Koncept Toyota FT-86 Open s otevřenou karoserií ve světové premiéře na Ženevském autosalonu

Elektricky ovládaná látková střecha zachovává uspořádání 2+2. Plochý 2 l motor boxer s výkonem 200 k vpředu s pohonem zadních kol.

Nový koncept FT-86 Open

Koncept Toyota FT-86 Open s otevřenou karoserií ve světové premiéře na Ženevském autosalonu
Koncept Toyota FT-86 Open s otevřenou karoserií ve světové premiéře na Ženevském autosalonu
Koncept Toyota FT-86 Open s otevřenou karoserií ve světové premiéře na Ženevském autosalonu

– navazuje na celosvětový úspěch atraktivního kupé GT86 zaměřeného výhradně na řidiče. Smyslem prezentace nového konceptu je vyhodnotit reakce potenciálních zájemců na možnou sériovou výrobu tohoto modelu. FT-86 Open byl navržen s cílem spojit živou a dostupnou výkonovou charakteristiku GT86, která je zárukou atraktivních a snadno dosažitelných dynamických schopností, s ještě vyšším potěšením z jízdy, které pramení z jízdy s uloženou střechou.

Koncept FT-86 Open dlouhý 424 cm, široký 178 cm a vysoký 127 cm s rozvorem 257 cm používá vícevrstvou textilní střechu se skleněným zadním oknem. Při uložení střechy za zadní sedadla je zmenšení zavazadlového prostoru jen minimální.

Barevná kombinace staví na mocném kontrastu mezi zářivě čistou bílou a moderní námořnickou modří; jejím cílem je vyjádřit pocit elegantní dynamiky, plně odrážející ducha a atmosféru města Milán, jednoho ze světových leaderů ve světě módy. Elegantní bílý exteriér, textilní střecha v temně modrém tónu a čalounění i obklady interiéru v zářivě čistě bílé vytvářejí luxusní a současně sportovní image tohoto konceptu. Koberečky jsou vyvedeny ve zlatavě žlutém odstínu, čímž odrážejí nejvyšší symbol sportovního úspěchu. Jedinečné barevné schéma konceptu FT-86 Open ještě podtrhuje temně modré pozadí perforovaných otvorů čalounění a zlatavě žluté stehování koženého čalounění sedadel.

Podvozek a hnací ústrojí

Koncept FT-86 Open používá shodnou podvozkovou platformu a hnací ústrojí jako GT86; celosvětově první plochý motor s protiběžnými písty a technologií přímého vstřikování D-4S – nepřeplňovaný vysokootáčkový motor 1998 ccm s nízkým těžištěm, schopný dosáhnout výkonu 200 k pohánějící zadní kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky s rychlým a přesným řazením pouhým pohybem zápěstí a s velmi krátkými drahami, nebo šestistupňové automatické převodovky s páčkami pod volantem a celosvětově nejrychlejším měničem točivého momentu, schopným řadit během pouhých 0,2 sekundy.

Přední zavěšení se vzpěrami McPherson i dvojité lichoběžníkové zavěšení zadní nápravy nabízí jemné vyladění pro přímou vazbu, okamžitou odezvu a maximální kontrolu nad vozem; elektrický posilovač řízení přináší strmější převod 13,1 odpovídající nastavení závodních vozů; a velké kotoučové brzdy s odvětráváním na všech kolech zajišťují jedinečnou zpětnou vazbu a přesné dávkování účinku.

Toyota označila řadu oblastí, které bude nutné podrobit dalšímu technickému zkoumání. Podrobně se budou vyhodnocovat dopady jakýchkoli změn v tuhosti, vyvážení, hmotnosti a aerodynamice vozidla na dynamické parametry vozu.

Model GT86 již byl navrhován s vidinou možné konverze na provedení kabriolet, a díky použití konstrukčních řešení, jako jsou např. bezrámové dveře, by dopady na konstrukční tuhost vozidla při přechodu na otevřenou karoserii neměly být až tak významné. Kromě toho se analyzují nejrůznější efektivní řešení na zachování tuhosti vozu, jako jsou např. výztuhy v oblasti dveřních zámků.

GT86 se chlubí téměř dokonalým rozložením hmotnosti v poměru 53:47, které zaručuje ideální odezvu i na ty nejjemnější pokyny od řízení, plynového pedálu a brzd, stejně tak jako ultra nízkým těžištěm jen 46 cm. Použití látkové střechy bude mít pravděpodobně příznivý dopad na těžiště vozu a opět jej sníží, nicméně bude třeba provést podrobnou technickou analýzu v souvislosti s vyvážením kupé.

Díky komplexním opatřením na snížení hmotnosti má GT86 celkovou hmotnost pouze 1 257 kg a výsledný kilogramový výkon cca 160 k na tunu hmotnosti. U vozu s relativně maloobsahovým motorem je kvůli dobré dynamice nutné zajistit co nejlepší kilogramový výkon; pokud se má projekt kabrioletu realizovat, klíčovou otázkou konstrukce tohoto vozu bude použít technická řešení zajišťující ‘hmotnostní neutralitu’ vzhledem k původnímu kupé.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...