V poslední době se řada výrobců snaží oslovit zájem zákazníků „třílitrovým“ automobilem, tzn. vozidlem se spotřebou kolem tří litrů paliva na sto kilometrů. Vedle VW Lupo nebo Audi A2 takový osobní automobil představil i Daihatsu, jehož model Sirion 2CD se může navíc pochlubit nejmenším dvoudobým vznětovým motorem s přímým vstřikem paliva na světě. Ten má totiž objem pouhých 987 cm3.
Hlavním cílem vývoje bylo sice dosáhnout nízké spotřeby, ovšem pouze za předpokladu, že dynamické výkony ani pohodlí nepřijdou zkrátka. To ostatně dokládá výkon 45 kW při 3500 ot./min i točivý moment 155 N.m při 2200 ot./min. Na spotřebě paliva se podílí mj. také nízká hmotnost (800 kg) i aerodynamicky řešená karosérie, o 50 kg lehčí než základní verze a také systém variabilního čtyřventilového rozvodu. Ten automaticky zajistí v závislosti na otáčkách a zatížení co možná nejpříznivější spotřebu a optimální výkon.
Dvoudobý motor pracuje s dvojnásobným počtem zdvihů v jedné době než čtyřdobý, a proto při srovnatelných otáčkách získává více síly. Právě tato skutečnost je zvlášť důležitá u malých motorů, které při nižších otáčkách často nedisponují dostatečným točivým momentem.
Konstruktéři nezapomněli ani na pohodlí a bezpečnost cestujících a pětidveřový Sirion 2CD, dlouhý 3,7 metru, vybavili všemi pokrokovými bezpečnostními prvky včetně systému kontroly stability a bočních airbagů.