Ještě dříve, než se užitkový Opel Astra Van objevil na českém a slovenském trhu, získal na prestižním autosalonu užitkových vozů v Bruselu titul „Dodávka roku 1999“. To je určitě vynikající doporučení pro vstup do velmi konkurenčního prostředí českého a slovenského trhu lehkých užitkových vozů.
Při délce 4288 mm, šířce 1709 mm a výšce 1475 mm nabízí Astra Van ve své zádi prostor pro náklad o objemu 1600 litrů. Práh zadních vzhůru vyklápěcích dveří, které v otevřené poloze spolehlivě udržuje dvojice teleskopických vzpěr, je ve výšce jenom 575 mm nad vozovkou, což značně ulehčuje manipulaci s nákladem. Zcela rovná ložná plocha Astry Van je dlouhá 1768 mm. Ložná šířka mezi podběhy zadních kol činí 1120 mm, takže do vozu lze nakládat zboží na tzv. europaletách přímo z rampy nebo pomocí vysokozdvižného vozíku.
Užitkové vozy Opel Astra Van se na českém a slovenském trhu nabízejí buď se zážehovou šestnáctistovkou 1.6i o výkonu 55 kW/75 k, nebo s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem s přímým vstřikováním 1.7 TDI o výkonu 55 kW/75 k. Zážehový motor 1.6i dokáže Astru Van rozjet během patnácti sekund na 100 km/h a nejvyšší rychlost tohoto modelu činí 165 km/h. Turbodiesel 1.7 TDI zvládá sprint 0-100 km/h za 17,5 s a pod plným plynem dokáže rozjet Astru Van až na 165 km/h. Stejně, jako všechny ostatní vozy značky Opel, vyniká i Astra Van velmi nízkou spotřebou – zážehová verze spotřebuje při jízdách po městě v přepočtu (podle normy EU 93/116) jenom 9,9 l/100 km, mimo město 6,1 l/100 km a její kombinovaná spotřeba činí 7,5 l/100 km. Vznětový motor 1.7 TDI je ještě výrazně úspornější, jeho normovaná spotřeba (město/mimo město/kombinace) činí pouhých 6,2/4,1/4,9 l/100 km. Palivová nádrž o objemu 52 l potom řidiči dovolí zapomenout na dlouhé stovky kilometrů na zastávky u čerpacích stanic.
Užitečná hmotnost vozů Astra Van činí 590 kg (verze s motorem 1.7 TDI), resp. 620 kg (verze s motorem 1.6i). Za model se zážehovým motorem lze zapojit bržděný přívěs o hmotnosti 1150 kg, nebržděný pak o hmotnosti 570 kg. Vůz s turbodieselem 1.7 TDI může tahat bržděné přívěsy o hmotnosti 1100 kg a nebržděné o hmotnosti 600 kg.
Opel Astra Van nijak netají, že technicky vychází z oblíbených vozů Opel Astra Caravan a tomu odpovídají jak výborné jízdní vlastnosti, tak i vynikající zpracování prostoru pro řidiče a jeho spolujezdce. Až na nepodstatné detaily odpovídá vybavení interiéru Astry Van osobní verzi Astra Caravan – co do úrovně komfortu a pohodlí řidiče Astra Van jen těžko hledá rovnocenného konkurenta. Anatomicky tvarovaná sedadla jsou standardně čalouněná kvalitní látkou, na přání je ale možné získat sedadla čalouněná také koženkou. Výkonná ventilační soustava, která má do svého okruhu zařazený účinný pylový mikrofiltr, je vybavená systémem vnitřní cirkulace vzduchu. Za příplatek 36 557 Kč/44 065 Sk je možné získat i klimatizaci.
Díky standardně montovaného posilovači řízení je manévrování vozu velmi snadné (poloměr otáčení vozu činí jenom 5150 mm). Všechny vozy jsou dále vybavené např. imobilizérem, tónovanými skly či třetím brzdovým světlem vzadu. Samozřejmostí je pevná kovová dělicí přepážka, která bezpečně chrání prostor pro řidiče a jeho spolujezdce před převáženými předměty.
Na bezpečnost myslí Opel Astra Van standardní montáží velkoobjemového airbagu do volantu. Za příplatek je možné získat i protiblokovací systém brzd ABS (28 197 Kč/34 065 Sk), druhý airbag před spolujezdce (14 426 Kč/17 398 Sk) a dokonce i poslední hit z oblasti pasivní bezpečnosti – boční airbagy – zabudované přímo do boků předních opěradel (9016 Kč/10 894 Sk).
Opel Astra Van je prvním vozem své kategorie, který má plně galvanizovanou karoserii. Díky tomu si může výrobce dovolit garantovat extrémně dlouhou – dvanáctiletou – odolnost karoserie proti prorezivění. I tímto detailem dává Opel Astra Van jasně najevo, že svému majiteli přináší nejenom mimořádné hodnoty, ale že chce být jeho užitečným pomocníkem po dlouhé roky.
Základní cena vozu Opel Astra Van s motorem 1.6i/55 kW (75 k) činí 319 900 Kč/399 900 Sk (bez DPH). Cena verze s turbodieselem 1.7 TDI/55 kW (75 k) nebyla v době uzávěrky tohoto čísla Opel magazínu dosud stanovena.
převzato z OPEL magazínu zima ´99
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů