Takřka stovka posádek se dostavila na start úvodní soutěže domácího šampionátu Rallye Šumava Mogul. Zařazení do ME s nejnižším koeficientem 2 připomínala pouze jedna německá a dvě chorvatské posádky. Z české špičky chyběli Michal Gargulák (do nového Mitsubishi Lancer nemá motor), Jaroslav Starý a Věroslav Cvrček (bez auta) a také projekt Pavla Sibery se odkládá na neurčito. Naopak do Klatov přijeli dlouho nejasný Milan Dolák s Toyotou Corollou, tak Emil Triner s Nissanem Pulsar, jehož však viděli diváci pouze na první zkoušce. V ní zajel dvanáctý čas a poté odstoupil pro technickou závadu (poloosa). Nad očekávání dobře si v prvních kilometrech vedl mladý Roman Kresta, poprvé jedoucí s vozem 4×4, a to se Škodou Octávia WRC. Skvělé představení na třetím místě jedoucího Kresty ukončila předčasně porucha diferenciálu. Velice opatrně začal soutěž autokrosař Tomáš Hrdinka se špičkovým, a v tuto chvíli u nás nejkvalitnějším vozem, Subaru Impreza. Na jeho jízdě bylo vidět, že voda, déšť a bláto jsou větší soupeři než domácí špička.
Od první zkoušky začal udávat tempo Milan Dolák, za kterým se záhy ustálilo pořadí, v němž také jezdci nastoupili do druhého již zcela jasného a slunečného dne. Dolák tedy vedl před Trajboldem (-1.42), Křečkem (-2.09), Trojanem (-2.12), Arazimem (-2.23), Štolfou (-2.25), Klokočkou (-3.51) a Pechem (-3.54) …. Hrdinka byl čtrnáctý (-5.26). Všichni moc dobře věděli, že rozhodnutí přinesou až úseky na Vimpersku, kde zvláště v lesních úsecích byly ještě zbytky sněhu a ledu.
Hned po sto metrech první sobotní zkoušky odpadl pro poruchu převodovky Jindřich Štolfa, s Peugeotem 306 Maxi dosud suverén Formule 2 a zanedlouho jej následoval Jan Klokočka s novým Mitsubishi Lancer.
Až do deváté rychlostní zkoušky z celkových sedmnácti se zdálo, že vedoucí dvojici Dolák a Palivec nic nestojí v cestě za obhájením loňského prvenství. V tu dobu již vedli takřka s dvouminutovým náskokem před manželi Trajboldovými s Fordem Escort Cosworth. Jenže v zápětí prorazili pneumatiku a jejich náskok se snížil o minutu. Hned v příští zkoušce lehce havarovali a když jim na dvanácté „erzetě“ praskla poloosa, rázem se vedení ujal Karel Trojan s Toyotou Celica GT4, před Křečkem (- 5 s). Dolák byl se 16 s třetí, zatímco soutěž skončila pro Trajbolda, který po defektu pneumatiky skončil v zahradě, odkud se již „nevyhrabal“. Mechanikům Milana Doláka se však podařilo vůz opravit a s Toyotou otrhanou ze všech stran zavelel k závěrečnému útoku. Ztrátu bleskově eliminoval, naopak ještě získal k dobru dalších třicet sekund a cílem projel jako první.
O druhou příčku svedli Trojan s Křečkem boj až do posledních metrů. Před poslední zkouškou měl Karel Trojan k dobru šest sekund. „Náskok asi neudržíme. Křeček dokáže přesně odhadnout, kde má jet rychle“. Jeho prognóza se potvrdila, byť jen o pouhé tři desetinky sekundy! O tolik byl totiž Ladislav Křeček v cíli rychlejší. „Tady nejde mluvit o nějakém zaslouženém druhém místě. Oba jsme na tom stejně. Trojan si dokázal v první etapě dobře spočítat, že soutěž se rozhodne až v sobotu a tomu podřídil svoji taktiku“, doznal v cíli Ladislav Křeček, obhajující titul mistra republiky.
Čtvrtí a zároveň první ve skupině N skončili Václav Arazim a Julius Gál s Mitsubishi Lancer, když s přehledem odolali závěrečnému náporu Václava Pecha se Subaru Impreza WRX. Tito dva jezdci jsou také největšími kandidáty na titul, když další posádky za nimi dost zaostávaly. Jinak se skupina N přeměnila prakticky na „Mitsubishi Cup“. Bohužel kvalitní podvozek a pohon všech kol nejsou právě tou nejlepší „pastvou“ pro oko diváka.
Po odstoupení Štolfy zaujal ve Formuli 2 vedoucí pozici Josef Peták se Škodou Felicia Kit Car (Honda Civic není ještě připravena) a dokázal, že umí zajet opravdu s jakýmkoli vozem. Svým výkonem se propracoval až do první desítky, když nechal za sebou mj. osm vozů Mitsubishi Lancer, Ford Escort i Subaru. To není pro jejich posádky zrovna příliš lichotivé vysvědčení. Tak např. Ford Escort, s nímž Trojan loni skončil třetí v mistrovství republiky, dojel na Šumavě až na 13. místě se ztrátou 13 minut. A Tomáš Hrdinka? Suché silnice pokryté po zimě vrstvou písku mu seděly už víc a na jeho jízdě bylo vidět, že s přibývajícími kilometry si na Subaru víc a víc zvyká. Osmá příčka zatím zdaleka neodpovídá možnostem vozu. Hrdinka bude asi přeci jen několik rallye potřebovat na to, aby se dostal mezi absolutní špičku.
Příští soutěží mistrovství republiky bude Rallye Paramo v Liberci ve dnech 14. a 15. dubna.
Výsledky
1. Dolák – Palivec | Toyota Corolla WRC | |
2. Křeček – Krečman | Ford Escort Cosworth | – 0.33.3 |
3. Trojan – Vodička | Toyota Celica GT4 | – 0.33.6 |
4. Arazim – Gál | Mitsubishi Lancer | – 3.24.3 |
5. Pech – Uhel | Subaru Impreza WRX | – 4.04.3 |
6. Tuček – Pritzl | Mitsubishi Lancer | – 5.40.7 |
7. Tošovský – Sláma | Mitsubishi Lancer | – 6.54.1 |
8. Hrdinka – Jirátko | Subaru Impreza WRC | – 6.57.2 |
9. Peták – Benešová | Škoda Felicia Kit | – 8.37.3 |
10. Liška – Kestler | Mitsubishi Carisma | – 9.52.5 |
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů