Komfortnější a prostornější nová verze modelu Audi A8 4.2 quattro

Vozy Audi A8 patří k nejúspěšnějším automobilům svého segmentu prestižních limuzín nejvyšší třídy. Pro nejnáročnější zákazníky nyní automobilka Audi připravila jejich prodlouženou verzi.

I když prodloužené Audi A8 povyrostlo do délky na 5,16 m, neztratilo nic ze své elegance a jemného nádechu sportovního stylingu. Nový model svým charakteristickým dynamickým a zdravě sebevědomým designem na první pohled prozrazuje svoji příslušnost ke stáji Audi.


Rozvor nového Audi A8 se prodloužil na 3 m. Konstruktérům se podařilo naprosto nenásilně a harmonicky prodloužit partie mezi B a D sloupkem karoserie. Cestující na zadních sedadlech mají v prodloužené verzi o 7 cm větší prostor pro nohy. Je-li sedadlo spolujezdce vedle řidiče posunuté do nejpřednější polohy, má vzadu sedící osoba v oblasti kolen více než 35 cm volného prostoru. Zadní sedadla u nové verze Audi A8 jsou posunuta o 6 cm dopředu, což se odrazilo ve větším prostoru nad hlavami vzadu sedících osob.


Nová verze Audi A8 je standardně vybaveno koženým čalouněním interiéru, přední i zadní sedadla mají elektrické vyhřívání a seřizování tuhostí v bederní oblasti. Přední sedadla mají kompletní elektrické nastavování (sedadlo řidiče s pamětí), které lze za příplatek získat i pro zadní sedadla. Podle přání zákazníků je možné prodloužené Audi A8 vybavit např. sklopným pracovním stolkem v zadní stěně opěradla sedadla předního spolujezdce, televizorem s videopřehrávačem, chladničkou a minibarem.


Prodloužené Audi A8 je poháněno vidlicovým osmiválcem 4,2 V8 o výkonu 228 kW/310 k. Výkon osmiválce s pětiventilovou technikou se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím samočinné převodovky tiptronic. Z klidu na 100 km/h zrychluje prodloužené Audi A8 4.2 V8 během pouhých sedmi sekund, jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Motor 4.2 V8 plní emisní limity normy D3, jeho průměrná spotřeba činí 13 1/100 km.

Komfortnější a prostornější nová verze modelu Audi A8 4.2 quattro


Stejně jako všechny ostatní vozy Audi A8, je také nová verze standardně vybavena elektronickým stabilizačním systémem ESP, který je spolu s pohonem všech kol zárukou nejvyšší míry aktivní bezpečnosti. Základním prvkem pasivní bezpečnosti Audi A8 je tuhý prostorový rám ASF, jehož struktura účinněji pohlcuje ničivou energii nárazu než stejně těžké ocelové konstrukce.


Do standardní bezpečnostní výbavy vozu patří mj. tříbodové bezpečnostní pásy s pyrotechnickými předpínači a omezovači napětí v pásu pro každé sedadlo, osm airbagů (dva velkoobjemové čelní airbagy, čtyři boční a dva průběžné hlavové airbagy systému SIDEGUARD).


Uvedení na trh v České republice se předpokládá v prvním čtvrtletí tohoto roku. Cena dlouhé verze modelu Audi A8 4.2 quattro je 3 212 700 Kč včetně DPH.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...