Mäkinen vyhrál Monte Carlo

Triumfem Fina Mäkinena, skvělým výsledkem jeho krajana Gardemeistera a debaklem Peugeotů, skončila Rallye Monte Carlo.

Do úvodní soutěže světového šampionátu v rallye, 68. ročníku Rallye Monte Carlo, nastoupilo šest továrních týmů se třinácti vozy včetně dvou Octávií WRC řízených Němcem Schwarzem a Španělem Climentem.


První zkoušku vyhrál domácí Gilles Panizzi (Peugeot 206 WRC), když čtyřnásobný šampión a obhájce loňského prvenství Fin Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer) ztratil drahocenné sekundy defektem pneumatiky. Navíc nezvolil právě nejvhodnější obutí. Druhou zkoušku zajel nejlépe ještě Brit Richard Burns (Subaru Impreza), ovšem v dalších třech už dominoval Mäkinen a do cíle první etapy přijel s náskokem 12 sekund. Po technických problémech klesl na třetí příčku za Burnse miláček diváků Panizzi, za nímž následovali Sainz (Ford Focus WRC), Delecour (Peugeot) a Gardemeister (Seat Cordoba WRC). V tu chvíli čtyři jezdci z první desítky netušili, že soutěž pro ně končí. Ráno totiž nenastartovali své vozy Burns, Panizzi, Delecour a navíc ještě desátý Grönholm vzdal pro poruchu spojky. Osud tří Peugeotů se tak naplnil.


Během dalších pěti zkoušek druhé etapy vedoucí Mäkinen zvyšoval svůj náskok až na takřka dvě minuty před Sainzem a mohl jít klidně spát. V závěrečné etapě se už Fin soustředil pouze na udržení vedoucí pozice. S více než dvouminutovým náskokem tak zvítězil před Carlosem Sainzem při své premiéře s Fordem Focus. V samém závěru se k němu ještě až na několik sekund dotáhl jeho týmový kolega Colin McRae. Jenže v poslední zkoušce musel svého Focuse odstavit pro technickou poruchu motoru, stejně jako o něco dřív Didier Auriol (Seat). Třetí příčku si dlouho držel nejmladší tovární jezdec, 24letý finský talent, Toni Gardemeister, který jel se Seatem Cordoba WRC slavné Monte Carlo poprvé. O skvělé umístění přišel až výletem mimo trať, čímž se na třetí pozici posunul jeho učitel Juha Kankkunen.


Armin Schwarz začal soutěž s technickými problémy, když hned na první zkoušce praskla hadice plnícího tlaku turbodmychadla a motor ztratil výkon. Problémy s turbem a elektronikou pokračovaly i v dalších úsecích, teprve v posledních dvou zkouškách prvního dne zajel 10. a 8. čas. Španěl Louis Climent začal sice o něco lépe, ale pak vsadil na špatné obutí a lehce havaroval. Do druhého dne nastupovali Schwarz a Climent ze 16. resp. 17. místa. Schwarz začal dojíždět v první desítce (jednou byl dokonce třetí), zatímco jeho kolega se pohyboval těsně za ní. Po odpadnutí tří Peugeotů, Burnse a vedoucího jezdce skupiny N Uwe Nittela postoupili na 11. a 12. příčku. A protože třetí den vzdal i ještě před nimi jedoucí Auriol, Lundgaard a McRae, tak se mohl Schwarz v cíli radovat ze 7. místa, když se probojoval před švýcarského soukromníka Burriho. Naopak Climenta, jehož Octávii provázely rovněž problémy s turbodmychadlem, v závěru „pojel“ rakouský soukromník Manfred Stohl, který si své Mitsubishi připravuje doma v garáži sám za velice skromných podmínek. Kromě 9. příčky vyhrál ještě skupinu N před Uruguaycem Trellesem (11. místo).

Výsledky

Pořadí Posádka Název vozu
1. Mäkinen – Mannisenmäki Mitsubishi Lancer
2. Sainz – Moya Ford Focus WRC
3. Kankkunen – Repo Subaru Impreza
4. Gardemeister – Lukander Seat Cordoba WRC
5. Thiry – Prevot Toyota Corolla WRC
6. Loix – Smeets Mitsubishi Carisma
7. Schwarz – Hiemer Škoda Octavia WRC
8. Burri – Hofmann Toyota Corolla WRC
9. Stohl – Muller Mitsubishi Lancer
10. Climent – Romani Škoda Octavia WRC

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...