Mimořádně výkonná verze RCZ R
– pro závodní využití na okruhu si zachovává komfort a potěšení z jízdy pro každodenní provoz a současně nabídne nízkou spotřebu a emise CO2.“
Peugeot RCZ R se s výkonem 199 kW stává nejsilnějším sériovým modelem v historii značky. Zrychlení z 0 na 100 km zvládne za méně než 6 s. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky zmenšení objemu motoru (downsizing), aerodynamické optimalizaci a odlehčení hmotnosti. Nový motor THP o výkonu 199 kW s objemem pouze 1,6 l znamená v této kategorii rekordní specifickou výkonnost; je vozem jedním z nejlepších sériových vozů na světě, navíc již dnes splňuje emisní normu Euro 6.
Propracovanou aerodynamikou se zvýšil zadní přítlak o 15 daN, a to díky novému spojleru, který podporuje stabilitu při vysoké rychlosti, aniž by došlo ke zvýšení aerodynamického odporu.
Snahou o odlehčení byl veden i vývoj specifických dílů, oproti RCZ o výkonu 200 k bylo dosaženo úspory 17 kg. Vůz RCZ R o hmotnosti 1280 kg tak nabízí poměr hmotnost / výkon pouze 4,7 kg / k.
Exkluzivní exteriér
RCZ R s černě matnými oblouky (Noir Mat) a tmavou maskou Titane nabízí elegantně zpracované sportovní atributy podporující jeho dynamickou účinnost. Světlá snížená výška a širší vystupující devatenáctipalcová kola zvyšují přilnavost a pohyblivost vozu RCZ R. Specifické dvoubarevné ráfky kol s diamantovým výbrusem / černě matné technického a sportovního stylu jsou označena písmenem R, vyfrézovaným přímo do litého kola. Je do nich umístěno chlazení nových naddimenzovaných brzd, jejichž červené třmeny nesou vepředu podpis Peugeot Sport.
Velké zadní pevné křídlo, dokonale zabudované do karoserie, zaručuje lepší aerodynamický odpor a současně při pohledu zezadu prodlužuje siluetu vozu. Specifický zadní difuzér zachovává rovný tvar zadní části vozu RCZ, jsou do něj zabudovány dva velké chromované symetrické vývody výfuku, které jsou součásti přepracovaného výfukového vedení pro větší výkonnost a lepší zvuk. Vnější vzhled vozu RCZ R doplňuje červený nápis Peugeot na masce chladiče a písmeno R vepředu i vzadu.
Úpravy na míru a bohatá nabídka příslušenství
Peugeot RCZ R, který je k dispozici ve 4 odstínech: červená Erythrée, černá Perla Nera, šedá Sidobre a bílá Opale, nabízí i řadu prvků umožňujících osobní úpravu na míru. Patří k nim lesklá nebo matná karbonová střecha, polepy na karoserii a černá zpětná zrcátka. Vysokou úroveň prvků zvyšujících bezpečnost a komfort doplňují u vozu RCZ R bixenonové světlomety s ostřikovači a multimediální systém WIP Nav Plus.
Místo řidiče probouzí intenzivní pocity při řízení
Po otevření dveří se řidič okamžitě octne v elitní sportovní atmosféře. Sportovní a exkluzivní charakter je posílen mnoha prvky, počínaje prahem dveří s označením Peugeot Sport. Měkký technický elegantní povrch palubní desky je oživen červeným prošitím, které se objevuje i na kůži volantu, na manžetě řadicí páky, dveřních panelech, loketních opěrkách a sedadlech. Sedadla vysoce sportovního vzhledu jsou potažena plnohodnotnou černou kůží Nappa a materiálem Alcantara, nesou označení „R“. Chromované písmeno „R“ zasažené v červeném podkladu působí, jakoby vystupovalo z leskle hliníkové tabulky připevněné čtyřmi viditelnými šrouby ke středové konzole. Tato tabulka, která se inspirovala ve světě letectví, je symbolem přesnosti a elegantně nese označení Peugeot Sport.
Řidič se po usednutí do vozu octne v ergonomické pozici, která je ideální pro vychutnání dynamických vlastností vozu RCZ R. K dokonalým pocitům při řízení aktivně přispívá volant malých rozměrů, krátká řadicí páka, specifická hliníková hlavice řadicí páky s červenou lištou a nové obepínající sedadla z dílen týmu Peugeot Sport nabízející pevnější držení odpovídající úrovni výkonu RCZ R.
Vedle zrakových a hmatových vjemů se nezapomnělo ani na sluch! Sound System spojený se specifickým vedením sání a přepracovaným výfukovým vedením umožňuje užít si sportovního charakteru nového motoru RCZ R v rytmu akcelerací a změn rychlostních stupňů.
Dynamické a sportovní pocity
Sportovní povaha vozu RCZ R se odráží v
- maximální rychlosti 250 km/hod (elektronicky omezená)
- zrychlení z 0 na 100 km/hod za 5,9 s.
- zrychlení s pevným startem na 400 m za pouze 14,2 s. a na 1 000 m 25,4 s.
- rychlé akcelerační pružnosti, u posledního rychlostního stupně vůz z 80 na 120 km/hod zrychlí za 6,8 s.
Nižší těžiště, vylepšená aerodynamika, specifické seřízení náprav (rozchod, úkos, odklon, kola širší o +0,5 palce) a pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 235 / 40 R19 zaručují vynikající přilnavost a jízdní stabilitu. Nápravový systém využívá nové seřízení tlumičů, vyšší pevnost pružin a větší vycentrování torzních stabilizátorů umožňuje nabídnout větší mrštnost. Díky diferenciálu s omezeným prokluzem Torsen je možné na maximum využít silný točivý moment již od 1900 ot/min.
Výkonnost a mrštnost vozu RCZ R jsou rovněž výsledkem řady seřizování během testů na okruhu, na kterých se podíleli především testovací jezdci týmu Peugeot Sport. Jejich náročné požadavky, pokud jde o brzdy, přirozeným způsobem nasměrovala technické řešení na pevné čtyřpístové třmeny umožňující výrazné zlepšení tuhosti a zdvihu pedálů a současně snížení hmotnosti nezavěšených částí. Kotouče o průměru 380 mm a tloušťce 32 mm jsou namontovány jako plovoucí v hliníkové misce, která přispívá od odlehčení a chlazení, stejně jako vnitřní větrání kotouče, při jehož optimalizaci se využilo zkušeností Alconu ve světě závodů. Výsledkem je odolný brzdný systém, který vozu RCZ R dodává výjimečnou bezpečnost a výkonnost, pro zabrzdění ze 130 na 0 km/hod stačí pouhých 61 m.
Hnací ústrojí určené pro okruh, s robustností sériové verze
Pro dosažení mimořádně vysokého výkonu i točivého momentu u sériového motoru o objemu 1,6 l, určeného pro sportovní využití na okruhu, byla přijata nová řešení používaná u luxusních nebo závodních vozů. Nový motor prošel výrazným vývojem, mnoho dílů se změnilo nebo byly vyvinuty díly zcela nové, aby bylo dosaženo těchto výkonů a motor mohl splňovat požadavky na sportovní jízdu a přitom dosahovat robustnosti sériového motoru. Zesílený je i blok motoru, který před obráběním prošel specifickou tepelnou úpravou zvyšující jeho robustnost.
Turbodmychadlo Twin Scroll bylo vyvinuto konkrétně pro tento vůz, takže má ideální vlastnosti pro toto konkrétní využití a tuto úroveň výkonnosti. Turbodmychadlo spojené s ocelovým sběrným sacím potrubím nového tvaru, které se inspirovalo u závodních vozů, umožňuje zachovat vyšší provozní teplotu. Nové písty zajišťující kompresní poměr 9,2, které byly vyvinuty ve spolupráci s MAHLE Motorsport, mají vykovanou strukturu s využitím hliníků, který se používá u Formule 1. Jejich chlazení zajišťují 2 trysky.
Vývojem prošly také ojnice, které musí odolat vyšším otáčkám motoru. Jejich ložiska s polymerovým povrchem zajišťují odolnost vůči vyšším tlakům ve válcích. Patent na ně podala firma Mahle, která je představila v roce 2011, ve světové premiéře se poprvé sériově používají u RCZ R.
Komfort a potěšení z každodenního řízení
Peugeot Sport vyvinul vůz RCZ R jako závodní verzi pro využití na okruhu, ale vůz lze také pohodlně využít pro běžné jízdy v provozu.
Kalibrování hnací jednotky v sobě snoubí požadavky sportovního řízení na okruhu a využití v běžném provozu. Podle sešlápnutí plynového pedálu a otáček motoru, z nichž se odvozuje typ řízení, se chování vozu upraví buď pro komfortní řízení ve městě, nebo pro závodní využití. Točivý moment dosažený již u nízkých otáček motoru navíc umožňuje dynamické chování a velmi příjemné řízení v běžném provozu.Nastavení odpružení zlepšuje pružnost a dynamický charakter vozu RCZ R.
Ušlechtilé materiály a ergonomické místo řidiče, luxusní prvky výbavy a nízká spotřeba při běžném využití (6,3 l / 100 km ve smíšeném režimu – což je v této kategorii referenční hodnota) tvoří z RCZ R rovněž pohodlné sportovní kupé, které lze snadno využít i mimo závodní okruhy.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.