Nový model Ford Transitu

Novinky nového Transitu: přední nebo zadní náhon, nové motory, podstatně zvýšené užitné vlastnosti, bezpečnost jako u osobního vozu a snížené provozní náklady. Ford zahájí prodej nového modelu Transitu již čtvrté generace na našem trhu během prvního čtvrtletí tohoto roku.

Nový model Ford Transitu

Za třicet pět let své existence se Ford Transit stal jedním z nejúspěšnějších modelů společnosti Ford Motor Company, skutečnou legendou silnic několika světadílů. I přesto, že Transit třetí generace ve své kategorii stále dominuje prodejům v Evropě i v České republice, rozhodl se Ford představit Transit nové – tedy už čtvrté – generace. Nový Transit je zcela nový užitkový vůz, který s předcházejícím modelem nemá nic společného – ovšem kromě toho, že v něm jeho konstruktéři zúročili všechny zkušenosti získané za třicet pět let výroby.

Nový Ford Transit se bude vyrábět ve dvou základních verzích, totiž jako vůz s předním a zadním pohonem, přičemž jediný rozdíl v karoseriích bude zvýšená podlaha při pohonu zadní nápravy. Obě varianty nového Transitu mají společných více než 95% dílů. Důvodem, proč se Ford pro uvedené řešení rozhodl, byla snaha co nejvíce vyhovět různým typům zákazníků. Přední pohon je proto určen pro varianty s nižším celkovým zatížením, zatímco pohon zadní nápravy dostanou modifikace s vyšší celkovou hmotností.


Obě varianty nového Transitu budou pohánět zcela nové přeplňované naftové čtyřválcové motory Dura Torq se čtyřmi ventily na válec, což je řešení použité v tomto segmentu vůbec poprvé. Pro tzv. dvoutunovou kategorii s pohonem zadní nápravy budou tyto motory mít objem 2,4 litru a výkon 75, 90 nebo 120 k, pro lehčí tzv. jednotunový segment pak budou k dispozici agregáty Dura Torq s objemem 2,0 l. K přednostem motorů Dura Torq patří zejména velmi „čistý“ provoz, který výrobci umožnil prodloužit interval mezi servisními prohlídkami a výměnou oleje na 25.000 km (bez nutnosti dolévat olej mezi inspekcemi). Velmi příjemná je i skutečnost, že motory Dura Torq neprodukují žádný viditelný černý dým po celou dobu své životnosti. Spotřeba paliva se snížila v průměru o 15%. Kromě toho bude k dispozici i šestnáctiventilový benzínový čtyřválec 2,3l / 145 k.


Jednou z priorit při vývoji nového Transitu byla snaha ještě dále zlepšit jeho užitné vlastnosti. Toho se dosáhlo například napřímením stěn nákladového prostoru, které byly dříve v horní části poněkud zkosené – a jen tato úprava přinesla zvětšení jeho objemu asi o 11%. Další využitelnou plochu přinesla jiná konstrukce podlahy a podběhů, stejně jako prodloužení vlastní ložné plochy. Vzdálenost mezi podběhy činí 1,39 m, což je nejlepší hodnota ve třídě. Objem skříně u uzavřených variant se tak bude pohybovat v rozmezí 6 – 14 metrů krychlových a přepravní kapacita vozu se v průměru zvýšila o 22%. Nakládání velice usnadňují rozšířené posuvné dveře na boku vozu. Zadní dvoukřídlé dveře lze nyní otevírat o 180 %.


Středem zájmu konstruktérů nového Transitu byl ovšem zejména řidič ( resp. posádka) a jeho pohodlí, výhled z kabiny a bezpečnost. Díky tomu je například sedadlo řidiče nastavitelné ve všech směrech a rozsah jeho podélného nastavení se zvýšil o 50 mm. V kabině je spousta odkládacích ploch, z populární „klipsny“ na dokumenty pod čelním sklem se stala zakrytá kapsa, takže se už papíry nezrcadlí ve skle. Velkoobjemové kapsy ve dveřích „zvládnou“ kromě map i papírů třeba dvoulitrovou láhev coly. Mobilní telefon libovolného typu si řidič může bezpečně a nastojato odložit do speciální schránky v přístrojové desce. Z nového Transitu má řidič díky větším oknům daleko lepší výhled. Boční okna mají nyní v přední části snížený spodní okraj, což umožňuje perfektní přehled o dění po stranách těsně vedle vozu. Pokud jde o pasivní bezpečnost, může se Transit díky velkorysým deformačním zónám a pevné konstrukci srovnávat spíše s osobními než s užitkovými vozy. Užitkový Ford také prodělal všechny typy nárazových testů předepsaných pro osobní auta – a všude suverénně vyhověl tvrdým podmínkám EU.


Nový model Transitu je mimořádně odolný proti ukradení i vykradení. Napomáhá tomu i skutečnost, že kapotu motoru lze otevřít jen klíčem a zámek a západka dveří nyní tvoří jediný kompaktní celek. To spolu s dalšími úpravami prakticky znemožňuje vyháčkování, vypáčení či vyražení zámku.


Ford se tentokrát rozhodl Transit dokonale přizpůsobit potřebám zákazníků, a tak už v začátku vývoje společnost nabídla možnost otestovat první prototyp několika stovkám amatérských i profesionálních řidičů v Německu a Velké Británii. Podle jejich připomínek pak konstruktéři prototyp upravili – a za rok celý test ještě jednou zopakovali, aby si byli jisti, že tentokrát už potenciální zákazníci nebudou mít žádné vážnější připomínky. V závěrečné fázi vývoje pak nový Ford Transit absolvoval více než 9 miliónů km testů, které najelo 300 vozů ve všech klimatických podmínkách. V praxi už mělo možnost Transit otestovat 25 velkých přepravních firem v jižní a západní Evropě – a jejich ohlas byl veskrze kladný.


Tradiční výhodou Fordu Transit byly vždy nízké provozní náklady. Ty se konstruktérům u nového Transitu podařilo ještě dále snížit – a to například díky velmi nízké spotřebě motorů Dura Torq, prodlouženým servisním intervalům, prakticky nulové spotřebě oleje – ale také díky samotné konstrukci vozu. Například přední nárazník je plastový, a tak při poškození následkem malé městské kolize stačí vyměnit jeden z dílů, což je nejen rychlejší, ale i lacinější než klasický postup. Čističe vzduchu i paliva mají své optické indikátory, které řidiče upozorní, že už je čas na výměnu jejich filtru, což zabrání eventuálnímu zvyšování spotřeby či riziku poškození motoru. Všechny důležité agregáty a skupiny jsou velmi dobře přístupné, což podstatně snižuje dobu potřebnou na servis či opravy.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...