Citroën tak i nadále vede pořadí v Poháru konstruktérů.
Posádky nedělní etapu absolvovaly v blízkosti servisního parku:
Lesjöfors, Rämmen a Hagfors byly na závěrečný den Rally Švédsko mnohem kratší a sevřenější než její dvě předcházející etapy. Na těchto tratích se jelo už v roce 2010 a na programu tu byla i Power Stage na konec rally. Na piloty čekala čerstvá vrstva sněhu, která napadla přes noc do jehličnatých lesů. Třiadvacetisekundový rozdíl mezi Jari-Matti Latvalou a Mikko Hirvonenem by za normálních okolností a podmínek odsunovalo šance pilota Citroënu na vítězství do roviny snů. Během prvních smyček úvodních třech rychlostních zkoušek navíc nabral na svého rivala dalších 10 sekund.
Příliš velká ztráta
„Na první rychlostní zkoušce jsem se s autem necítil nejlépe, tak jsme pozměnili nastavení. I tak to ale bylo obtížné na úzkých cestách se udržet,“ uvedl Mikko Hirvonen.
Sébastien Loeb, který předem avizoval, že se na závěrečnou Power Stage moc netěší, absolvoval na šestém místě poněkud osamělou rally. „Nepamatuji se, že bych odřídil tak těžké zkoušky jako právě tady. Hodně to klouzalo, všude kolem samý kámen, to je pak těžké jet naplno, aniž by člověk neriskoval.“
Mnohem příjemnější pro Mikko Hirvonena byly druhé průjezdy, v nichž se mu postupně podařilo snížit ztrátu na Latvalu až na 8,4 sekundy. Na Kesjöfors 2 (RZ 22) totiž Latvala píchnul pneumatiku. „Byla to velmi problematická zkouška se spoustou štěrku. Byl jsem spokojený, že jsem se zase v autě znovu cítil dobře. Že Jari-Matti píchnul, ho dostalo trochu pod tlak, ale já se chtěl dál držet mého plánu. Na prvním místě muselo být to, abych dojel do cíle,“ říkal v průběhu posledního dne Mikko.
Loebovy závěrečné body
Na posledních rychlostních zkouškách si Latvala vybral oddechový čas, a všechny zraky se tak upínaly směrem k Power Stage. Pro Sébastiena Loeba to znamenalo návrat k pneumatikám Michelin X-Ice North, na kterých odjel první dvě nejdelší etapy. Loeb se rozhodl jet naplno a zkusit vybojovat nejrychlejším časem prémiové tři body. Dosáhl svého, když byl na kilometru nejrychlejší před Petterem Solbergem!
„Nemohu být samozřejmě zcela spokojený, ale nejdůležitější je, že se nám podařilo splnit hlavní cíl – dosáhnout na co nejvíce možných bodů za daných okolností,“ potvrdil osminásobný mistr světa. „Jsme stále první v mistrovství světa pilotů před dlouhou sérií rally na šotolinových površích. Na rozdíl od Švédska jsem se vždy dokázal vzchopit v Mexiku.“
Druhý muž Švédské rally, Mikko Hirvonen
– se posunul na druhé místo v pořadí světového šampionátu pilotů. „I když nemohu být úplně spokojený, protože jsem ve Švédsku nevyhrál, výsledek je přesto pozitivní. Zapracovali jsme skvěle s celým týmem a můj pocit z auta se neustále zlepšuje. Byť nás v příští fázi kalendáře čekají totálně odlišné povrchy na několika dalších rally, všechno by to pro nás mělo být užitečné pro další starty.“
Matton – Pět našich vozů v cíli!
„Loeb a Hirvonen nejvýše v mistrovství světa pilotů a Citroën na čele Poháru konstruktérů: to jsou klíčová fakta naší účasti ve Švédsku,“ uzavřel Yves Matton, šéf Citroën Racing Teamu. „Myslíme si, že DS WRC je více než rovnocenným vozem v porovnání s konkurencí co se výkonu týče, ale tahle rally se zcela neodehrála podle našich not. Jsem velice potěšený z toho, že všech 5 našich vozů dojelo až do cíle rally bez jakýchkoli mechanických problémů. To je ohromný výkon, za kterým stojí práce každého člena Citroën Racing Teamu.“
Konečné pořadí Rally Švédsko
1. Latvala, Anttila (Fin./Ford Fiesta RS WRC) 3:18:28,3, 2. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Citroën DS3 WRC) -16,6, 3. Ostberg, Andersson (Nor., Švéd./Ford Fiesta RS WRC) -38,8, 4. P. Solberg, Patterson (Nor., Brit./Ford Fiesta RS WRC) -1:14,3, 5. Novikov, Giraudet (Rus., Fr./Ford Fiesta RS WRC) -2:41,4, 6. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën DS3 WRC) -2:55,1.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií