Premiérový start původní Škody Octavie 1.8 Rallye týmu Cartec MB Motorsport se odehrál na 28. ročníku Barum rally v roce 1998 ve Zlíně. I když se tak stalo uprostřed rozběhnuté sezóny, znamenal 30. červenec 1998 přímo průlom v nasazování netovární verze vozu Škoda Octavia do domácích, ale i světových soutěží.U Octavie se však projevily neduhy nově nasazovaných vozů, které v prvním roce soutěžní účasti byly odstraněny a v roce 1999 již s motorem obsahu 2,0 dosáhla posádka týmu Cartec MB Motorsport významných úspěchů: umístila se 5 krát na druhém místě a 4 krát na 3 místě, v třídě A 7 v celkovém pořadí obsadila stříbrnou příčku. To dokazuje, že talentovaný a snaživý Tomáš Zelenka (1971) po získání dalších zkušeností má veškeré předpoklady se svým spolujezdcem Zdeňkem Součkem (1957) dosáhnout významných úspěchů v soutěžích roku 2000.
Již v průběhu minulého roku se ale vedení společnosti Cartec MB s.r.o. a jejího závodního týmu začalo vážně zabývat myšlenkou, postavit ještě lepší a výkonnější kitovou Octavii. Výsledkem usilovné práce mechaniků týmu, kteří dokázali, že umějí víc než jen opravovat a udržovat vůz v provozu, je automobil, který by měl posunout tým Cartec MB Motorsport na ještě lepší a pro sponzory zajímavější místa v konečném hodnocení formule 2.
K nové Škodě Octavii kit car: čtyřválcový dvoulitrový motor s rozvodem 2 x OHC s 20ti ventily dosahuje nejvyšší výkon 258 k (190 kW) při 8 000 ot/min a největší točivý moment 245 Nm při 7 000 ot/min. Šestistupňová sekvenční převodovka SADEV má samosvorný diferenciál s různými stupni svornosti, spojka je třílamelová karbonová. Pérování je vinutými pružinami s uvnitř uloženými tlumiči, jejichž účinnost lze nastavovat průběžně podle charakteru tratě. Brzdy jsou dvouokruhové kapalinové, bez podtlakového posilovače se statickým vahadlovým omezovačem tlaku zadních brzd. Přední ventilované kotouče brzd mají šestistupňové plovoucí třmeny, zadní jednopístové plovoucí. Řízení hřebenové přímočinné s posilovačem. Pohotovostní váha je cca 1 090 kg a zrychlení z 0 do 100 km za 4,8 sekund. Spotřeba cca 45 až 50 litrů na 100km.
Navíc se podle dostupných zpráv jeví Škoda Octavia Kit Car týmu Cartec MB Motorsport jako jediný vůz, který bude v tomto provedení startovat na domácích tratích. Jistě ani ostatní soupeři přes zimu nezaháleli a tak nebude jednoduché pro Tomáše Zelenku se spolujezdcem Zdeňkem Součkem docílit dobrých výsledků a udělat tím i radost osmičlennému týmu mechaniků a majiteli – manažéru týmu Ing. Pavlu Banýrovi i jeho zástupkyni. V roce 2000 plánuje tým Cartec MB účast na celkem 17ti soutěžích, z toho tří v cizině: v San Remu, ve Straubingu v SRN a ve Waidhofenu v Rakousku.
Čtenáře našeho Periskopu budeme o všech těchto soutěžích ihned po jejich skončení podrobně informovat. Společnost Cartec MB bude zájemce průběžně informovat na vlastních stránkách společnosti www.cartecmb.cz, jakož i ve vysílání rozhlasové stanice Radio Impuls, pro něž bude společnost Cartec MB s.r.o. zajišťovat přímými vstupy zpravodajství ze všech podniků Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích a i rallysprintu.