Úkol byl poměrně jednoduchý,“ říká Helmut Scheurich, vedoucí technického projektu modelové řady A8. Inteligentní karoserie Audi Space Frame ASF má totiž ideální předpoklady pro prodloužení automobilu a to jsme také v případě A8 realizovali. Nosné části jsou totiž v podstatě hliníkové profily, které neztrácejí vnitřní pevnost ani při zvětšení délky. Pouze boční prahy nové dlouhé verze automobilu A8 jsou poněkud silnější v zájmu optimálního chování při boční srážce.
Z této neobyčejné kvality hliníkového materiálu těží nejen technik a konstruktér, ale i řidič dlouhé verze: vyšší hmotnost luxusní limuzíny se totiž projeví jen nepatrně. Karoserie má pouhých 15 kg navíc oproti verzi A8 s krátkým rozvorem, pohotovostní hmotnost vozidla je pouze o 40 kg vyšší – což ovšem souvisí především se zvýšením pohodlí. Obdobná vozidla této třídy z klasických materiálů mají o více než 100 kg vyšší hmotnost, což např. znamená spotřebu vyšší o jeden litr na sto kilometrů.
U značky Audi platí, že právě ty největší automobily musí být nejen luxusně vybaveny, ale také pojaty s velkou odpovědností. V případě dlouhé verze Audi A8 to znamená, že rozdíly mezi A8 s krátkým a dlouhým rozvorem jsou co do výkonu, spotřeby a jízdního chování natolik malé, že jsou prakticky zanedbatelné – jedna desetina sekundy navíc pro sprint z nuly na 100 km/h a jen o 0,1 litru vyšší spotřeba pohonných hmot na 100 km.
Oproti tomu přínos co se týče pohodlí, je v každém směru nezanedbatelný. Audi A8 se doposud nemuselo obávat žádného srovnání prostorových poměrů v zadní části vozidla. Prodloužená verze automobilu nabízí další rozměr: technikům a ergonomům firmy Audi nešlo jen o samotnou délku, ale také o velkorysejší a luxusnější ztvárnění celkového vnitřního prostoru. Z tohoto důvodu nebyla zadní sedadla posunuta dozadu o maximum umožněné prodloužením, ale byla situována do místa ideálního průsečíku zajišťujícího volný pohyb hlavy a nohou.
Výrazněji vytvarovaná, měkčeji čalouněná sedadla skýtají cestujícím nejvyšší možné pohodlí. Mezi funkce těchto sériově vyráběných komfortních sedadel patří mimo jiné vytápění, elektrické nastavování předních sedadel s uložením nastavení řidičova sedadla do paměti, jakož i elektricky nastavitelné opěrky bederních obratlů vpředu i vzadu. Nabídka zvláštního vybavení zahrnuje elektrické nastavování jednotlivých zadních sedadel. A sériově se samozřejmě vše dodává v jemné valkonové kůži. Nová opatření proti hlučnosti v místech oddělení zavazadlového prostoru od kabiny pro cestující vytvářejí nerušenou atmosféru oproštěnou od jakéhokoli hluku zvnějšku – ideální pro odpočinek, ideální na přemýšlení, ideální pro práci. Kdo chce pracovat i ve své dlouhé verzi automobilu A8, má k tomu ty nejlepší podmínky díky paketu Office od společnosti “quattro GmbH„, který zahrnuje výklopný stolek na zadní stěně sedadla spolujezdce, televizor s videopřehrávačem VHS pro cestující v zádní části automobilu, chladicí box a malý bar v prostoru zadních sedadel. Je pravda, že dlouhá verze A8 byla vyvíjena se zvláštním ohledem na osoby cestující v zadní části vozidla (včetně vyladění odpružení zadní nápravy), automobil nicméně neztratil nic ze svých specifických jízdních kvalit příznačných pro luxusní limuzínu A8. Aby mohl člověk po úspěšném (nebo někdy také i méně úspěšném) obchodním dnu vychutnat pár bezstarostných kilometrů za volantem, o to se postará dostatečně výkonný osmiválcový motor V8 s výkonem 228 kW (310 k), stálý pohon všech kol quattro a pětistupňová převodovka tiptronic. Dlouhá verze A8 samozřejmě splňuje všechny bezpečnostní standardy stejně suverénně, jak to s přehledem dokázal automobil A8 s krátkým rozvorem při nesčetných crash testech. Pro ochranu cestujících je A8 je vybaveno celkem osmi bezpečnostními nafukovacími vaky. Poměrně nákladným bylo uzpůsobení systému bezpečnostních nafukovacích vaků pro ochranu hlavy Sideguard, který se musel tvarově přizpůsobit neobvyklé délce, což znamenalo i zvětšení objemu plynu a příslušné doladění celého systému.
Evropa na rozdíl od USA nebo Japonska ještě zcela neobjevila přednosti dlouhé limuzíny. Ještě nikdy nebyla lepší příležitost poznat luxus v nové délce a velkorysosti.