Nové Audi S3 Sportback s pěti dveřmi

S novým motorem 2.0 TFSI o výkonu 221 kW a točivým momentem 380 N.m dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,0 sekundy a přitom má spotřebu jen 6,9 litru na benzinu 100 km.

Nové Audi S3 Sportback s pěti dveřmi
Nové Audi S3 Sportback s pěti dveřmi
Nové Audi S3 Sportback s pěti dveřmi

Čtyřválec v modelu S3 Sportback je od základu novým vývojem.

– Se svým předchůdcem má společný pouze zdvihový objem 1984 cm3. Nejvyššího výkonu 221 kW dosahuje při 5500 min-1 a maximum točivého momentu 380 N.m v širokém rozpětí otáček od 1800 do 5500 min-1. Vysokovýkonný čtyřválec se vyznačuje spontánními reakcemi na povely řidiče a sportovně sonorním zvukem. Je-li systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nastaven v režimu dynamic, je výkon motoru doprovázen i odpovídajícím zvukovým projevem. Motor 2.0 TFSI používá široké spektrum nových technologií, od dvojitého vstřikování přes Audi valvelift system a sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců až po inovativní řízení chladicí soustavy, aby kromě mimořádné síly nabídl i příkladnou hospodárnost. Motor 2.0 TFSI je o pět kilogramů lehčí než dosavadní agregát a je skloněn o 12° dozadu.

S šestistupňovou převodovkou S tronic

– dodávanou na přání, trvá sprint z 0 na 100 km/h pouhých 5,0 sekundy, s šestistupňovou mechanickou převodovkou o pět desetin sekundy déle. Při 250 km/h zastaví další akceleraci elektronický omezovač. Funkce Launch Control zajistí účinný přenos hnací síly s přesně definovaným prokluzem kol na vozovku. Jednotka 2.0 TFSI s šestistupňovou převodovkou S tronic má spotřebu 6,9 litru na 100 km, s mechanickou převodovkou 7,0 litru na 100 km), takže S3 Sportback ušetří v porovnání s předchůdcem 1,5 litru na 100 km.

Nižší převodové stupně obou převodovek mají sportovně těsné odstupňování, dlouhý převod šestého stupně snižuje spotřebu paliva. Dvouspojkovou převodovku lze na přání ovládat páčkami na volantu a kromě kulisy pro manuální řazení jsou připraveny automatizované režimy D a S.

Nový vrcholný model S3 Sportback může na výjezdu ze zatáčky začít akcelerovat dřív a bezpečněji díky trvalému pohonu všech kol quattro a jeho nově vyvinuté vícelamelové spojce, který umožňuje dynamickou a stabilní jízdu za všech podmínek, i na mokru a sněhu.

Podvozek

Ke sportovní ovladatelnosti přispívá kromě sportovního podvozku S, který snižuje karoserii o 25 mm, a náročného zavěšení kol také výhodnější rozložení hmotnosti mezi nápravy (59:41 % vpředu:vzadu) a nové progresivní řízení, které mění svůj převod v závislosti na úhlu natočení volantu. V porovnání s předchůdcem byla přední náprava posunuta dopředu o 52 milimetrů.

Výsledkem jsou stabilní a téměř neutrální jízdní vlastnosti, které se vyznačují mimořádnou precizností řízení při sportovním stylu jízdy a menší potřebou práce s volantem při parkování.

Nové Audi S3 Sportback stojí na kolech s rozměrem 7,5 J x 18. Pneumatiky mají rozměr 225/40 a díky nízkému valivému odporu snižují spotřebu paliva. Černě lakované třmeny velkých brzd – vpředu s průměrem 340 mm – nesou loga S. Na přání mohou být lakované také červenou barvou. Elektromechanická parkovací brzda působí na zadní nápravu a nad bezpečností bdí nový evoluční stupeň elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC.

Nový model je sériově vybaven systémem řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který mění charakteristiku elektronického pedálu plynu, okamžiky řazení na přání dodávané převodovky S tronic a účinek posilovače progresivního řízení.

Řidič volí stisknutím tlačítka, zda mají tyto systémy pracovat v režimu comfort, auto, dynamic nebo efficiency. Od výbavy s audiosystémem MMI Radio je kromě toho k dispozici navíc také provozní režim individual. Audi drive select řídí rovněž činnost na přání dodávaného adaptivního tlumení Audi magnetic ride, které přizpůsobuje tlumicí síly na jednotlivých kolech aktuální jízdní situaci.

Karoserie a design

Dalším klíčovým faktorem podporujícím vysokou dynamiku nového Audi S3 Sportback je lehká konstrukce. Pětidveřový vůz má provozní hmotnost 1445 kg, což je o 70 kilogramů méně než u předchůdce. Rozhodující mírou se na tom podílí karoserie. V konstrukci skeletu karoserie nalézají široké uplatnění ultravysokopevnostní oceli. Přední blatníky a kapota motoru jsou vyrobeny z hliníku.

Dynamiku nového Audi S3 Sportback podtrhuje již vnější design. Vrcholný model je 4324 mm dlouhý, 1785 mm široký a 1404 mm vysoký.

Specifická maska chladiče S nese horizontální dvojité příčné lišty se vzhledem hliníku, samotná mřížka je v matném platinově šedém odstínu. Do nárazníku jsou integrovány otvory pro přívod vzduchu s dvojitými žebry v hliníkové povrchové úpravě, po stranách jsou naznačené otvory. Alternativou sériově dodávaných světlometů Xenon plus jsou přední světlomety LED, jejichž technika, zajišťující excelentní osvětlení vozovky, pochází z luxusní třídy.

Při pohledu z profilu vynikají kryty vnějších zpětných zrcátek se vzhledem hliníku a speciální prahové lišty. Zadní nárazník má nový design. Platinově šedý difuzor s dvojitou lištou se vzhledem hliníku lemuje čtyři oválné chromované koncovky výfuku. V zadních světlometech září diody LED. Střešní spoiler S3, lakovaný v barvě karoserie, prodlužuje vizuálně střechu. Mezi 14 barvami laku zaujmou především krystalické odstíny černá Panther a modrá Estoril.

Interiér

V interiéru patří mezi nejnápadnější prvky velké kruhové výdechy ventilační soustavy, elegantní ovládací panel automatické klimatizace a ozdobné lišty z matného kartáčovaného hliníku nebo v černém provedení v designu 3D. Ovládání je stejně jako v každém Audi intuitivně jednoduché, kvalita na nejvyšší úrovni a nabídka prostoru velkorysá, a to i na zadních sedadlech.

Na přání dodávaný multifunkční sportovní volant obšitý kůží má dole zploštělý věnec. Pedály a opěrka nohy jsou z kartáčovaného hliníku. Přístroje mají tmavě šedý podklad, na němž svítí bílé ručičky. Do otáčkoměru je integrován ukazatel plnicího tlaku. Součástí sériové výbavy je barevný displej informačního systému řidiče s doporučením přestávky k odpočinku. Centrální displej se vysouvá elektricky z přístrojové desky (sériová výbava od audiosystému MMI Radio) a po zapnutí zapalování uvítá řidiče zobrazením loga S na displeji.

Černý interiér nového Audi S3 Sportback osvěžuje barevné kontrastní stehování. Alternativně je možné zvolit dvoubarevné provedení Audi design selection v kombinaci černá/červená Corso. Na přání se dodávají sportovní sedadla S s integrovanými opěrkami hlavy a vložkami v oblasti ramen s kosočtvercovým prošíváním.

Na vrcholu modulární nabídky informačních a zábavních systémů stojí MMI Navigation plus s MMI touch. Na míru střižené internetové služby značky Audi přináší na palubu vozidla systém Audi connect.

Audi nabízí pro nový model S3 Sportback na přání všechny asistenční systémy, které se dodávají pro modelovou řadu A3 Sportback, mimo jiné i adaptivní tempomat, který mění rychlost jízdy podle vpředu jedoucího vozu a automaticky brzdí a zrychluje.

Nový vrcholný model se začne prodávat v září 2013 a jeho základní cena v Německu byla stanovena na 39 800 eur.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...