Vynikající obsazení hlásí 33.ročník Portugalské TAP rallye, na jejíž 1646 kilometrů dlouhou trať s 23 rychlostními zkouškami s délkou 400 km se letos poprvé vydají všechny přihlášené tovární týmy, některé dokonce s třemi jezdci, i přestože v klasifikaci MS značek mohou bodovat pouze dva, zatímco do MS jednotlivců sbírají body všichni.
Zatím vedoucí značka průběžné klasifikace Subaru nominovala opět Richarda Burnse a Juhu Kankkunena, kteří v předchozím podniku Safari rallye obsadili první dvě příčky. Zatím druhá značka v pořadí Mitsubishi sází na čtyřnásobného šampiona Tommi Mäkinena, vedoucí jezdce NS a Freddy Loixe. Ford touží po úspěchu jako sůl a věří, že by Colin McRae mohl v Portugalsku zvítězit po třetí za sebou a konečně tak prolomit smůlu. Sekundovat mu bude Carlos Sainz a také Petter Solberg, překvapení Safari rallye. Velice rozporuplných výsledků dosahuje zatím Peugeot – v Monte Carlu i Africe všechny vozy odpadly a ve Švédsku zvítězil Grönholm. Uvidíme co tentokrát Fin společně s Delecourem, Panizzim a také domácím Lopesem vymyslí. Také Seat nasazuje čtyři vozy, vedle Didiera Auriola a Toni Gardemeistera mají šanci bojovat o dobré umístění ještě domácí matador Rui Madeira a Fin Harri Rovanpera.
Škoda zatím vybojovala čtyři body, když Armin Schwarz a Luis Climent dokončili obě rallye, v nichž startovali, i když se značnou časovou ztrátou na vítěze, ale na to se historie neptá. Povzbudivé výsledky z afrického kontinentu jsou příslibem pro nadcházející start. „Safari byla pro nás příjemným překvapením. Nejen tím, že jsme bodovali, ale během soutěže se na vozech nevyskytly vážnější problémy. Možná to bylo i tím, že se 1440 kilogramy jsme měli nějtěžší automobily ze všech továrních vozů. Mohl jsem jet třeba i rychleji, ale na úkor zvýšenou rizika poruchy. Proto jsem raději v každé sekci ztrácel kolem pěti minut na nejrychlejšího, než abych poškodil vůz. V minulých letech tato taktika vždy odpovídala umístění mezi pátým a osmým místem, a to se potvrdilo i letos. Naším cílem bylo dojet a sbírat zkušenosti. Moc nám také pomohlo zapůjčení technika Karl-Heinze Goldsteina ze společnosti VAG, dceřinné firmy VW, který se v minulosti podílel mj. i na vývoji Audi quattro“, říká Armin Schwarz.
A konečně se dostáváme ke značce Hyundai, jejíž piloti Kenneth Eriksson a Alister McRae mají za sebou vcelku úspěšnou premiéru na Švédské rallye. Toyota se sice oficiálně světového šampionátu nezúčastňuje, přesto se na startu objeví minimálně šest modelů Cordoba WRC řízené mj. Thomasem Radströmem, Estoncem Markko Martinem, Řekem Ari Vovosem, Turkem Volkanem Isitem a dalšími. Se Subaru Impreza WRC pojede také polský nejlepší soutěžák Krzysztof Holowczy. Ve skupině N si to rozdají Uruguayec Treiles, Rakušan Stohl a domácí Campos, všichni jedoucí s Mitsubishi Lancer, s nímž pojede i jedenáctinásobný šampión USA John Buffum, který se na evropské půdě objevil naposledy v roce 1983, kdy skončil v RAC rallye sedmý.
Průběžné pořadí MS 2000
Značky | Jezdci | Skupina N |
1. Subaru 25 | 1. Mäkinen 16 | 1. Stohl 17 |
2. Mitsubishi 18 | 2. Burns 12 | 2. Menzi 10 |
3. Ford 13 | 3. Kankkunen 11 | Paasonen 10 |
4. Peugeot 11 | 4. Grönholm 10 | 4. Trelles 6 |
5. Seat 7 | 5. Sainz 9 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.