Tento kroužek vyžaduje zároveň menší radiální přítlak. Tím se snižuje tření mezi kroužkem a stěnou válce, následkem čehož klesá spotřeba paliva, zvyšuje se výkon motoru a prodlužuje se jeho životnost.



V uplynulém roce získal pístní kroužek Goetze LKZ prestižní vyznamenání časopisu Automotive News PACE™ za výrobkovou inovaci.
“Pístní kroužky Goetze LKZ umožňují autoopravárenským firmám obnovit výkon u benzínových motorů s přímým vstřikováním na stejnou hodnotu jako u zcela nového motoru,” uvedl Paul Vure, ředitel technického oddělení společnosti Federal-Mogul pro Evropu, Střední východ a Afriku, divize Global Aftermarket. “Použitím této technologie, která se osvědčila již v originální výbavě automobilů, může autoservis dosáhnout stejně nízké hodnoty emisí a vysokého výkonu motoru jako výrobce motoru. LKZ je jednou z nejmodernějších technologií, kterou v současné době využívají výrobci automobilů. Díky společnosti Federal-Mogul je zajištěno, že výhody, jež s sebou přináší, jsou dostupné také u prodejců náhradních dílů.”
Z hlediska životnosti a výkonnosti
– se pístní kroužky Goetze LKZ dlouhodobě osvědčují v dieselových motorech a nyní jsou zaváděny jako standardní součást i u benzínových motorů mnoha výrobců. S rostoucím počtem motorů s přímým vstřikováním lze očekávat rostoucí význam pístních kroužků LKZ při jejich opravách.
„Jelikož se jedná o náhradní díl zcela odpovídající originální součástce, nevyžaduje pístní kroužek LKZ při své výměně během opravy motoru žádné další pomůcky ani dodatečnou práci k tomu, aby bylo dosaženo zvýšení výkonu motoru,“ uvádí Vure. “Kroužky LKZ rovněž pomáhají prodloužit životnost motorů, protože zpomalují usazování uhlíku na stěnách válce, což může vést k poškození vložky válce a zvýšení spotřeby oleje.”
Klíčem k významnému snížení spotřeby oleje při instalaci kroužku LKZ
– je jeho chytře vymyšlený “stupňovitý” povrch a kuželový tvar kontaktní hrany. Zatímco klasické pístní kroužky působí na vnitřní stěnu válce při pohybu pístu nahoru i dolů stejným tlakem, kroužky LKZ působí při pohybu dolů přesně definovaným tlakem, ale při pohybu nahoru tlakem výrazně nižším. Tím se snižují ztráty třením a současně se do olejové vany vrací větší množství oleje, které by se jinak dostávalo do spalovací komory.
V závislosti na tom, jak velký stupeň odolnosti vůči opotřebení různí výrobci motorů požadují, může Federal-Mogul provádět různé povrchové úpravy pístních kroužků, jako například chromování, CKS (chromokeramická vrstva) a GDC (Goetze diamond coating). Tyto vrstvy chrání obvod kroužku před poškrábáním, a tím snižují jeho opotřebení a zajišťují správnou funkci kroužku po celou dobu životnosti motoru.
O společnosti Federal-Mogul
Společnost Federal-Mogul je předním globálním dodavatelem součástek a dílů hnacího traktu, řízení a podvozku a bezpečnostních technologií, které slouží největším světovým prvovýrobcům osobních automobilů, lehkých užitkových a nákladních automobilů, vozidel využívaných v zemědělství a námořní a železniční dopravě, automobilů určených pro provoz mimo silnice a v průmyslové oblasti, a také je dodavatelem výrobků na celosvětový trh náhradních dílů. Nejmodernější technologie a inovace společnosti, odbornost v oblasti štíhlé výroby, stejně tak v marketingu a v distribuci zajišťují poskytování výrobků, značek a služeb světové třídy a excelentní kvality za konkurenceschopné ceny. Společnost Federal-Mogul se zaměřuje na strategii trvale udržitelného globálního ziskového růstu, vytváření hodnoty a spokojenosti zákazníků, akcionářů a zaměstnanců. Společnost Federal-Mogul byla založena v Detroitu v roce 1899 a její ředitelství sídlí v Southfieldu, Michigan. Společnost zaměstnává téměř 45000 lidí ve 35 zemích.
Výrobky společnosti Federal-Mogul pro trh náhradních dílů jsou prodávány pod různými proslulými značkami, například Abex®, AE®; ANCO®, Beral®, Carter®, Champion®, FP Diesel®, Fel-Pro®, Ferodo®, Glyco®, Goetze®, MOOG®, National®, Necto®, Nüral®, Payen®, Precision®, Sealed Power®, Speed-Pro® and Wagner®.