Od prosince byl Picasso postupně uveden na trhy evropských zemí, kde byl ve všech zemích zaznamenán o jeho nákup mimořádný zájem. Bylo to především pro jeho optimální užitné vlastnosti, o kterých jsme se sami mohli přesvědčit. Tento nebývalý zájem byl jistě ovlivněn i novými zdařilými prvky designu karoserie, ergonomie, pohodlí a bezpečnosti. Citroen spojil název auta záměrně se jménem Picassa, aby zdůraznil originalitu tohoto vozu.
Křivky vejčitého tvaru karoserie ve mně vyvolaly ze všech uhlů pohledu dojem dynamičnosti, robustnosti a pevnosti vyúsťující v pocit bezpečí při jízdě. Současně ve mně harmonicky sladěné linie karoserie vzbuzovaly pocit možného uzavření brzkého přátelství s tímto vozem.
Vnitřek karoserie je opravdu mimořádně prostorný s pěti pohodlnými sedadly a velkým zavazadlovým prostorem o objemu 550 litrů. Variabilita uspořádání interiéru umožňuje zvětšit prostor na zavazadla až na 2 128 litrů. Prostřední zadní sedačka lze posunou o 14 cm dopředu, aby se zvýšilo pohodlí cestujících vzadu zvětšením prostoru v úrovni ramen. Sklopením opěradla středního zadního sedadla vznikne stoleček, na opěradlech obou předních sedadel jsou sklápěcí stolky. Sklopením předních sedadel vzniknou pohodlná lůžka. Ve voze je řada úložných a odkládacích prostorů, které zpříjemní cestování ve voze. V zavazadlovém prostoru je umístěn složený praktický skládací vozík s kolečky.
Optimální polohu umožňuje řidiči zvolit výškově seřiditelný volant a výškově seřiditelné sedadlo. Novinkou je palubní digitální přístroj umístěný ve středu na přístrojové desce. Na to si budou muset někteří majitelé tohoto vozu jistě zvykat – jak na umístění ve středu, tak i na digitální znázorňování rychlosti. Je zajímavé, a nejen u Citroena, že se řada výrobců znovu vrací k digitálnímu znázorňování údajů, od kterého bylo před lety upuštěno. Chybí otáčkoměr, který výrobce nepokládal u této třídy vozů jako potřebný. Xsara Picasso má v základním vybavení i palubní počítač. Ovládací prvky jsou pro řidiče uspořádány tak, aby neodváděly jeho pozornost od dopravní situace. Na čtyřramenném volantu je umístěno ovládání radia. Jako výbava na přání je nabízen navigační systém.
Posilovač řízení s proměnlivým účinkem umožňuje zaparkování a zároveň lepší vedení vozu při vyšších rychlostech. Brzdová soustava s ABS a airbagy řidiče a spolujezdce jsou v základní výbavě. K bezpečné jízdě přispívá i vyvážené pérování vpředu vinutými pružinami a vzadu zkrutnými tyčemi. K pohodové jízdě přispívá i dobré odhlučnění motoru.
Picasso je dodáván se třemi čtyřválcovými motory: benzinovým 1,6i o výkonu 90 k (65 kW) při 5 600 ot/min, benzinovým 1,8i 16V o výkonu 117 k (85 kW) při 5 500 ot/min a naftovým 2,0 HDi s výkonem 90 k (66 kW) při 4 000 ot/min. Podle údajů výrobce dosahuje Picasso s motorem 1,6i maximální rychlost 168 km/hod. a má kombinovanou spotřebu 7,8 l na 100 km, s motorem 1,8i 16V 190 km/hod. a kombinovanou spotřebu 7,7 l/100 km, s motorem 2,0 HDi 175 km/hod. a kombinovanou spotřebu 5,5 litru nafty na 100 km.
V základní výbavě stojí Citroen Xsara Picasso s motorem 1,6i 495 000 Kč, s motorem 1,8i 16V 520 000 Kč a s naftovým motorem 2,0 Hdi 550 000 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií