S radostí jsem usedal za volant tohoto elegantního vozu, který oproti normálnímu modelu GTI je delší, má rozšířené blatníky, širší nízko umístěné nárazníky, nízkoprofilové pneumatiky na atraktivních 16 palcových kolech a bohatší výbavu. To vše ještě více zdůrazňuje sportovní charakter této limitované série.
Po ujetí pár kilometrů s tímto modelem Peugeotu se šestnáctiventilovým čtyřválcovým motorem o obsahu 2,0 litrů jsem poznal, že se jedná o dravý sportovní vůz, jehož vedení na silnici je pro řidiče opravdovým zážitkem. Přitom motor je velmi dobře odhlučněn. V celém rozsahu otáček je hladina hluku pouze na takové výši, aby řidič mohl využít sluchem chod motoru pro nejvhodnější řazení rychlostí v souladu s otáčkami motoru. Motor má podle údajů výrobce nejvyšší výkon 137 k/99 kW při 6 000 otáčkách/min. Zrychlení z 0 na 100 km/hod za 8,9 vteřin odpovídá charakteru sportovního vozu. Nejvyšší točivý moment 190 Nm dosahuje motor při 4 100 ot/min.
Motor jsem lehce vytočil do nejvyšších otáček a před dosažením 7 000 ot/min, kdy začne působit omezovač otáček, aby se motor nepřetočil, jsem dosáhl na dvojku rychlost 105 km/hod. Na dálnici při rychlosti vozu 130 km/hod má motor na třetí rychlost 5 800 ot/min, na čtyřku 4 500 ot/min a na pětku 3 700 ot/min. Důsledkem výkonného motoru a poměrně malé hmotnosti vozu je zrychlení velmi dobré již od 2 000 ot/min. To mě umožnilo snadné a bezpečné předjíždění většinou bez nutnosti podřazení. Výrobce udává nejvyšší rychlost 210 km/hod.
Při jízdě i v prudkých zatáčkách jsem velmi ocenil celkové konstrukční řešení podvozku, který mě spolu s výkonným brzdovým systémem s ABS, snadno ovladatelným a přesným řízením s posilovačem umožnil plně využít a vychutnat sportovní charakter tohoto vozu. K tomu jistě přispělo celkové vybavení vozu mimo jiné anatomická sedadla, možnost výškového nastavení volantu i výškového nastavení sedadla řidiče a přesné dráhy řazení. K pohodlnému a příjemnému cestování přispívá i další výbava vozu jako ku příkladu automatické stěrače s detektorem deště, vyhřívaná vnější zrcátka, ovládání radia na volantu a samozřejmě i CD přehrávač na 6 CD, který je umístěn v zavazadlovém prostoru. Sportovní charakter vozu dokresluje chromovaná hlavice řadicí páky, chromované pedály spojky a brzdy a monogram GT na palivové zátce nádrže.
Spotřeba testovaného modelu s ohledem na jeho výkonnost není vysoká: Ve městě je přes 10 litrů na 100 km a mimo město těsně nad 6 litry benzinu natural.
Na našem trhu si v současné době můžete objednat model velmi blízký testovanému vozu a to Peugeot 206 GTI se stejným motorem jako u testovaného modelu o obsahu 2,0 litry stejných výkonů jak výše uvedeneno. Jeho cena je 524 900 Kč včetně bohaté výbavy obsažené již v uvedené základní ceně. Za příplatek si ještě můžete doobjednat dvojité boční airbagy (9 tisíc Kč), automatickou klimatizaci (45 tisíc Kč), elektricky ovládané střešní okno (25 tisíc Kč) a CD měnič (15 tisíc Kč). Metalický lak je za příplatek 9 500 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií