Před posledním a rozhodujícím 12. kolem závodů WTCC „Race of Macau“
– které se uskuteční za dva týdny 16.-18. listopadu 2012v Macau, se Rob Huff probojoval na čelo hodnocení se ziskem 390 bodů, před kolegy z týmu Chevrolet Alaina Menu (355) a Yvana Mullera (349). Tito tři jezdci jsou už jediní, kteří mají šanci na zisk koruny mezi jezdci.
Pořadí jezdců po 22 z 24 závodů:
1. | Huff | Chevrolet | 390 |
2. | Menu | Chevrolet | 355 |
3. | Muller | Chevrolet | 349 |
4. | Tarquini | SEAT | 236 |
5 | Coronel | BMW | 196 |
atd.
Huff prožil fantastickou neděli, když vyhrál 2. závod a v 1. závodě skončil druhý. Menu zvítězil v 1. závodě a skončil druhý v 2. závodě. Yvan Muller musel v 1. závodě odstoupit, ve 2. závodě projel cílem na druhém místě. Později však dostal 30sekundový trest, klesl tak na 13. místo a víkend zakončil bez zisku bodů.
První závod
– začal Alain Menu na čele před týmovým kolegou Mullerem. Ten však musel po skrumáži v 2. kole do depa a později odstoupit s poškozeným levým zadním kolem. Huff se tak pohodlně usadil za Alainem Menu po celý zbytek závodu. Oba se vyvarovali vzájemných soubojů, které se často odehrávaly za nimi.
Šanghaj – výsledky 1. závodu (13 kol)
1. | A. Menu | Chevrolet Cruze | 25 min 12,369 s |
2. | R. Huff | Chevrolet Cruze | + 1,500 s |
3. | S. D’Aste | BMW 320 TC | +11,192 s |
4. | T. Coronel | BMW 320 TC | +13s327 |
5. | G. Tarquini | SEAT León WTCC | +15,653 s |
V 2. závodě
– navzdory méně výhodné pozici na startu, tři Cruzy provozované týmem RML excelentně odstartovaly a po několika kolech se dostaly do čela. Menu se blížil dalšímu vítězství, ale kontakt s Mullerem během brzdného manévru umožnil Huffovi dostat se do čela a odsunul tak Švýcara na 3. místo. Muller, který se tak dostal na 2. místo, přepustil Alainovi Menu tuto pozici, ale znovu ho předjel na 2. místo v závěrečných kolech. Trest, který dostal po závodě, ho ale odsunul na 13. pozici a Alain Menu tedy skončil druhý.
Šanghaj – výsledky 2. závodu (13 kol)
1. | R. Huff | Chevrolet Cruze | 25 min 17,714 s |
2. | A. Menu | Chevrolet Cruze | + 1,195 s |
3. | T. Coronel | BMW 320TC | + 4,378 s |
4. | S. D’Aste | BMW 320 TC | + 4,866 s |
5. | M. Bennani | BMW 320 TC | + 5,574 s |
WTCC se nyní přesune do Macaa
– na tradiční městský okruh v bývalé portugalské enklávě, kde se zatáhne opona letošní sezóny WTCC. Dva závody určí, který jezdec Chevroletu se stane mistrem světa 2012 v kategorii jezdců. Chevrolet přitom už získal titul v kategorii výrobců. Nedělní závody náskok Chevroletu na čele hodnocení ještě zvýšily.
Pořadí výrobců po 22 z 24 závodů:
Pořadí | Značka | bodů |
1. | Chevrolet | 930 |
2. | BMW | 602 |
3. | SEAT | 569 |
Řekli:
Rob Huff (2. /1.):
„Byl to úžasný víkend pro tým a stejně úžasný pro mě. 2. a 1. místo jsou přesně to, co jsem potřeboval. Je to více, než o čem jsem mohl dnes ráno jen snít. První závod byl dost pohodový. Pár kol po startu jsem se dostal na druhé místo a udržel jsem si ho až do konce. V druhém závodě to pro mě bylo hodně napínavé na startu, zůstala mi zapnutá spojka a téměř jsem zůstal stát, ale po několika zatáčkách jsem vše napravil. Předjel jsem Alaina a Yvana v momentě, když se jejich auta dotkla. Mám teď 35bodový náskok a v to jsem doufal. V Macau se mi vždy dařilo a mám teď obrovskou motivaci.“
Alain Menu (1. /2.):
„První závod byl perfektní. Udržel jsem týmové kolegy za sebou na startu i v první zatáčce a kontroloval jsem celý zbytek závodu. A jelikož Yvan vypadl, snížil jsem výrazně jeho náskok v celkovém hodnocení. Druhý závod byl úplně o něčem jiném. Bezpečně jsem vedl, až do chvíle, kdy mě Yvan kontaktoval. Jediné, co k tomu v tuto chvíli můžu říct je, že moje šance na zisk titulu v Macau se podstatně snížily.“
Yvan Muller (nedokončil/13.):
„Nemůžu říct, že by to byl dobrý víkend. Hlavně jsem ztratil vedení v mistrovství a na Roba teď ztrácím 41 bodů. V prvním závodě do mě zezadu najel Michelisz a otočil mě bokem. Potom do mě bouchlo mnoho dalších aut ve zmatku, který nastal za mnou. Na neštěstí, moje pravé zadní kolo bylo poškozené a závod pro mě skončil. V druhém závodě jsem byl hned za Alainem, ale dotkli jsme se během brzdění. Je mi to opravdu líto, protože to nebylo záměrné. Do Macaa tedy odjíždím v úplně odlišné situaci. Uvidíme, jak se věci vyvinou.“
Ron Hartvelt (WTCC Project Manager):
„Další vynikající výsledek pro tým; dvě dvojitá vítězství. Víc jsme si nemohli přát. Mám trochu smíšené pocity z toho, co se stalo mezi Yvanem a Alainem: je to smůla, ale takové věci se stávají, zejména když tři vynikající jezdci bojují o světový titul. Budeme o tom s jezdci hovořit a věřím, že se vše během pár hodin uklidí.“
Více na: media.chevroleteurope.com
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií