Na Lucii
– čtrnáct dní po startu v Kostelci čekala další soutěžácká výzva. Tratě pačejovské Agropy opět charakterizují zcela odlišné pasáže než předchozí podniky na Kopné a v Kostelci. Na mladou závodnici čekaly zkoušky s řadou zrádných horizontů a s častým střídáním rytmu. A západočeskou premiéru jí ještě ztížilo počasí, neboť déšť provázel velkou část seznamovacích jízd. A jeho stopy v některých úsecích zůstaly více než patrné.
Lucie, jenž začínala na chvostu nabité třídy 9 a čtvrtá v Dámském poháru popsala drobné trable:
„Agropa pro mě zase znamenala poznávání nových a neznámých tratí. S tolika horizonty jsem se zatím nikde nesetkala… A bohužel se začínalo nejtěžší vložkou, která se jela téměř kompletně v lese a po předchozím dešti byla hodně uklouzaná. Měla jsem z ní obrovský respekt, což se promítlo do časů. A sebevědomí nepřidaly ani hodiny a nutnost couvat v úvodním průjezdu.“
Servisní přestávka po dvou rychlostních zkouškách přišla mladé závodnici vhod, úvodní ´neúspěchy´ hodila za hlavu a do druhé sekce vyrazila jako vyměněná. Důkazem byly jeden čtvrtý a jen pátý čas mezi konkurencí třídy 9 a posun na druhé místo v Dámském poháru. Tím však také definitivně skončilo soupeření s Pavlínou Tydlačkovou a Olgou Lounovou…
„Škoda problémů a časové ztráty soupeřek, protože z toho mohl být zajímavý souboj až do cíle,“ přiznává Lucie a pokračuje: „V Pačejově jsem tak obhájila druhé místo mezi holkami z předchozích podniků, takže jsem byla v cíli spokojena. Rally Pačejov pro mě byla velmi zajímavá zkušenost a ač jsem se nevyvarovala během závodu několika chybiček, návrat na cílovou rampu a absolvování celého závodu vše zastínil.“
Lucii doplnil navigátor Tomáš Plachý:
„Rychlé pačejovské tratě vždy dokonale prověří závodnické ´srdíčko´ každého jezdce. Lucie na některých vložkách jednoznačně potvrdila jezdecké kvality, ale komplexně převládla snaha o zdárné dokončení náročné soutěže. A tak Citroën DS3 R1 ani do třetice nechyběl v cíli. Určitě jí za její výkon patří pochvala.“
Vůz Citroën DS3 R1B
– se nyní představí na Barum Czech Rally Zlín. Do jeho kokpitu usedne talentovaný Adam Kobliha.
„Adam mě zaujal svými výkony s vozem Citroën C2 R2 MAX právě ve sprintrally, proto jsme se dohodli na jednorázové prezentaci modelu DS3 R1B v rámci Barumky. Už se těším, jak ho přivítáme v našem servisním zázemí, a věřím, že bude patřit k černým koním třídy 9,“ odtajnil žhavou novinku šéf stáje Gekon Racing a promotér Citroën Racing Trophy CZ Tomáš Pletka.
Technické parametry Citroënu DS3 R1B:
Motor:
Řadový zážehový šestnáctiventilový čtyřválec DOHC o zdvihovém objemu 1598 ccm (vrtání 77 mm x zdvih 85,8 mm) uložený vpředu napříč. Nejvyšší výkon 125 k při 6000 ot/min. Maximální krouticí moment 165 Nm při 4200 ot/min.
Převodovka:
Pohon předních kol, pětistupňová převodovka. Stálý převod 13×64. Metalokeramická jednokotoučová spojka o průměru 200 mm. Hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem.
Podvozek:
Vpředu zavěšení kol McPherson, vzadu torzní náprava typu H. Tlumiče pérování Citroën Racing, vinuté pružiny. Kotoučové jednopístkové brzdy, vpředu s ventilovanými kotouči průměru 266 x 22 mm vzadu s plnými kotouči průměru 247 x 9 mm. Šestnáctipalcová kola 6,5 x 16″, pneumatiky 200×60 R16.
Rozměry a hmotnost:
Třídveřová zesílená samonosná karoserie s vevařeným ochranným rámem. Délka 3948 mm, šířka 1715 mm, rozvor 2465 mm. Rozchod kol 1520/ 1490 mm. Minimální hmotnost FIA 1180 kg. Bezpečnostní nádrž o objemu 50 litrů.
Společnost GEKON RACING s.r.o.
– je distributorem náhradních dílů a přestavbových kitů pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T a DS3 R1. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Kontakt: GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: 777 853 681, e-mail: gekonracing@email.cz)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií