Audi nastoupí v 24 h závodu Le Mans ve dnech 16. až 17. června 2012 poprvé i s hybridním pohonem

80. ročníku legendárního vytrvalostního Le Mans se zúčastní Audi s celkem čtyřmi sportovními prototypy LMP1, z nichž dva budou poprvé vybaveny hybridním pohonem.

Audi Sport Team Joest uplatní v sezoně 2012 dvoukolejný přístup také v nově vytvořeném mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship).

Po prvním vítězství motoru TFSI (v roce 2001) a historicky prvním triumfu vozu poháněného vznětovým motorem (v roce 2006) se Audi zaměřuje na další technický milník v nejslavnějším a nejdůležitějším vytrvalostním závodě na světě. „Vyvinout pro Le Mans hybridní techniku je minimálně tak ambiciózní a náročné, jako byl náš dieselový projekt ve svých počátcích,“ vysvětluje vedoucí oddělení Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich. „Výsledky prvních testů jsou velmi povzbudivé a nemůžeme se dočkat, až uvidíme, jak si tato technologie povede v kombinaci s naší technologií ultra lehké konstrukce na závodní dráze v Le Mans. Stále ovšem spatřujeme potenciál pro vývoj konvenčního pohonu, stejně jako naši kolegové z vývoje sériových vozů. Máme proto velkou radost z toho, že výběrová komise ACO a FIA schválila naše nominované vozy a můžeme se tak v jubilejním závodu v Le Mans postavit na start se čtyřmi prototypy.“

Audi Sport Team Joest

– přihlásil dva prototypy do nového mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship). Audi plánuje nasadit další vozy do vybraných závodů, jako je 12hodinový závod v Sebringu v USA a 6hodinový závod ve Spa-Francorchamps v Belgii, které budou pro tým Audi generální zkouškou na Le Mans.

V 80. ročníku závodu Le Mans se dvě Audi LMP1 postaví na start se startovními čísly „1“ a „2“ s hybridním pohonem a „3“ a „4“ s klasickým pohonem. Jak pravidla určují, je nyní pro každý vůz Audi nominován jeden jezdec: André Lotterer, Allan McNish, Timo Bernhard a Oliver Jarvis.

Nový sportovní prototyp Audi s hybridním pohonem

  • bude představen již koncem února
  • první závodní křest následuje 5. května v 6hodinovém závodě ve Spa-Francorchamps
  • v úvodním závodě mistrovství světa, který se pojede 17. března v Sebringu, bude tým Audi Sport Team Joest spoléhat opět na Audi R18 TDI, které zvítězilo v loňském závodě v Le Mans.

Od roku 2000 vyhrála značka Audi 24 h Le Mans celkem desetkrát, a je tak zdaleka nejúspěšnější značkou v nedávné historii závodu.

Skupina Audi

– dodala v roce 2011 svým zákazníkům přibližně 1 302 650 vozů značky Audi. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, čínském Changchunu a belgickém Bruselu. Audi Q7 je vyráběno v Bratislavě na Slovensku. V červenci 2010 rozšířila stávající výrobu modelů Audi A4 a A6 v indickém Aurangabadu CKD produkce modelu Audi Q5. Výroba modelu Audi A1 běží v bruselském závodě od května 2010, zatímco produkce nového Audi A1 Sportback byla spuštěna v roce 2012. Audi Q3 vyjíždí z bran španělského závodu Martorell od června 2011. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu.

V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 63 000 lidí, z toho 47 900 v Německu. V letech 2012–2016 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat více než 13 miliard EUR zejména do nových produktů, lidských zdrojů a rozšiřování výrobních kapacit, aby podpořila svou pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Audi v současnosti rozšiřuje výrobní areál v Györu (Maďarsko) a koncem roku 2013 zahájí výrobu v čínskému Foshanu. Do roku 2015 plánuje Audi výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...