Úspěšná řada úsporných zážehových motorů Ford EcoBoost nedávno dosáhla významného milníku

Od představení této technologie v roce 2009 Ford vyrobil již 500 000 automobilů poháněných některým z motorů EcoBoost.

Úspěšná řada úsporných zážehových motorů Ford EcoBoost nedávno dosáhla významného milníku
Úspěšná řada úsporných zážehových motorů Ford EcoBoost nedávno dosáhla významného milníku

Více než 130 000 motorů z tohoto počtu bylo určeno pro modely prodávané v Evropě.

Celosvětově půlmiliontým EcoBoostem se stal motor namontovaný do vozu Ford Escape modelového roku 2013, který se vyrábí v americkém montážním závodě Louisville.

Do řady EcoBoost patří jednotky se zdvihovým objemem

  • 1,0 l
  • 1,6 l
  • 2,0 l
  • 3,5 l

Ten nejmenší o objemu 1 litr je aktuálním držitelem prestižního ocenění „Mezinárodní motor roku 2012“. Po zařazení jednotky EcoBoost do nabídky motorizací pro model Fusion v Jižní Americe během roku 2013 bude tato úsporná technologie dostupná zákazníkům ve všech částech světa, v nichž Ford působí.

EcoBoost debutoval v roce 2009 v Severní Americe, do Evropy přišel o rok později v modelech Mondeo, S-MAX a Galaxy. V současné době je k dispozici také pro novou Fiestu, B-MAX, Focus a C-MAX. Začátkem roku 2013 přibude ještě nová Kuga, první evropský model značky Ford s motorem EcoBoost a pohonem všech kol.

Technologii EcoBoost

– dosahuje až dvacetiprocentního snížení spotřeby paliva díky kombinaci přeplňování výfukovým turbodmychadlem, přímého vstřikování a proměnného časování ventilů. Ford má tuto kombinaci chráněnou 125 patenty. Na výsledném efektu se vedle samotné techniky podílejí také statisíce řádků počítačového kódu, vyvinutého k optimalizaci chování motoru v různých jízdních režimech.

Přestože byl zařazen do nabídky teprve letos, podílí se motor 1.0 EcoBoost na prodejích evropského Focusu již bezmála třiceti procenty.

V naší republice si zákazníci v současné době mohou vybrat mezi třemi objemovými variantami motoru EcoBoost (1,0, 1,6 a 2,0 l) – a to v modelech B-MAX, Focus, C-MAX a Grand C-MAX, Mondeo, Galaxy a S-MAX, za několik týdnů i novou Fiestu a nový Ford Kuga.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...