Závody cestovních automobilů na okruzích bývaly kdysi parádní disciplínou motoristického sportu. Ještě dnes pamětníci vzpomínají se slzou v oku na legendární starý brněnský okruh a vozy BMW 2002, Ford Capri, Alfa Romeo, Jaguar apod. Mistrovství Evropy či světa se již však léta nejezdí a ani žádný jiný šampionát na podobné úrovni.
V posledních čtyřech letech bylo na výši pouze německé a britské mistrovství dvoulitrových vozů superturismo, kde se scházela poměrně kvalitní jezdecká konkurence. Ovšem to už také neplatí. Německé STW bylo definitivně „odpískáno“ a ani v Anglii nevypadá situace zrovna růžově. Za neoficiální mistrovství světa se v roce 1996 považoval sice mezinárodní šampionát dvouapůllitrových automobilů ITC (do roku 1995 jako německé DTM), ale ten také v této sezóně hned skončil, když ani Opel ani Alfa Romeo neměly dále zájem v něm pokračovat, a tak zbyl pouze Mercedes. Hlavním důvodem byly totiž závody mimo Evropu, které výrobcům prakticky nic nepřinesly, neboť o ně nebyl takový zájem jako právě v Evropě, resp. v Německu. Jeden závod sledovalo běžně sto tisíc diváků. DTM/ITC bylo přehlídkou nejen špičkové techniky často používané a převzaté z formule 1, ale i jezdecké kvality. Vždyť zde startovaly takové hvězdy jako Rosberg, Ludwig, Stuck, Reuter, Larini, Nannini, Wurz, Fisichella, Schneider, Modena, Dalmas, Lehto. A když jezdily ještě BMW a Audi tak do jejich kokpitů usedali mj. Ravaglia, Soper, Winkelhock, Quester, Röhrl, Biela atd.
Proč o tom píšeme? Sen o vzkříšení DTM (Deutsche Tourenwagen Master) se totiž stává skutečností. Zatím sice jen za účasti Mercedesu a Opelu, ovšem starty dalších výrobců nejsou vyloučeny. I když ne možná ještě letos, ale napřesrok určitě.
Sezóna devíti závodů začne 28. května na Hockenheimu, kde také 29. října s největší pravděpodobností skončí. Pro české diváky, kteří budou mít chuť opět vidět kvalitní cestovní automobily, jsou dostupné okruhy v Norimberku, Sachsenring a nově vybudovaný Lausitzring, 60 km od Drážďan směrem na Berlín. Dvoudenní program budou tvořit dva volné a jeden kvalifikační trénink a dvě samostatné jízdy na sto kilometrů. Pro DTM už Mercedes nahlásil následující obsazení. Klaus Ludwig, Bernd Schneider, Marcel Tiemann, Pedro Lamy, Peter Dumbreck a nováčci Thomas Jäger a Marcel Fässler. Opel zatím angažoval do svých služeb Manuela Reutera, Uwe Alzena, Erica Helary a Joachima Winkelhocka. V rámci DTM se pojedou ještě další rámcové závody – BMW Formule Junior, VW Lupo Cup a VW New Beetle Cup. Otazník ještě zůstává nad formulí 3 a Porsche Cupem. O dalších přípravách DTM Vás budeme v Periskopu průběžné informovat.
Předběžný kalendář DTM 2000
Datum | Počet dní | Místo konání |
26.5.2000 | 3 | Hockenheim |
16.6.2000 | 3 | Oschersleben |
7.7.2000 | 3 | Norisring |
4.8.2000 | 3 | Sachsenring |
18.8.2000 | 3 | Nürburgring |
1.9.2000 | 3 | Lausitzring |
22.9.2000 | 3 | Oschersleben |
6.10.2000 | 3 | Nürburgring |
27.10.2000 | 3 | Hockenheim |
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií