Už jistí čeští šampioni ve dvoukolkách inkasovali finanční prémii 4 000 €, Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou získali za třetí místo 1 500 €. Posádky třídy 6 cenu ve Zlíně nezískaly.
Vítězství Jana Černého s Pavlem Kohoutem

– se tentokrát nerodilo tak hladce, jak na předchozích domácích závodech. Do soutěže vstoupili velmi rychle zahraniční jezdci, oříškem pro příbramskou dvojici byl ve třídě 5 v úvodu i Josef Peták. Černý ale zajel parádně oba průjezdy testu Pindula, dařilo se mu i ve zrádném závěru druhého dne soutěže, kde posádky pozlobila kromě deště i hustá mlha. Do druhé etapy vyrážel v čele třídy 5 a z druhého místa ve dvoukolkách. Po RZ11 se Černý dostal poprvé v závodě do čela a vedení už nepustil. Poté byla soutěž po tragické havárii v RZ13 předčasně ukončena.
„V úvodu závodu jsme trochu laborovali s nastavením, ale postupně jsme dokázali zrychlit. Souboj s Consanim o prvenství mezi dvoukolkami nás stále udržoval v koncentraci. V průběhu soboty jsme ukrajovali z jeho náskoku, podobný průběh měl i úvodní nedělní test. Francouz ale po RZ10 odstoupil, čímž se nám otevřela cesta k jasnému vítězství mezi dvoukolkami. Oslavy však zkalila smutná událost v RZ13. Chceme vyjádřit upřímnou soustrast pozůstalým zemřelého fanouška. Přejeme hodně sil Vencovi Kopáčkovi,“ okomentoval průběh závodu navigátor Jana Černého Pavel Kohout.
Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou
– dovedli svůj Citroën DS3 R3T ve žlutozeleném designu k nejrychlejšímu času na úvodní městské zkoušce, v dalším průběhu závodu nadále okupovali čelní příčky hodnocení dvoukolek. Výsledkem byla konečná třetí příčka mezi dvoukolkami i v hodnocení třídy 5.
„S výsledkem jsem spokojen. Na domácích tratích jsme konečně protrhli letošní smůlu a soutěž bez problémů dokončili. Barumka byla tradičně nesmírně těžká a letos ji ztížily i nevyzpytatelné podmínky. Za této situace jsme se snažili volit pneumatiky spíše s ohledem na jistotu, což nebylo vždy nejrychlejší. Ale v konečném důsledku se nám tato strategie vyplatila,“ pronesl Egon Smékal.
Náročný závod
– pokořily i další dva speciály Citroën DS3 R3T Francesca Parliho a Antonína Matyse. Polák Kornicki v RZ4 vyletěl z trati a kvůli poškozenému řízení svůj vůz za cílem odstavil.
Ve třídě 6 se jezdcům s citroëny moc nevedlo. O finanční prémii bojoval až do jedenáctého testu Marcel Svačina, ale v jeho závěru skončil po nedobrzdění do retardéru na střeše a soutěž pro něj skončila.
„Ve snaze o atraktivní průjezdy jsem chyboval už na městském testu, dělali jsme hodiny a museli couvat. Druhý den se přidal výlet do lesa na prvním průjezdu Pinduli, přesto se nám v dalším průběhu podařilo dostat až na čtvrté místo ve třídě. A to i za situace, kdy spolujezdec Ivo Vybíral měl silnou virózu a jeho diktát tím byl poznamenán. Poslední průjezd RZ Tesák byl zatím můj nejhorší zážitek z rally. Panovala mlha, ale strašná. Také v druhé etapě jsme se snažili jet rychle a atraktivně, ale v Kudlovicích jsem bohužel v retardéru chyboval,“ popsal zlínský víkend Marcel Svačina.
Technika zastavila i zahraniční účastníky
– Poláka Janczaka a Bulharku Stratievu. Jedinou „cé-dvojku“ v rámci CRT CZ dovedl do cíle Bulhar Tihomir Stratiev.
Čtvrtým místem však napravili ve třídě 6 čest francouzské značky Poláci Gryc – Kusnierz, jenž startovali mimo klasifikaci CRT CZ, neboť svého tradičního „MAXe“ nechali odpočívat před víkendovou Rally Košice na Slovensku.
„Barumka byla velmi těžkým závodem. Jeli jsme s jedním z nejslabších vozů třídy 6, proto je náš výsledek velmi kvalitní a zlínský start byl dobrou přípravou na další podnik polského šampionátu,“ komentoval výsledek Tomasz Gryc.
Výsledky účastníků CRT CZ na Barum Czech Rally Zlín 2012:
CRT DS3 R3T (tř. 5)
| Posádka | Umístění | Prémie | 
| Černý – Kohout | 1. místo | 4 000 Euro + x) | 
| Smékal – Hýbnerová | 3. místo | 1 500 Euro | 
| Parli – Canton | 6. místo | 0 | 
| Matys – Vaněček | 7. místo | 0 | 
| Kornicki- Hundla | – | technická závada po RZ4 | 
| Celkem DS3 R3T | – | 5 500 Euro | 
x) + maziva Total + 50 litrů paliva ELF
CRT C2 R2 Max (tř. 6)
| Posádka | Umístění | Prémie | 
| Stratiev – Borisov | 8. místo | 0 | 
| Janczak – Grudziński | technická závada v RZ5 | 0 | 
| Stratieva – Poenaru | převodovka v RZ5 | 0 | 
| Celkem C2 R2 Max | – | 0 Euro | 
„Citroën získal díky Janu Černému další prvenství ve dvoukolkách, příbramská dvojice tím korunovala svou letošní pouť za domácím titulem. Spolehlivost speciálů DS3 R3T potvrdili v náročných podmínkách i další jezdci, v první etapě odstoupil pouze Polák Kornicki. Ve třídě 6 posádky citroënů na finanční prémie nedosáhly, i když Marcel Svačina až do své havárie bojoval o čelní příčky,” bilancoval pátý závod Citroën Racing Trophy CZ promotér Tomáš Pletka. „Rád bych jménem Citroën Racing Trophy CZ a společnosti Citroën ČR vyjádřil upřímnou soustrast pozůstalým zesnulého fanouška,“ smutně doplnil.
Kalendář Citroën RacingTrophy CZ 2012
| 23. – 24. března | Bonver Valašská rally | 
| 25. – 26. května | Rallye Český Krumlov | 
| 22. – 23. června | Agrotec Rally Hustopeče | 
| 13. – 15. července | Rally Bohemia | 
| 31. srpna – 2. září | Barum Czech Rally Zlín | 
| 4. – 6. října | Rally Příbram | 
V každé rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2012“
– bude možné podle konečného výsledku získat odměnu za umístění. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 6). Odměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.
Promotérem Citroën RacingTrophy CZ je společnost GEKON RACING s.r.o.
Ta zároveň zajišťuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Kontakt: GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, e-mail: t.pletka@iol.cz)
Všechny potřebné informace k Citroën RacingTrophy CZ 2012 naleznete na stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

                                        
                                        
						
								
								
								
								
				
						
					
						
					
						
					
						
					
						
					


