Ford
– je druhý největší výrobce hybridních vozů na světě. V USA, kde automobilka loni prodala přibližně 46 000 elektrifikovaných automobilů, se její podíl v tomto segmentu za jediný rok zečtyřnásobil.
Nabídku elektrifikovaných vozů Ford pro evropský trh budou tvořit:
- Focus Electric s vyspělým elektromotorem o výkonu 105 kW. Vůz vyvine nejvyšší rychlost 137 km/h a na jedno nabití ujede až 162 km. Zabudovaná 6,6kW nabíječka nabije sadu kapalinou chlazených lithium-ion akumulátorů o kapacitě 23 kWh za tři až čtyři hodiny, pokud je zapojena do sítě pod napětím 32 A.*
- C-MAX Energi, první sériově vyráběný plug-in hybrid značky Ford. Tento model kombinuje hybridní hnací ústrojí s vysokonapěťovým lithium-ion akumulátorem o kapacitě 7,6 kWh. V čistě elektrickém režimu ujede asi 30 km a po homologaci by měl vykazovat emise CO2 v kombinovaném cyklu pod 50 g/km. Plné nabití z nabíjecí stanice trvá méně než tři hodiny.
- Fusion Hybrid kombinuje spalovací motor s elektromotorem a akumulátorem. V elektrickém režimu vyvine rychlost až 136 km/h. Při rozjezdech a v nižších rychlostech využívá elektrický pohon, zatímco při vyšším zatížení vstoupí do hry spalovací motor, který dobíjí akumulátor. Fusion Hybrid se bude v Evropě prodávat jako Mondeo Hybrid. Ford očekává kombinovanou spotřebu pod 4,5 l/100 km a emise CO2 nižší než 99 g/km.
Ford Focus Electric a C-MAX Energi jsou již integrované do dopravní struktury německého Kolína nad Rýnem, kde se účastní výzkumného projektu „colognE-mobil“. Projekt financovaný částkou v přepočtu asi 339 milionů Kč by se mohl stát vzorem při zavádění infrastruktur pro elektromobily v dalších německých městech.
Elektrifikované modely se v nabídce Fordu zařadí po bok mimořádně úsporných vozů poháněných zážehovými a vznětovými motory, k nimž patří mimo jiné:
- Focus ECOnetic se spotřebou 3,4 l/100 km a emisemi CO2 88 g/km**
- Focus 1.0 EcoBoost 74 kW v nové verzi plánované na začátek příštího roku, která bude mít kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km a emise CO2 99 g/km
- Sedm motorizací Fiesty s emisemi CO2 pod 99 g/km
Motor 1.0 EcoBoost
– kombinuje přímé vstřikování paliva s proměnným časováním ventilů a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Díky tomu dosahuje nižší spotřeby bez kompromisů v otázce dynamiky. V letech 2012 a 2013 zvítězil nejmenší EcoBoost v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku).
Fordem sponzorovaný průzkum
– ukázal, že většině Evropanů záleží na životním prostředí. Mnoho z nich pokládá klimatické změny za největší problém, kterému dnešní svět čelí. Z odpovědí šesti tisíc respondentů rovněž vyplynulo, že lidé přesně nevědí, jak žít ekologicky šetrnějším stylem, většina se nechce vzdát vlastnictví automobilu a že elektromobily jsou obecně považovány za šetrnější k životnímu prostředí.
Ford zadal realizaci průzkumu přední konzultační společnosti „The Futures Company“***, aby získal přesnější představu o postojích veřejnosti ke vztahu mezi osobní mobilitou a životním prostředím. Průzkum ukázal, že:
- 72 procent pokládá elektrifikované automobily za ekologicky šetrnější
- 54 procent považuje klimatické změny za největší problém dnešního světa
- 52 procent by si neumělo představit život bez auta
- 38 procent neví přesně, jak vést ekologicky šetrnější životní styl
- 28 procent by uvažovalo o pořízení automobilu s elektrifikovaným pohonem
- 23 procent chce do budoucna cestovat ekologičtějším způsobem
První elektrický automobil vyrobil Ford přesně před 100 lety.
Jednalo se o elektrizovanou verzi Fordu Model T, která se ale do sériové výroby nedostala. Společný projekt zakladatele Ford Motor Company Henryho Forda a vynálezce Thomase Edisona, kteří chtěli přivést na svět „levný a praktický elektrický automobil“, ztroskotal na tehdejší technické úrovni akumulátorů.
*Celková doba nabíjení se odvíjí od klimatických podmínek a způsobu využívání vozidla. Uváděné časy jsou přibližné a mohou se lišit v závislosti na jízdním stylu, zatížení spotřebičů, stavu akumulátoru a teplotě vzduchu. Dobu nabíjení ovlivňuje rovněž konstrukce rozvodné sítě. Uváděné hodnoty dojezdu na jedno nabití byly naměřeny v souladu s technickými požadavky a specifikacemi evropské směrnice 715/2007 v aktuálním znění a normy UN-ECE 101 v aktuálním znění. V jiných částech světa se spotřeba elektřiny zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.
** Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropské směrnice (EC) 715/2007 v aktuálním znění. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.
*** Průzkum realizovala The Futures Company v červenci a srpnu 2012 mezi 6028 respondenty z Dánska, Francie, Německa, Itálie, Španělska a Velké Británie.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.