Rob Huff:
– se stal celkovým vítězem ročníku 2012 seriálu World Touring Car Championship. Titul získal ve složitém posledním kole sezóny 2012 v Macau. V jejím průběhu získal Chevrolet dosud nevídaný počet 1025 bodů, když vybojoval dvojité a trojité vítězství. Huff zaslouženě vybojoval svůj první titul mistra světa WTCC, ale musel se snažit až do úplného konce 2. závodu, když v prvním závodu udělal pro něj netypickou chybu, kvůli níž musel odstoupit a odložit oslavy až do úplně posledního kola.
Pro tým to byl napínavý den plný emocí.
Yvan Muller a Alain Menu se v 1. závodě umístili na 1. a 2. místě, přičemž švýcarský jezdec – který jako první ve WTCC zvítězil v roce 2006 s vozem Chevrolet – zvítězil také v posledním závodu týmu (2. závodu v Macau), před Huffem a Mullerem.
Huff, který skončil celkově 3. v sezóně 2010 a 2. v roce 2011, získal v sezóně 2012 413 bodů. Následoval ho Alain Menu s 401 a Yvan Muller s 393 body. Huff tedy získal třetí titul v hodnocení jezdců za sebou pro Chevrolet a Cruzy připravované týmem RML, který následoval po třetím titulu v Poháru konstruktérů, získaném v japonské Suzuce.
Chevrolet dosáhl historický rekord, když jako první výrobce v dějinách překročil hranici 1 000 získaných bodů a skončil sezónu s 1025 body, před BMW (650) a SEATem (617).
Úspěch Chevroletu zdůrazňuje také skutečnost, že v obou závodech bodoval Darryl O’Young v rámci Independents’ Trophy, za volantem Cruze připravovaného týmem Bamboo Engineering.
Nedělní závody byly velmi dramatické a plné nehod.
Muller začal 1. závod vynikajícím startem a v první zatáčce byl před Huffem, startujícím z pole position, a Alainem Menu. V 4. kole britský jezdec předjel Mullera v zatáčce Lisboa, ale vedení si udržel jen několik minut, když narazil do zdi v části trati Pariol, poškodil svého Cruze a musel do depa. Mezitím vpředu bojovali o vítězství Muller a Menu. Došlo až k jejich kontaktu, ale Švýcar dokázal udržet svůj vůz mimo svodidel a nakonec zvítězil před týmovým kolegou.
V 2. závodu Menu výborně odstartoval z 8. místa, rychle se dostal do čela a vedení udržel až do cíle. Huff se po mnoha předjížděcích manévrech dostal na 2. místo. Těsně se vyhnul také kontaktu Orioly (SEAT) a Michelisze (BMW) v posledním kole. Muller skončil třetí, když se zapletl do nehody s MacDowallem. V obou případech vyjel na trať safety car.
Závody v Macau byly posledními pro Chevrolet ve WTCC po výjimečných osmi letech působení, v jejichž průběhu získal tři dvojité tituly mistrů světa WTCC (v kategorii výrobců a jezdců) a skvělých 68 vítězství.
MACAU – Výsledky 1. závodu (9 kol)
1. | Y. Muller | Chevrolet Cruze | 23 min 08,977 s |
2. | A. Menu | Chevrolet Cruze | + 0,915 s |
3. | T. Monteiro | Honda Civic S2000 | + 1,297 |
4. | G. Tarquini | SEAT León WTCC | + 1,967 s |
5. | O’Young | Chevrolet Cruze | +11,519 s |
9. | A. MacDowall | Chevrolet Cruze | +1 min 16,524 s |
nedokončil R. Huff Chevrolet Cruze 4 kola (nehoda)
MACAU – Výsledky 2. závodu (11 kol)
1. | A. Menu | Chevrolet Cruze | 35 min 36,096 s |
2. | R. Huff | Chevrolet Cruze | + 0,320 s |
3. | Y. Muller | Chevrolet Cruze | + 0,889 s |
4. | T. Monteiro | Honda Civic S2000 | + 9,015 s |
5. | D. O’Young | Chevrolet Cruze | + 9,786 s |
Nedokončil A. MacDowall Chevrolet Cruze 3 kola (nehoda)
WTCC – Konečné pořadí jezdců po 24 z 24 závodů
1. Huff (Chevrolet), 413; 2. Menu (Chevrolet), 401; 3. Muller (Chevrolet), 393; 4.Tarquini (SEAT), 252; 5. Coronel (BMW), 207 ; … 11. MacDowall (Chevrolet), 68 ; … 14.
O’Young (Chevrolet), 37; …16. Nykjar (Chevrolet), 20 ; … 19. Rydell (Chevrolet), 14
WTCC – Konečné Poháru konstruktérů po 24 z 24 závodů
1. Chevrolet, 1 025 bodů; 2. BMW, 650; 3. SEAT, 617.
Řekli
Rob Huff (nedokončil/2.):
„Úžasný den! Sám jsem si v 1. závodu zkomplikoval život, když jsem narazil do zdi – asi jsem nechtěl kazit zábavu až do posledního okamžiku. Byla to hloupá chyba a mohla mě stát opravdu hodně. Chlapci fantasticky zapracovali a do 2. závodu mi auto opravili; musím poděkovat všem mechanikům, včetně členů týmů Alaina a Yvana, kteří rovněž pomáhali. Je to důkazem fantastického týmového ducha. Čas mezi dvěma závody se vlekl pomalu a byl opravdu hrozný. Rozhodl jsem se zůstat v autě a v duchu si přehrávat, co nesmím zopakovat. Naštěstí ve 2. závodu šlo všechno hladce. Na začátku jsem byl 7., což na zisk titulu nestačilo. Zůstal jsem však klidný a získával jedno místo za druhým, až jsem nakonec skončil druhý. Dvě kola před koncem jsem se pořádně vyděsil, když přede mnou do sebe narazili v zatáčce Lisboa Michelisz a Oriola. Oriolu jsem minul o milimetry. Chvíli mi potrvá, než si naplno uvědomím, že jsem nový mistr světa. Myslím, že si na to budu zvykat pomalu. Je to skvělý konec fantastického podniku. Před osmi lety mě Chevrolet vzal do hry a doufám, že jsem dnes správnost tohoto rozhodnutí potvrdil.“
Alain Menu (2. /1.):
„Je skvělé skončit vítězstvím. Kruh se uzavřel. Získal jsem pro Chevrolet první vítězství, v roce 2006 v Brands Hatch (UK) a teď poslední… WTCC opouštíme na prvních třech místech. To je vynikající. Upřímně řečeno, jsem trochu rozčarovaný, že mi titul v kategorii jezdců unikl jen o pár bodů, ale takové jsou závody. Věděl jsem, že musím vyhrát oba závody, abych nepřišel o příležitost a téměř se mi to povedlo… Zisk 2. místa v 1. závodě a vítězství ve 2. závodě znamená, že jsem odvedl skvělou práci. Tvrdě jsem šel dopředu a nezabýval jsem se tím, co se děje za mnou, protože jsem neměl vliv na soupeření mých týmových kolegů. Celkově to byla pro mne dobrá sezóna a jsem velmi spokojený s tím, co jsem dosáhl. Stále si jen těžce uvědomuji, že se to všechno skončilo – určitě budeme smutní zítra, ale dnes večer bude velká párty.“
Yvan Muller (1. /3.):
„Bronzová medaile z WTCC mi ve sbírce chyběla a teď ji mám… Jasně, radši bych byl, kdyby se to skončilo jinak, ale po Šanghaji jsem věděl, že vyhrát mistrovství bude těžké. Někdy vyhrajete, někdy prohrajete a musíte se s tím smířit. Chci poblahopřát Robovi k titulu – určitě si ho zasloužil. 1. závod byl pro mne dobrý. Jsem rád, že jsem v Macau poprvé zvítězil. Ve 2. Závodu přišel incident s Alexem MacDowallem; minul vrchol v zatáčce Mandarin, nejrychlejší ze všech a já byl příliš blízko na to, abych se mu vyhnul. Je mi to lito, ale jsem rád, že je OK. Tři roky s Chevroletem byly pro mne skvělou zkušeností a zůstanou mi na ně krásné vzpomínky.“
Ron Hartvelt (WTCC Project Manager):
„Je to den plný emocí a nemohli jsme si přát lepší výsledky. Opět skvělá snaha týmu, zejména když jsme museli po 1. závodu velmi rychle opravit Robovo auto. Můžeme být hrdi na to, co tento tým dosáhl a na způsob, kterým to dosáhl. Je to perfektní závěr fantastického projektu.“
Vijay Iyer (Director Communications, Chevrolet Europe):
„Chci poděkovat všem v týmu RML za skvělou práci, zaujatost a ducha, které předvedli o tomto víkendu, v celé sezóně a v průběhu osmi let působení Chevroletu ve WTCC. Skončit 1-2-3 je opravdu symbolickou ukázkou toho, jakým fantastickým zážitkem to bylo pro všechny zainteresované. Byl to úžasný program pro Chevrolet; byl velkým přínosem pro naši značku a s WTCC se loučíme s pocitem hrdosti na naše výsledky.“
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií