Díky této inovaci teď Peugeot svým profesionálním zákazníkům nabídne kompletní řadu motorů, které jsou přizpůsobeny používání v různých provozních podmínkách, mají menší dopad na životní prostředí, jsou méně závislé na fosilních energetických zdrojích a při řízení svým uživatelům poskytují vyšší míru potěšení.
Nový elektrický Partner
– zaručuje mimořádně příjemné řízení a zachovává si své silné stránky, kterými jsou příkladná variabilita, praktičnost a nejlepší přepravní kapacita v segmentu.
Model Prologue, který bude představený ve světové premiéře na autosalonu v Hannoveru tento měsíc, je předzvěstí nové elektrické verze Partner. Ta bude na trh uvedena v průběhu druhého čtvrtletí 2013.
To nejlepší z technologie elektrického pohonu
Nový Partner, který prošel na jaře 2012 modernizací, dosahuje se svými spalovacími motory velmi příznivých hodnot spotřeby paliva i emisí CO2. Od listopadu 2012 má navíc připravenou další novou variantu s emisemi CO2 na úrovni 118 g/km.
Z pohledu ekologické stopy jde nová elektrická verze ještě dále a pro firemní zákazníky představuje řešení šité na míru různým provozním podmínkám. Nový elektrický Partner se dostane do ekologických zón, kam mají ostatní vozidla s „klasickým“ pohonem omezený vjezd, přičemž praktičnost tohoto vozu a jeho vynikající jízdní komfort zůstávají zachovány.
Nový elektrický Partner je sestrojen na bázi běžné verze se spalovacím motorem s tím, že nabízí veškeré inovativní technologie, které jsou s elektropohonem spojené:
– Partner, poháněný elektromotorem uloženým vpředu, pracuje za pomoci dvou výkonných lithium-ionových akumulátorů s kapacitou 22,5 kW/h. Akumulátory jsou uloženy v podvozku vozidla po stranách zadní nápravy, přičemž nikterak neovlivňují jízdní vlastnosti vozu Partner, ani vnitřní rozměry nákladového prostoru.
– Elektrický Partner je vybaven vysoce výkonným kompaktním elektromotorem synchronního typu s permanentními magnety. Jedná se o motor, který podává prvotřídní dynamické výkony: 49 kW (67 k) a okamžitý točivý moment 200 Nm. Je spojen s trvalou jednostupňovou redukcí, která mu bez nutnosti řazení převodových stupňů dodává při rozjezdu a ve všech fázích zrychlení obdivuhodnou živost a pružnost.
Tichý chod, který je pro elektrické vozy typický, doplňuje i příjemné a pohodlné řízení.
– V režimu NEDC je dojezd vozu 170 km a nový elektrický Partner se tak stává v kategorii elektrických dodávek jednoznačnou referencí.
– Baterie lze dobíjet dvojím způsobem: standardní dobíjení (až do 16A) za 6 až 9 hodin a rychlé dobíjení (až 125A), kdy se baterie dobijí na 80% své kapacity za pouhých 30 minut. Zásuvka pro dobíjení ze standardní rozvodné sítě je umístěna na pravém předním blatníku a zásuvka pro rychlé dobíjení je zabudována ve víčku na levém zadním blatníku.
Nový elektrický Partner je vybaven funkcemi, které jsou v segmentu elektrických dodávek výjimečné, a může tak svým uživatelům nabídnout optimální komfort i bezpečnost:
– Inovativní funkce eko-řízení: ukazatel spotřeby nebo rekuperace energie, který je viditelně umístěn na přístrojové desce, pomáhá řidiči jezdit co nejúsporněji. Speciální ukazatel informuje řidiče i o dodatečné spotřebě energie (vytápění a klimatizace) a palubní počítač ukazuje zbývající dojezd vozu a průměrnou spotřebu v kWh.
– Dvojí způsob rekuperace energie: k rekuperaci dochází u elektrického vozu Partner ve fázích zpomalování, ale také ve fázích aktivního brzdění, kdy se kinetická energie mění v energii elektrickou. Dojezd vozu se tedy při jízdě zkracuje méně.
– Teplotní komfort: elektrické vytápění v kabině rychle dosáhne požadované teploty. Současně je k dispozici funkce « eco-mode », která umožňuje větrat kabinu vozu, aniž by docházelo k navyšování spotřeby elektrické energie a ke zkrácení dojezdu vozu.
– Elektronický stabilizační systém ESP spojený s funkcí pomoc při rozjezdu ve svahu je součástí základní výbavy vozu a elektrický Partner se tak ve své kategorii stává referencí z pohledu bezpečnosti.
Elektrický Partner: všestranný pomocník
Variabilitu i přepravní kapacitu – silné stránky klasického modelu Partner, které jsou základem jeho obchodního úspěchu, nabízí v nezměněné podobě i elektrický Partner.
Partner s elektrickým pohonem je k dispozici ve dvou délkách karoserie (L1 : 4,38 m a L2 : 4,63 m). Objem nákladového prostoru je v segmentu malých dodávek jeden z největších: užitečný objem verze L1 je 3,3 m3 s užitečnou délkou 1,80 m a u verze L2 je to 3,7 m3 s užitečnou délkou 2,05 m. Užitečná hmotnost může být až 685 kg , což je nejvíc v dané kategorii.
Pokud je elektrický Partner vybaven předním sedadlem Multi-flex, mohou vpředu cestovat i 3 osoby. Elektromobil si zachovává variabilitu, kterou zaujala zákazníky celá modelová řada Partner už od uvedení na trh. Se sedadlem Multi-flex je také možné zvětšit užitečný objem až na 400 l a přepravní kapacita se tak u verze L1 zvětší až na 3,7 m3 s užitečnou délkou 3 m a u verze L2 na 4,1 m3 s užitečnou délkou 3,25 m.
Stylové úpravy, kterými nový Partner prošel letos na jaře, se samozřejmě projevily i u elektrické verze. Ta svůj osobitý charakter navíc naznačuje i prostřednictvím speciálních dekorů exteriéru symbolizujících technologii elektrického pohonu.
Nabídka specifických služeb
Při uvedení elektrického vozu Partner na trh nabídne značka Peugeot škálu služeb zaměřených na různé způsoby používání vozu a specifické potřeby některých zákazníků. Nabídka bude zahrnovat:
- nákup nebo pronájem baterie,
- specifická záruka výrobce na baterii a pohonné ústrojí (z pohledu délky trvání a počtu ujetých kilometrů),
- speciální asistenční služba,
- smlouvy o spolupráci, uzavřené s partnerskými společnostmi v různých zemích Evropy, usnadňují zavádění infrastruktury dobíjecích stanic.
Environmentální zkušenosti značky Peugeot
Oproti roku 2010, kdy se průměrné emise CO2 u modelů Peugeot pohybovaly na hranici 131,6 g/km, došlo ke konci roku 2011 ke zlepšení na 128,6 g/km a na konci května 2012 až na 125,2 g/km. Hranice 130 g/km, stanovená Evropskou komisí pro rok 2015, již byla ve značném předstihu dosažena.
Environmentální politika značky zahrnuje :
- trvalou optimalizaci spalovacích motorů, především pak vývoj motorů nové generace (např. tříválcové benzinové motory EB o objemu 1.0 a 1.2),
- «mikro-hybridace» : technologie e-HDi se systémem Stop&Start nové generace,
- «full-hybridace» : plně hybridní dieselový pohon HYbrid4, který je k dispozici u třech modelů Peugeot,
- Elektrické vozy: Peugeot je průkopníkem a k dnešnímu dni i světovou jedničkou ve výrobě a prodeji elektrických vozů. Značka byla také prvním evropským výrobcem, který uvedl na trh 100% elektrickou modelovou řadu s nulovými emisemi CO2: dodávkový vůz Partner na trhu užitkových vozů, vůz iOn na trhu osobních vozů a skútr e-Vivacity.
Nový Partner s elektrickým pohonem
– je konkrétním výsledkem spolupráce se značkou Mitsubishi Motors Corporation při vývoji elektrického pohonu adaptovaného pro užitkový vůz, která se datuje od roku 2010. Stejně jako současný model Partner se bude i elektrická verze vyrábět v závodě PSA Peugeot-Citroën ve Vigo s regionální podporou kraje Galice.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií