Designerům se podařilo významně posílit evropské rysy vnějšího vzhledu vozu. Nová Carisma na mě zapůsobila svým sportovnějším charakterem. Byla zcela přepracována maska chladiče, nárazník a reflektory, které zároveň mají nová čirá skla. Při bočním pohledu na vůz, jsou jeho čisté linie ještě více zdůrazněny širokými ochrannými lištami. Nová zadní část karoserie mě upoutala velkými koncovými světly a trojúhelníkovým převisem víka zavazadlového prostoru s integrálním spoilerem, který zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozu při vyšších rychlostech. Nová Carisma má lépe rozmístěny jak sdělovače tak ovládače, čímž bylo dále sníženo rozptylování řidičovi pozornosti při jízdě. V nové palubní desce přibyl nový poměrně velký centrální displej, který zobrazuje údaje palubního počítače a funkce radiopřijímače. Na přání je možné rovněž vybavení doplnit o navigační systém. Zadní sedadla jsou dělitelná v poměru 1/3 ku 2/3.
Přepracovaný podvozek se čtyřmi nezávisle zavěšenými koly ve spojení s vyztuženou karoserií a dokonalejším brzdovým systémem přispívá významně ke zvýšení bezpečnosti cestujících. Carisma se na český trh bude dodávat s dvěma osvědčenými čtyřválcovými šestnáctiventilovými motory: 1,6 s výkonem 100 k a motorem GDI 1,8 s výkonem 125 k. Výrobce udává u motoru 1,6 kombinovanou spotřebu 7,3 l na 100 km a nejvyšší rychlost 190 km /hod., u výkonnějšího motoru 1,8 spotřebu 6,9 na 100 km a nejvyšší rychlost 200 km/hod.
Nová Carisma s motorem 1,6 bude dodávána s výbavou Classic za 494 500 Kč, Comfort za 584 900 Kč a Avance za 616 900 Kč. S motorem 1,8 ve výbavě Classic za 581 300 Kč a ve výbavě Avance za 677 900 Kč. Carisma ve výbavě Avance je v cizině prodávána pod názvem Sport. I nejnižší stupeň výbavy classic má širokou výbavu. Chybí v ní oproti výbavě Comfort a Avance airbag pro spolujezdce (pouze u motoru 1,6), boční airbagy pro přední sedadla, klimatizace, dálkové ovládání centrálního zamykání a elektrické ovládání zadních oken, které neobsahuje ani výbava komfort s motorem 1,6. Kůží potažený volant, přední mlhová světla a hliníkové disky kol je obsahem pouze u výbavy Avance.
Pro zajímavost uvádím, že Mitsubishi Carisma spolu s modelem Mitsubishi Space Star jsou pro Evropu vyráběny v závodě v holandském Bornu, kde jsou současně na jedné lince vyráběny dvě auta konkurenčních značek: Mitsubishi a vozy Volvo 40 – což je opravdu raritou. Po koupi výroby osobních vozů Volvo Fordem se Mitsubishi s Volvem dohodly, že další řešení otázky souběžné výroby Mitsubishi a Volva v závodě Net Car v Bornu bude řešeno až v roce 2 003.
Po zapůjčení nové Carismy k testování vás budeme ihned informovat o jízdních vlastnostech tohoto nového modelu Mitsubishy včetně dalších poznatků námi při testování získaných.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.