Dokončení vývoje a homologace jsou naplánovány na rok 2013.
Modelem ADAM R2 dělá Opel další krok ve své strategii motoristického sportu, podle které pro privátní stáje a piloty připraví špičkové soutěžní vozy vhodné pro všechny národní rallyové šampionáty Evropy.
Módní, osobitý a atraktívní:
Tyto atributy platí jak pro model ADAM, tak i pro jeho soutěžní verzi R2. Speciální prvky karoserie z programu Opel OPC, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru či ochranné štíty pod motorem a nádrží zvýrazňují sportovní charakter tohoto atletického speciálu pro asfalt a šotolinu. Pod unikátní karoserií se ukrývají high-tech komponenty.
Soutěžní speciál ADAM R2 je poháněn čtyřválcem ECOTEC 16V o objemu 1,6 l s variabilním časováním ventilů. Motor má výkon 136 kW a maximální točivý moment 190 Nm. Točivý moment motoru se přenáší na přední kola přes 5-stupňovou sekvenční převodovku Sadev a lamelový samosvorný diferenciál. Podvozek, který je specificky naladěný pro asfaltový a šotolinový povrch, zaručuje maximální trakci a dynamické jízdní vlastnosti. Brzdová soustava se 4-pístkovými kotoučovými brzdami Brembo na přední nápravě, regulací tlaku brzd zadní nápravy a s „fly-off“ hydraulickou ruční brzdou, působící na zadní kola, garantuje excelentní zpomalení.
Kokpit speciálu ADAM R2
– obsahuje všechny prvky profesionálního soutěžního automobilu. Mnohé detaily výbavy budou během tohoto roku homologovány mezinárodní asociací automobilového sportu FIA. Do výbavy patří např. integrovaná bezpečnostní struktura, závodní sedadla SPARCO Competition kompatibilní s ochranným systémem řidiče HANS, přístrojový štít s LCD indikátorem zařazeného převodového stupně, kontrolkami a palubním počítačem navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map a integrovaný hasicí systém.
Ultra-kompaktní speciál ADAM R2 vychází z nové závodní verze ADAM Cup. Tato verze představuje první stupeň nového programu značky Opel, zaměřeného na Evropu, který má podporovat soukromé rallyové týmy a piloty a bude tak umožňovat talentovaným mladým jezdcům postupovat výš přes základní evropské šampionáty.
Opel ADAM Rally Cup: vybrané technické údaje:
Motor: | |
1.6 ECOTEC 16V | variabilní časování ventilů |
řídicí jednotka | BOSCH Motorsport |
Výkon: | 136 kW při otáčkách 7750 min-1 |
Točivý moment: | 190 Nm při otáčkách 6200 min-1 |
Převodovka: | Sekvenční 5-stupňová Sadev |
Diferenciál: | lamelový samosvorný |
Podvozek: | nastavitelný soutěžní REIGER |
tlumičové vzpěry | McPherson |
silentbloky | Uniball |
specifikace | pro asfalt a šotolinu |
Řízení hřebenové: | s elektrohydraulickým posilovačem |
Kola: | |
Hliníkové disky EVO Corse | 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina) |
Brzdová soustava: | |
vpředu | 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo |
brzdy zadní nápravy | regulace tlaku |
ruční brzda | hydraulická „Fly-off“ |
Brzdové kotouče: | |
vpředu asfalt | 310 mm ventilované |
vpředu šotolina | 278 mm ventilované |
vzadu – asfalt a šotolina | 264 mm |
Karoserie: | |
Lehký skelet | integrovaná bezpečnostní struktura |
pod motorem a palivovou nádrží | ochranné štíty |
Interiér: | |
Sedadla SPARCO Competition | kompatibilní se systémem HANS |
hasicí systém | integrovaný |
akumulátorová baterie | suchá |
Exteriér: | |
Komponenty karoserie | „OPC Line“ |
rychloupínače kapoty | motoru a víka zavazadlového prostoru |
Elektronika: | |
přístrojový panel | soutěžní s palubním počítačem |
navigátor | MONIT |
indikátor řazení | LCD |
centrální ovládací panel | lampa na čtení map |
Rozměry: | |
Délka: | 3698 mm |
šířka: | 1720 mm |
výška (nastavitelná): | 1442 mm (konfigurace pro asfalt), |
rozvor: | 2310 mm |
hmotnost: | 1030 kg |
Od sezony 2013 bude 40 modelů ADAM Cup soutěžit v rámci značkových pohárů v Německu a ve Francii. V Německu postoupí vítěz zvláštního hodnocení „Rallye Junior“ (pro jezdce do 27 let) poháru ADAC OPEL RALLYE CUP v další sezoně do třídy R2 s podporou značky Opel a německého autoklubu ADAC.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas