Jako „Best concept car“ ocenil americký časopis Auto Week roadster Cadillac Evoq, kterým slavná firma koncernu General Motors naznačuje, jak si v příštích letech představuje vývoj luxusních vozidel. Osmiválec o výkonu 302 kW (410 k) a točivém momentu 522 N.m při 4000 otáčkách poprvé pohání zadní kola.
Jako první automobilový výrobce nabízí Cadillac už od loňska (u modelu De Ville) systém infračerveného nočního vidění zvyšující aktivní bezpečnost při jízdě v noci. Srdcem systému je v chladiči integrovaná kamera, která speciální optikou a detektory snímá objekty vyskytující se jak na silnici, tak v jejím blízkém okolí. Její dosah trojnásobně překonává účinnost tlumených světel. Infračerveným zářením vzniká obraz promítaný na displeji, který je umístěn na spodním okraji
čelního skla. Za tmy tak mohou být mnohem dříve lokalizovány třeba lidé, skrytá zvířata, stojící vozidla s běžícím motorem. Řidiči mají šanci včas zareagovat a navíc získávají přehled o situaci před vozidlem, i při oslnění protijedoucími vozidly. Účinnost infračervených paprsků neovlivní ani déšť nebo sněžení. Chladnější plochy se v černobílém provedení zobrazují tmavě, předměty s vyšší teplotou naopak světle. „Night-Vision“ pracuje pouze při zapnutých parkovacích nebo tlumených světlech, a pokud fotobuňka signalizuje řídícímu centru tmu.
Další novinkou je vysoce moderní adaptivní řazení samočinné převodovky PAS, které na základě určitých parametrů vyhodnocuje styl jízdy. Při přechodu od normálního ke sportovnějšímu bleskově přeprogramuje automatiku řazení – ponechá zařazenu aktuální „rychlost“ a zvýší otáčky motoru. V kombinaci se systémem dynamické stability jízdy (StabiliTrack), působící na všechna čtyři kola, zamezuje PAS při větších rychlostech v zatáčkách rozhoupání či vybočení vozu ze svého směru.
V opačném případě, při prudkém brzdění, dává samočinná převodovka podnět k řazení nižších stupňů a využívá brzdného účinku motoru. Krátce řečeno – „spolumyslící“ systém jedná jako sportovně založený řidič v automobilu s mechanickou převodovkou. Značně široké spektrum, než poskytují konvenční zpětná zrcátka, nabízejí dvě ve dveřích integrované a před zloději zapuštěné kamery, jejichž snímky reprodukují dvě obrazovky v přístrojové desce.
Roadster Evoq je vybaven kromě parkovacího systému i systémem „communi port“, který umožňuje vedle Internetu a E-mailu také navigační a audio funkce. Jednotlivé komponenty jsou dálkově řízeny ovládáním na volantu nebo mluveným slovem. Informace či aktuální hlášení mohou být sdělovány rovněž akusticky. Řidič se tudíž může plně soustředit na řízení.
Luxusní roadster Cadillac Evoq s třídílnou střechou hardtop, by se měl do výroby dostat v roce 2001.