Už jistí čeští šampioni ve dvoukolkách inkasovali finanční prémii 4 000 €, Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou získali za třetí místo 1 500 €. Posádky třídy 6 cenu ve Zlíně nezískaly.
Vítězství Jana Černého s Pavlem Kohoutem
– se tentokrát nerodilo tak hladce, jak na předchozích domácích závodech. Do soutěže vstoupili velmi rychle zahraniční jezdci, oříškem pro příbramskou dvojici byl ve třídě 5 v úvodu i Josef Peták. Černý ale zajel parádně oba průjezdy testu Pindula, dařilo se mu i ve zrádném závěru druhého dne soutěže, kde posádky pozlobila kromě deště i hustá mlha. Do druhé etapy vyrážel v čele třídy 5 a z druhého místa ve dvoukolkách. Po RZ11 se Černý dostal poprvé v závodě do čela a vedení už nepustil. Poté byla soutěž po tragické havárii v RZ13 předčasně ukončena.
„V úvodu závodu jsme trochu laborovali s nastavením, ale postupně jsme dokázali zrychlit. Souboj s Consanim o prvenství mezi dvoukolkami nás stále udržoval v koncentraci. V průběhu soboty jsme ukrajovali z jeho náskoku, podobný průběh měl i úvodní nedělní test. Francouz ale po RZ10 odstoupil, čímž se nám otevřela cesta k jasnému vítězství mezi dvoukolkami. Oslavy však zkalila smutná událost v RZ13. Chceme vyjádřit upřímnou soustrast pozůstalým zemřelého fanouška. Přejeme hodně sil Vencovi Kopáčkovi,“ okomentoval průběh závodu navigátor Jana Černého Pavel Kohout.
Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou
– dovedli svůj Citroën DS3 R3T ve žlutozeleném designu k nejrychlejšímu času na úvodní městské zkoušce, v dalším průběhu závodu nadále okupovali čelní příčky hodnocení dvoukolek. Výsledkem byla konečná třetí příčka mezi dvoukolkami i v hodnocení třídy 5.
„S výsledkem jsem spokojen. Na domácích tratích jsme konečně protrhli letošní smůlu a soutěž bez problémů dokončili. Barumka byla tradičně nesmírně těžká a letos ji ztížily i nevyzpytatelné podmínky. Za této situace jsme se snažili volit pneumatiky spíše s ohledem na jistotu, což nebylo vždy nejrychlejší. Ale v konečném důsledku se nám tato strategie vyplatila,“ pronesl Egon Smékal.
Náročný závod
– pokořily i další dva speciály Citroën DS3 R3T Francesca Parliho a Antonína Matyse. Polák Kornicki v RZ4 vyletěl z trati a kvůli poškozenému řízení svůj vůz za cílem odstavil.
Ve třídě 6 se jezdcům s citroëny moc nevedlo. O finanční prémii bojoval až do jedenáctého testu Marcel Svačina, ale v jeho závěru skončil po nedobrzdění do retardéru na střeše a soutěž pro něj skončila.
„Ve snaze o atraktivní průjezdy jsem chyboval už na městském testu, dělali jsme hodiny a museli couvat. Druhý den se přidal výlet do lesa na prvním průjezdu Pinduli, přesto se nám v dalším průběhu podařilo dostat až na čtvrté místo ve třídě. A to i za situace, kdy spolujezdec Ivo Vybíral měl silnou virózu a jeho diktát tím byl poznamenán. Poslední průjezd RZ Tesák byl zatím můj nejhorší zážitek z rally. Panovala mlha, ale strašná. Také v druhé etapě jsme se snažili jet rychle a atraktivně, ale v Kudlovicích jsem bohužel v retardéru chyboval,“ popsal zlínský víkend Marcel Svačina.
Technika zastavila i zahraniční účastníky
– Poláka Janczaka a Bulharku Stratievu. Jedinou „cé-dvojku“ v rámci CRT CZ dovedl do cíle Bulhar Tihomir Stratiev.
Čtvrtým místem však napravili ve třídě 6 čest francouzské značky Poláci Gryc – Kusnierz, jenž startovali mimo klasifikaci CRT CZ, neboť svého tradičního „MAXe“ nechali odpočívat před víkendovou Rally Košice na Slovensku.
„Barumka byla velmi těžkým závodem. Jeli jsme s jedním z nejslabších vozů třídy 6, proto je náš výsledek velmi kvalitní a zlínský start byl dobrou přípravou na další podnik polského šampionátu,“ komentoval výsledek Tomasz Gryc.
Výsledky účastníků CRT CZ na Barum Czech Rally Zlín 2012:
CRT DS3 R3T (tř. 5)
Posádka | Umístění | Prémie |
Černý – Kohout | 1. místo | 4 000 Euro + x) |
Smékal – Hýbnerová | 3. místo | 1 500 Euro |
Parli – Canton | 6. místo | 0 |
Matys – Vaněček | 7. místo | 0 |
Kornicki- Hundla | – | technická závada po RZ4 |
Celkem DS3 R3T | – | 5 500 Euro |
x) + maziva Total + 50 litrů paliva ELF
CRT C2 R2 Max (tř. 6)
Posádka | Umístění | Prémie |
Stratiev – Borisov | 8. místo | 0 |
Janczak – Grudziński | technická závada v RZ5 | 0 |
Stratieva – Poenaru | převodovka v RZ5 | 0 |
Celkem C2 R2 Max | – | 0 Euro |
„Citroën získal díky Janu Černému další prvenství ve dvoukolkách, příbramská dvojice tím korunovala svou letošní pouť za domácím titulem. Spolehlivost speciálů DS3 R3T potvrdili v náročných podmínkách i další jezdci, v první etapě odstoupil pouze Polák Kornicki. Ve třídě 6 posádky citroënů na finanční prémie nedosáhly, i když Marcel Svačina až do své havárie bojoval o čelní příčky,” bilancoval pátý závod Citroën Racing Trophy CZ promotér Tomáš Pletka. „Rád bych jménem Citroën Racing Trophy CZ a společnosti Citroën ČR vyjádřil upřímnou soustrast pozůstalým zesnulého fanouška,“ smutně doplnil.
Kalendář Citroën RacingTrophy CZ 2012
23. – 24. března | Bonver Valašská rally |
25. – 26. května | Rallye Český Krumlov |
22. – 23. června | Agrotec Rally Hustopeče |
13. – 15. července | Rally Bohemia |
31. srpna – 2. září | Barum Czech Rally Zlín |
4. – 6. října | Rally Příbram |
V každé rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2012“
– bude možné podle konečného výsledku získat odměnu za umístění. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 6). Odměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.
Promotérem Citroën RacingTrophy CZ je společnost GEKON RACING s.r.o.
Ta zároveň zajišťuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Kontakt: GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, e-mail: t.pletka@iol.cz)
Všechny potřebné informace k Citroën RacingTrophy CZ 2012 naleznete na stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií