Sportovní výkony na 40. Rallye Český Krumlov zastínila smutná zpráva, že v nemocnici podlehl svým zraněním jeden ze spolujezdců, Aleš Zimolka, který se této krásné soutěže účastnil.
Bohužel, automobilový sport je nebezpečný a opět si vybral oběť z řady těch, kteří dobrovolně usedají do závodních strojů a bojují s časem na rychlostních zkouškách i s vědomím toho, že se může něco přihodit. Hájek Historic Czech National Rally Team vyjadřuje všem pozůstalým hlubokou soustrast.
Ve stínu této události zanikly i oslavy
– které měl Hájek Historic Czech National Rally Team připravené po dojetí do cíle Rallye Český Krumlov. Žlutý Opel Kadett C – GT/E, 16V totiž dokončil soutěž bez vážnějších technických problémů a zvítězil v hodnocení Mistrovství České republiky v rally historických vozidel. Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem se tedy letos poprvé dočkali bezproblémového závodu a podařilo se jim navázat přetrženou šňůru dojetých soutěžích, kterých byla 22 před začátkem letošní sezony.
Bohužel, největšího ze soupeřů, kterého Mirek Janota s Lukášem Vyoralem dobře znají z FIA mistrovství Evropy historických rally, Ernsta Harracha postihly hned na začátku technické problémy jeho nového Mitsubishi. Ke srovnání aktuální výkonnosti tedy se soupeřem z Rakouska tedy nedošlo. Další dva soupeři, ale zároveň přátelé Hájek Historic Czech National Rally Teamu, Jirka Navrátil a Jirka Petrášek do Českého Krumlova nakonec také nedorazili a tak se Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem vrhli do souboje hlavně se stopkami, které měří čas v rychlostních zkouškách.
Historický Opel Kadett C – GT/E, se kterým český tým bojuje v FIA mistrovství Evropy
– se v celkových výsledcích 40. Rallye Český Krumlov objevoval nejčastěji kolem druhé desítky v klasifikaci bez rozdílu tříd! Vůz s atmosférickým dvoulitrovým motorem tak za sebou nechával mnohem modernější a výkonnější vozy a na některých rychlostních zkouškách si připsal skalp i několika velkých jmen českého rallysportu. Nejen zasvěcení a odborní fanoušci rally oceňovali i atraktivní styl posádky Janota – Vyoral, který byl navíc podpořen skvělými dosaženými časy. Posádky historických vozů měly při 40. Rallye Český Krumlov identickou trať jako soudobé vozy, kromě poslední rychlostní zkoušky, kterou už historici neabsolvovali. Celkové umístění se tady musí odečíst z výsledků právě po rychlostní zkoušce číslo 13, a tam je posádka Miroslav Janota – Lukáš Vyoral na skvělém 20. místě absolutně.
Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu:
„Dobře vím, jaké to je závodit se slabší technikou proti mnohem výkonnějšímu vozu, proto si soupeřů, kteří zůstali v Krumlově za námi velmi vážím. Nepřijeli jsme sem ukazovat, že umíme porazit kluky se Škodovkami, přijeli jsme se pěkně svézt a rozehřát se před dalšími závody mistrovství Evropy, kam teď hned odjíždíme. V Krumlově jsme si užili bezproblémový závod, kdy nás jen v úvodu rally trochu pozlobil rozladěný karburátor a jednou jsem byl v retardéru trochu širší a upravil trochu design zadních partií našeho Opelu. S Lukášem nám perfektně seděl rozpis a musím se přiznat, že jsme sledovali i naše výkony vůči absolutnímu pořadí. To, že jsme v cíli poslední rychlostní zkoušky, kterou jsme jako historici jeli, byli na dvacátém místě absolutně, má pro mě možná větší cenu, než vítězství mezi historiky. Děkuji pořadatelům za perfektní přijetí a pěkný závod v Českém Krumlově, a současně vyjadřuji soustrast nad ztrátou, která postihla všechny soutěžáky a hlavně rodinu spolujezdce Zimolky, který bohužel z Rallye Český Krumlov už domů nepřijede.“
Lukáš Vyoral, spolujezdec:
„Závod v Českém Krumlově nám vyšel podle představ. Neměli jsme na trati žádné větší problémy a s Mirkem nám závod pomůže před dalším startem, který nás čeká už tento týden v Maďarsku. Byly to další užitečné kilometry, které jsme spolu najeli. Děkuji celému týmu za perfektní práci a pořadatelům Rallye Český Krumlov za pěkně připravenou soutěž. Bohužel, na všech výsledcích leží stín nešťastné události, která se během závodů stala.“
Ctirad Hájek, majitel týmu:
„Je to nepříjemné, ale nad letošní Rallye Český Krumlov je černý stín. S výkonem naší posádky jsem ale maximálně spokojený. Před závodem jsem si přál, aby závod mezi historiky vyhráli a byli celkově kolem dvacátého místa absolutně. To se povedlo a potvrdilo se, že moje přání nebylo troufalé, a že naše posádka dokáže jet velmi rychle i v porovnání se soudobými vozy. Když jsem si procházel výsledkovou listinu jednotlivých rychlostních zkoušek, a viděl jaká jména a jaké vozy nechávali kluci s naším Opelm za sebou, tak to byl opravdu pěkný pocit. Děkuji našim fanouškům, kteří nás podporovali během celého závodu, mechanikům v čele s Toníkem Sůsou, kteří odvedli perfektní práci, a také partnerům týmu, kteří se podílejí na našem závodění v čele s Opel Česká republika. Nesmím zapomenout také na našeho dvorního motoráře Tomáše Fuchse, který vzorně připravil srdce a útroby našeho žluťáska. Jsem rád, že jsme ukončili sérii smolných závodů a před Maďarskem, které je pro nás hodně důležité, máme pořádně bojovnou náladu a posádka je skvěle rozjetá. Do Maďarska se na evropské závody Mescsek Rally těšíme, jedeme opět v hodně silné sestavě, kterou tentokrát posílí jako poradce spolujezdecká legenda Karel Jirátko. Na to se hodně těším a nezbývá než ukončit: No a držme si palce…:)“
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas