



Transportér je dobře znám
– i živnostníkům, mezi kterými je hodně oblíbený zejména pro svou spolehlivost. Mnozí s ním už najeli několik stovek tisíc kilometrů. A tak mě zajímalo, zda se majitelům Transportéru současná verze líbí a jestli uvažují o její koupi.
Mnoho z nás totiž rádo zůstává u osvědčeného modelu. Pokud je někdo například spokojen s Octávií, rád si ji zase koupí. A právě toto pravidlo často platí i u majitelů užitkových vozů.
Pokud se zaměříme například na vzhled, tak ten se za posledních 10 let přiliš nezměňil. Jiná jsou pouze světla, přední nárazník, maska a zrcátka. Zboku jsou obě auta téměr identická a zadní část také doznala jen kosmetických změn. Ve VW si prostě řekli: proč měnit něco, co je úspěšné a funguje?!
A to samé platí i o interiéru. Jiné jsou jen detaily. Například madlo dveří je lépe provedeno aby vám nezůstávalo v ruce tak jako u prvních verzí populárního Transportéru T5.
Přístrojový štít je velmi dobře čitelný, sedadla jsou pak na dodávku dostatečně pohodlná. Pár výtek k pracovišti řidiče bych ale přeci jen měl. Páka ruční brzdy je stále jakoby utopená na dně podlahy a je potřeba se pro ni hodně sehnout. Další věc která mě při jízdě občas vadila bylo pravé zpětné zrcátko. To levé, řidičovo, je dělené, ale u spolujezdce už ne. Alespoň to u našeho testovaného vozu. Ikdyž jsem se ho snažil co nejvíce naklonit na pravou stranu, stále zde byl určitý úhel, ve kterém se vám mohlo schovat vedle jedoucí auto. V městském provozu to není úplně ideální.
Tím ale výčet negativních věcí v podstatě končí. Pokud dovnitř posadíte člověka, který vlastní např. deset let starý Transportér T5, tak ocení lepší sedadla a příjemnou, lepší, ovladatelnost vozu. Může za to i nižší hmotnost. Nový faceliftovaný Transportér je totiž, v závislosti na verzi a výbavě, klidně i o 200kg lehčí! A znát je to i na dynamice. I s naším testovaným turbodieslovým dvoulitrem o výkonu 75kw se dalo jezdit svižně a s velmi pěknou spotřebou. Ta se pohybovala mimo město okolo 6,5 litrů a v kombinovaném provozu v průměru 7,6 litrů na sto kilometrů.
Transportér nebyl nikdy levný. Vždy si držel svou cenu a u VW dobře věděli proč ho nenabízeli levně. Transportér T5 byl totiž spolehlivý vůz. A když se zeptáte, zda by si současní majitelé koupili nový Transportér, většina z nich odpoví: Ano!
VW teď ale přeci jen přichází s akční nabídkou.
Nový Transportér nabízí od 403.327 Kč (488.026 Kč s DPH) za krátkou skříňovou verzi s motorem 2.0 TDI o výkonu 62 kw. Doporučil bych ale raději naši výkonnější verzi, která je o cca 30 tisíc dražší.
A kdo by chtěl už trochu odlišný vzhled, ten si musí ještě tak 2-3 roky počkat na nový model.
Viktor Tamayo, Periskop
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.