Sébastien Loeb
– devítinásobný mistr světa v rallye nalezl absolutní zbraň, která mu pomůže dosáhnout oblak. Zbývá mu plnokrevníka s 875 koni pod kapotou zkrotit.
Když Sébastien Loeb přistával s helikoptérou na přísně zabezpečené dráze v obci La Ferté-Vidame, myslel si, že jde o běžné testování auta. Stačilo mu několik kol, aby změnil názor:
„208 T16 Pikes Peak je raketa! Má tak obrovskou sílu! Na začátku tě ohromí každé řazení. Je to tak prudké, že člověk potřebuje trochu času, aby si zvyknul a dokázal předvídat, kdy sebou vůz trhne. Po chvíli se nato naštěstí dá zvyknout, ale na začátku je to matoucí.“
První testovací jízdy za volantem 208 T16 Pikes Peak nenechaly evidentně francouzského pilota v klidu, přestože je na silné jízdní zážitky zvyklý:
„Nikdy jsem neřídil auto, které by tak akcelerovalo,“ poznamenal. „Vůz Formule 1 ze sebe nedá v nízkých převodových stupních nikdy tolik síly, zatímco tady zařadíš jedničku a už to frčí… Díky pohonu všech 4 kol a turbu vyrazí hned v první vteřině. A okamžitě má člověk zařazenou šestku a jede 240 km/hod.“
Skutečně, s akcelerací z 0 na 100 km/hod za 1,8 vteřiny by Peugeot 208 T 16 Pikes Peak nechal jakýkoliv vůz F1 za sebou hned na startu.
Na superstar rallysportu však neudělala dojem jen akcelerace. „Díky aerodynamické přítlačné síle a širokým pneumatikám je i brzdění úžasné. 208 je kombinací toho nejlepšího: aerodynamické síly F1, širokých pneumatik z prototypu z vytrvalostních závodů a diferenciálu z WRC…“ Stručně řečeno, je to koktejl, který dává křídla…
Z obyčejných testovacích jízd se pro Sébastiena Loeba stal jedinečný a výjimečný zážitek:
„Už jsem si za svou kariéru vyzkoušel hodně typů závodních vozů, ale tohle něco zcela jiného. Z hlediska akcelerace a brzdění je to víc Formule 1 než vůz pro rallye. Taky z hlediska jízdních vlastností: dokonale sedí na silnici. Pohon všech 4 kol zlepšují jeho stabilitu… Je to super výkonný prototyp s obrovským potenciálem.“
Takový závodní kůň se pochopitelně musí zkrotit. A Sébastien Loeb s devíti tituly mistra světa v rallye k tomuto úkolu přistupuje jako zkušený krotitel s naprostým klidem a rozvahou:
„Musím postupovat po etapách, protože dráha není široká a není kam se uhnout. Neznám limity auta, ale zkoušky na okruhu nám pomůžou zjistit, jak na tom jsme a jaký je jeho potenciál. Pak už půjde o to maximálně ho využít na Pikes Peak. Musíme na tom zapracovat…“
Na vrcholu tedy čeká pěkná bitva.
Aby se Sébastien Loeb dostal do cíle v nadmořské výšce 4 301 metrů, bude muset ovládnout chování svého plnokrevníka a překonat všechny nástrahy, které na něj budou během dvacetikilometrového stoupání v závratných výškách čekat. A bude to vyžadovat dokonalou souhru mezi francouzským šampiónem a jeho supervýkonným ořem.
Aby spolu dokázali splynout, naplánoval tým Peugeot Sport nabitý program na okruhu, silnici a ve vyšších nadmořských výškách. Tento program, který tvoří další etapu tohoto mimořádného projektu, je pro mistra světa stimulující:
„Moc se těším, až usednu za volant Peugeotu 208 T16 Pikes Peak na coloradských silnicích!“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií