, multifunkční volant, centrální displej a vedení světla optickými vlákny. Bezpečnost dále zvyšují elektronické zabezpečení stability jízdy ESP, brzdový asistent, automatické rozpoznání použití dětské sedačky na předním sedadle, napínáky bezpečnostních pásů a omezovače síly při jejich přetížení u předních sedadel a obou vnějších sedadel vzadu, hlavové opěrky na všech sedadlech a boční airbagy v předních dveřích. Také elektronický regulátor rychlost Speedtronic a šestistupňová převodovka patří nyní do sériového vybavení.

Za příplatek lze u třídy C poprvé získat nejmodernější systémy z třídy S, mj. čidly řízenou komfortní klimatizaci Thermotronic, komunikační systém Comand, dynamický systém navigace DynAPS (zatím není určen pro export) nebo ozvučení Bose s automatickou kompenzací vhledem k jízdnímu hluku. Systém hlasového ovládání řídí autorádio a CD přehrávač.


K novinkám třídy C patří telematické funkce TeleDiagnose a MB Info. Funkci TeleDiagnose využije řidič při technické závadě, kdy po stisknutí příslušného tlačítka na autotelefonu vyšle všechny relevantní údaje o automobilu a přesnou polohu vozu do zákaznického střediska firmy MB, jehož pracovníci zorganizují opravárenskou pomoc. TeleDiagnose pracuje ve spojení s automatickým tísňovým voláním Tele-Aid (zatím není určen pro export).


Dynamiku a radost z jízdy zaručuje sedm zcela nových nebo inovovaných motorů. Jejich výkony jsou až o 20 procent vyšší než dosud a dávají také až o 43 procent vyšší točivý moment. Výkonové spektrum čtyř zážehových motorů a tří vznětových sahá od 85 kW (115 k) až po 160 kW (218 k) u vidlicového šestiválce 3.2.


Především s novým zážehovým dvoulitrovým motorem přeplňovaným mechanicky poháněným kompresorem bude patřit nová třída C k nejdynamičtějším vozům této objemové kategorie. Čtyřválec s výkonem 120 kW (163 k) dosahuje výkonové charakteristiky velkého šestiválce. S točivým momentem 230 N.m zrychluje za 9,3 s z nuly na 100 km/h a jede rychlostí 230 km/h. V porovnání s dosavadním modelem C 200, který má o 20 procent nižší výkon, spotřebuje nový C 200 Kompressor na sto kilometrů o pouhou desetinu litru navíc, tzn. 9,5 l. Zážehové motory nové třídy C splňují již dnes přísné limity vyplývající z normy EU-4 platné až v roce 2005.

Mercedes Benz C: novinka se špičkovou technikou


Pozoruhodné jsou také jízdní výkony modelů se vznětovými motory. Nový pětiválec C 270 CDI (125 kW/170 K) dosahuje rychlosti 230 km/h (o 27 km/h rychlejší než dosavadní C 250 TD). Tyto hodnoty umožňuje variabilní průtočná část turbodmychadla a moderní vysokotlaké vstřikování Common-Rail, které snížily spotřebu na 6,9 litru. Tuto techniku využívají i čtyřválce C 200 CDI a C 220 CDI, které i přes vyšší výkon dosahují stejné spotřeby jako dosud: 6,1 resp. 6,2 l/100 km.


Radost z jízdy zvyšuje pokroková koncepce ovládání funkcí a zobrazování žádaných údajů. Řada funkcí je nyní ovládána zcela automaticky. Pomocí nového multifunkčního volantu a centrálního displeje si může řidič naprogramovat přes padesát individuálních funkcí a důležité informace vyvolat pouhým stisknutím tlačítka.


Součástí čelní části vozu je speciální modul s nárazovými elementy (crash – boxy) z ušlechtilé oceli, který je ke karosérii přišroubován a v případě havárie může být rychle a s malými náklady vyměněn. Při menších kolizích v rychlosti do 15 km/h je schopen pohltit energii nárazu do té míry, že nosná struktura karosérie zůstane nepoškozená. Podobnou konstrukci zlepšující podmínky pro opravu najdeme i v zádi vozu.


K inovacím podvozkové techniky patří nově vyvinutá tříprvková přední náprava s pružící a tlumící vzpěrou typu McPherson, moderní hřebenové řízení a velkoryse dimenzované kotoučové brzdy doplněné vylepšeným průchodem chladicího vzduchu. Prostorová zadní náprava byla konstrukčně přepracována a nově odladěna.


Nová třída C je s 4526 mm o deset milimetrů delší než její dřívější provedení. Přitom rozvor náprav se zvětšil o 25 mm na celkových 2715 mm.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...