Jan Černý s Pavlem Kohoutem na Citroenu DS3 R3T potvrdili titul ve dvoukolkách

Vítězstvím příbramské dvojice Jan Černý – Pavel Kohout v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou skončila zlínská Barum Czech rally, pátý podnik seriálu Citroën Racing Trophy CZ.

Už jistí čeští šampioni ve dvoukolkách inkasovali finanční prémii 4 000 €, Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou získali za třetí místo 1 500 €. Posádky třídy 6 cenu ve Zlíně nezískaly.

Vítězství Jana Černého s Pavlem Kohoutem

Jan Černý s Pavlem Kohoutem na Citroenu DS3 R3T potvrdili titul ve dvoukolkách

– se tentokrát nerodilo tak hladce, jak na předchozích domácích závodech. Do soutěže vstoupili velmi rychle zahraniční jezdci, oříškem pro příbramskou dvojici byl ve třídě 5 v úvodu i Josef Peták. Černý ale zajel parádně oba průjezdy testu Pindula, dařilo se mu i ve zrádném závěru druhého dne soutěže, kde posádky pozlobila kromě deště i hustá mlha. Do druhé etapy vyrážel v čele třídy 5 a z druhého místa ve dvoukolkách. Po RZ11 se Černý dostal poprvé v závodě do čela a vedení už nepustil. Poté byla soutěž po tragické havárii v RZ13 předčasně ukončena.

„V úvodu závodu jsme trochu laborovali s nastavením, ale postupně jsme dokázali zrychlit. Souboj s Consanim o prvenství mezi dvoukolkami nás stále udržoval v koncentraci. V průběhu soboty jsme ukrajovali z jeho náskoku, podobný průběh měl i úvodní nedělní test. Francouz ale po RZ10 odstoupil, čímž se nám otevřela cesta k jasnému vítězství mezi dvoukolkami. Oslavy však zkalila smutná událost v RZ13. Chceme vyjádřit upřímnou soustrast pozůstalým zemřelého fanouška. Přejeme hodně sil Vencovi Kopáčkovi,“ okomentoval průběh závodu navigátor Jana Černého Pavel Kohout.

Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou

– dovedli svůj Citroën DS3 R3T ve žlutozeleném designu k nejrychlejšímu času na úvodní městské zkoušce, v dalším průběhu závodu nadále okupovali čelní příčky hodnocení dvoukolek. Výsledkem byla konečná třetí příčka mezi dvoukolkami i v hodnocení třídy 5.

„S výsledkem jsem spokojen. Na domácích tratích jsme konečně protrhli letošní smůlu a soutěž bez problémů dokončili. Barumka byla tradičně nesmírně těžká a letos ji ztížily i nevyzpytatelné podmínky. Za této situace jsme se snažili volit pneumatiky spíše s ohledem na jistotu, což nebylo vždy nejrychlejší. Ale v konečném důsledku se nám tato strategie vyplatila,“ pronesl Egon Smékal.

Náročný závod

– pokořily i další dva speciály Citroën DS3 R3T Francesca Parliho a Antonína Matyse. Polák Kornicki v RZ4 vyletěl z trati a kvůli poškozenému řízení svůj vůz za cílem odstavil.

Ve třídě 6 se jezdcům s citroëny moc nevedlo. O finanční prémii bojoval až do jedenáctého testu Marcel Svačina, ale v jeho závěru skončil po nedobrzdění do retardéru na střeše a soutěž pro něj skončila.

„Ve snaze o atraktivní průjezdy jsem chyboval už na městském testu, dělali jsme hodiny a museli couvat. Druhý den se přidal výlet do lesa na prvním průjezdu Pinduli, přesto se nám v dalším průběhu podařilo dostat až na čtvrté místo ve třídě. A to i za situace, kdy spolujezdec Ivo Vybíral měl silnou virózu a jeho diktát tím byl poznamenán. Poslední průjezd RZ Tesák byl zatím můj nejhorší zážitek z rally. Panovala mlha, ale strašná. Také v druhé etapě jsme se snažili jet rychle a atraktivně, ale v Kudlovicích jsem bohužel v retardéru chyboval,“ popsal zlínský víkend Marcel Svačina.

Technika zastavila i zahraniční účastníky

Poláka Janczaka a Bulharku Stratievu. Jedinou „cé-dvojku“ v rámci CRT CZ dovedl do cíle Bulhar Tihomir Stratiev.

Čtvrtým místem však napravili ve třídě 6 čest francouzské značky Poláci Gryc – Kusnierz, jenž startovali mimo klasifikaci CRT CZ, neboť svého tradičního „MAXe“ nechali odpočívat před víkendovou Rally Košice na Slovensku.

„Barumka byla velmi těžkým závodem. Jeli jsme s jedním z nejslabších vozů třídy 6, proto je náš výsledek velmi kvalitní a zlínský start byl dobrou přípravou na další podnik polského šampionátu,“ komentoval výsledek Tomasz Gryc.

Výsledky účastníků CRT CZ na Barum Czech Rally Zlín 2012:

CRT DS3 R3T (tř. 5)

Posádka Umístění Prémie
Černý – Kohout 1. místo 4 000 Euro + x)
Smékal – Hýbnerová 3. místo 1 500 Euro
Parli – Canton 6. místo 0
Matys – Vaněček 7. místo 0
Kornicki- Hundla technická závada po RZ4
Celkem DS3 R3T 5 500 Euro

x) + maziva Total + 50 litrů paliva ELF

CRT C2 R2 Max (tř. 6)

Posádka Umístění Prémie
Stratiev – Borisov 8. místo 0
Janczak – Grudziński technická závada v RZ5 0
Stratieva – Poenaru převodovka v RZ5 0
Celkem C2 R2 Max 0 Euro

„Citroën získal díky Janu Černému další prvenství ve dvoukolkách, příbramská dvojice tím korunovala svou letošní pouť za domácím titulem. Spolehlivost speciálů DS3 R3T potvrdili v náročných podmínkách i další jezdci, v první etapě odstoupil pouze Polák Kornicki. Ve třídě 6 posádky citroënů na finanční prémie nedosáhly, i když Marcel Svačina až do své havárie bojoval o čelní příčky,” bilancoval pátý závod Citroën Racing Trophy CZ promotér Tomáš Pletka. „Rád bych jménem Citroën Racing Trophy CZ a společnosti Citroën ČR vyjádřil upřímnou soustrast pozůstalým zesnulého fanouška,“ smutně doplnil.

Kalendář Citroën RacingTrophy CZ 2012

23. – 24. března Bonver Valašská rally
25. – 26. května Rallye Český Krumlov
22. – 23. června Agrotec Rally Hustopeče
13. – 15. července Rally Bohemia
31. srpna – 2. září Barum Czech Rally Zlín
4. – 6. října Rally Příbram

V každé rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2012“

– bude možné podle konečného výsledku získat odměnu za umístění. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 6). Odměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.

Promotérem Citroën RacingTrophy CZ je společnost GEKON RACING s.r.o.

Ta zároveň zajišťuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.

Kontakt: GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, e-mail: t.pletka@iol.cz)

Všechny potřebné informace k Citroën RacingTrophy CZ 2012 naleznete na stránkách www.citroenracingtrophy.cz.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...