Finálovému závodu, do kterého nastupoval na vedoucí pozici Christian Abt s Audi A4 s dvaadvacetibodovým náskokem před Uwe Alzenem s Opelem Vectra, předcházela čtyři vítězství Abta v úvodních dvou podnicích (jeden podnik se skládá ze dvou jízd – sprintu na 50 km a závodu na 100 km) na Sachsenringu a Zweibrückenu. V dalších závodech až Abt vyhrál pouze jednou, a to ještě náhodou – v Misanu mu totiž Uwe Alzen vítězství doslova daroval těsně před cílem, když se nechal v pohodě předjet, protože vinou špatné komunikace s boxy se domníval, že jeho soupeř jede o kolo zpět. Do finále na Nürburgringu tedy Uwe Alzen nastupoval s třemi prvními místy.
Abtovi i v případě dvou vítězství (ve sprintu i v hlavním závodě) Alzena stačilo dojet na druhém a třetím místě – měli by oba sice shodně bodů, ale mistrem by se stal Abt s vyšším počtem lepších umístění. Měřený trénink vyhrál Alzen, a jeho týmový kolega Manuel Reuter stačil ještě v posledních vteřinách čtvrtým časem odsunout Abta až do třetí řady. Prvních šest jezdců dělily od sebe neuvěřitelné dvě desetiny sekundy – to historie STW nepamatuje!
Sprint vyhrál Alzen před Abtem, definitivní rozhodnutí o vítězi celého šampionátu tedy mělo tedy padnout v jeho poslední, dvacáté jízdě.
Hned po startu se do čela protlačil Abt, ale Alzen jej po chvíli předjel. Před šikanou Abt tvrdě najel do vedoucího Alzena a poškodil u jeho Vectry systém vodního chlazení brzd. Ve třetím kole se dostává do kontaktu Abt s Manuelem Reuterem, jehož Vectra ztrácí kolo a přichází tak o třetí příčku. Vpředu jede Alzen, sledovaný Abtem a Kristensenem s Hondou. V sedmnáctém kole si Abt škrtá o bariéru z pneumatik a týmu Audi tuhne krev v žilách. Vypadá to na defekt pneumatiky, ale nakonec z toho nic není a Abt jede dál. Jeho zaváhání využívá Kristensen na Hondě a prodírá se na druhou příčku. V tu chvíli je mistrem Alzen. Dalších deset kol je na trati relativní klid a zdá se, že je rozhodnuto. Jenže Kristensen se dotahuje i na Alzena, předjíždí ho a jde do vedení. Bodová rošáda v tom okamžiku dělá Abta mistrem.
Přichází však poslední 33. kolo. Tvrdě bojující duo Alzen – Abt se chystá na předjetí Dána Nissena (týmový kolega Abta), jedoucího o kolo zpět. Ten však najednou v předposlední zatáčce nepochopitelně zpomaluje, Alzen s přehřátými brzdami už nestačí zabrzdit a dochází ke kolizi. Alzenova Vectra doslova nasedá na Nissenovo Audi. Zatímco Abt se vyhýbá zleva, Asch, další pilot Vectry, posílá svůj vůz zprava mimo trať, aby ušetřil Abta kolize. Jenže v okamžiku, kdy se Asch vrací na trať, nešťastně „sestřeluje“ Abta, necelé tři stovky metrů před šachovnicovou vlajkou, kterou Abt už už viděl jako mistr. A tak cílem projíždí na druhé pozici Alzen s poškozeným předním kolem a stává se tak mistrem STW pro rok 1999. „Když jsem poškozenou Vectru dovlekl do cíle, vůbec jsem netušil, kdo je mistr,“ komentoval dramatické finále Uwe Alzen.
Po loňském vítězství ve značkách se tedy Opel se superturismem rozloučil Alzenovým triumfem. Během tříleté éry vyhrál Opel patnáct závodů (výsledek sprintu a hlavního závodu se považuje za jeden závod) a dvanáctkrát zajeli jeho jezdci pole-position. Všechny Vectry budou nyní prodány britskému Triple Eight Teamu. Opel však z okruhů v žádném případě neodchází, ale objeví se v chystaném šampionátu DTM 2000, od kterého si všichni slibují skvělé sportovní výkony i atraktivní podívanou.
Jindřich Lasík
převzato z OPEL magazínu zima ´99
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.