Konstruktéři automobilky Opel ukončili poslední ověřovací jízdní testy nového SUV modelu Opel Mokka.
Mokka se na trhu objeví ještě do konce tohoto roku.
Podvozek modelu Opel Mokka se konstruoval v Německu a při jeho vývoji bylo jedním z nejdůležitějších kriterií naplnění požadavků a očekávání evropských zákazníků. Díky tomu je podvozek malého SUV optimálně naladěný pro městské podmínky, ale zvládá i jízdu v terénu.
Nový SUV model Mokka má spoustu klíčových komponent konstruovaných přímo v Německu, a to včetně motorů, převodovek, pohonu všech kol AWD, podvozku, brzd, ESP, výfukové soustavy, sedadel, hlukové izolace atd. Design, jízdní výkony, kvalita, technologie i akustické vlastnosti odpovídají vysokému standardu, který dnes zákazníci od modelů očekávají.”
„Inteligentní“ systém pohonu všech kol zaručuje vynikající trakci
Opel Mokka se bude vyrábět s pohonem předních (FWD) i všech čtyř kol (AWD). Systém pohonu AWD je účinný, „inteligentní“ a dostupný pro široký segment nejrůznějších zákazníků. Pohon 4×4 Opelu Mokka se aktivuje samočinně jen v případě potřeby, například při jízdě v zatáčkách, kdy zajišťuje lepší trakci a ovladatelnost vozu. Systém dokáže sám zjistit, kdy pohon všech kol není potřebný – například při jízdě přímým směrem po dálnici. Pokud mají pneumatiky dobrou adhezi, systém automaticky přenáší celý točivý moment motoru pouze na přední kola, což snižuje ztráty a přispívá k dosažení nižší spotřeby paliva.
Pokud si to adhezní a jízdní podmínky vyžadují, systém AWD plynule zapojí do záběru i kola zadní nápravy. Rozdělení přenášeného točivého momentu na jednotlivé nápravy se plynule mění od poměru 100:0 až po 50:50. Komponenty pohonu všech kol mají celkem hmotnost jen 65 kg, takže jen minimálně ovlivňují spotřebu paliva.
Podvozek modelu Mokka zaručuje optimální jízdní vlastnosti a ovladatelnost i v náročných podmínkách:
Na přední nápravě jsou osvědčené tlumičové vzpěry McPherson, přesně přizpůsobené pro SUV model. Konstrukční změny zahrnují speciální pružiny, které spolu s oddělenými úchyty tlumičů a pružin a silentbloky ramen závěsů kol s dvojitým pláštěm kompenzují vlivy bočních sil. Tyto prvky přispívají k vyššímu komfortu jízdy a lepší ovladatelnosti a snižují přenosu hluku a vibrací do karoserie. Zadní náprava má vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou ve tvaru písmene “U“. Provedení zadní nápravy je odlišné podle toho, zda se jedná o model s pohonem pouze předních, nebo všech čtyř kol.
Rozšířená škála prvků aktivní bezpečnosti
Opel Mokka má u všech kol kotoučové brzdy, bohatě dimenzované co do výkonu i tepelné odolnosti. Standardně dodávaný elektronický stabilizační systém ESP nejnovější generace je vybavený funkcí HSA (Hill Start Assist), usnadňující rozjezdy do kopce, a sjezdovou automatikou HDC (Hill Descent Control), která samočinně udržuje konstantní rychlost při sjíždění strmých klesání. Při aktivaci HDC nepřesáhne rychlost jízdy v klesání 20 km/h.
V zájmu dalšího zlepšení ovladatelnosti vybavili konstruktéři automobilky Opel všechny modely Mokka nejmodernějším elektrickým posilovačem řízení EPS (Electric Power Steering), který mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy.
Mokka kombinuje to nejlepší z designu a technologií značky Opel
Nové SUV Mokka rozšiřuje produktové portfolio značky Opel, která jako první německá značka vstupuje do rychle rostoucího segmentu subkompaktních SUV modelů. I přes relativně malou délku 4,28 metra poskytuje Mokka velkorysý prostor pětici pasažérů, kteří sedí v pohodlně vyvýšené poloze. Stejně, jako u ostatních modelů Opel, také Mokka kombinuje atraktivní design s inovativními technologiemi a funkčními prvky, které překračují rámec třídy. Opel tak opět naplňuje svoji letitou filozofii, která si klade za cíl zpřístupňování nejmodernějších technologií nejširšímu okruhu zákazníků.
K pohonu modelu Opel Mokka slouží tři účinné motory
Ty jsou ve spojení s manuálními převodovkami standardně vybavené systémem Start/Stop, jenž snižuje spotřebu paliva. Nabídka zážehových motorů obsahuje čtyřválec 1,6 l s přirozeným plněním o výkonu 85 kW s maximálním točivým momentem 155 Nm. Přeplňovaný čtyřválec 1.4 Turbo má výkon 103 kW a maximální točivý moment 200 Nm. Nejúspornější alternativu představuje turbodiesel 1.7 CDTI o výkonu 96 kW s maximálním točivým momentem 300 Nm. Motor 1.7 CDTI lze kombinovat buď se 6-stupňovou manuální převodovkou, nebo se 6-stupňovým automatem. Motor 1.4 Turbo se zpočátku bude kombinovat jen se 6-stupňovou manuální převodovkou, později bude k dispozici i automatická převodovka.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas