Toyota Aygo – nejlevnější vůz s klimatizací na českém trhu!

Toyota Motor Czech zveřejnila ceny pro inovovaný model Aygo, který se vyrábí v kolínském závodě TPCA. Zároveň představila akční model Aygo Czech Edition.

Toyota Aygo – nejlevnější vůz s klimatizací na českém trhu!

Aygo Czech Edition:

Název této akční výbavy ještě více akcentuje důraz na tradiční kvalitu výrobku z České republiky. Nedávná renomovaná studie spolehlivosti TÜV Report 2012 potvrdila model Aygo jako nejvýše postavený vůz (ve stáří 2-3 roky) vyráběný v České republice.

Toyota Aygo Czech Edition je v současnosti jednoznačně nejvýhodnější nabídka u této modelové řady z pohledu poměru ceny vozu a získané hodnoty. Model Aygo splňuje ve verzi Czech Edition v maximální možné míře nároky zákazníků tohoto segmentu – především nízkou prodejní cenu, proslulou kvalitu, jistou formu personifikace vozu přidáním některých estetických prvků a nebývale bohatou výbavu.

Aygo Czech Edition bude k dispozici pouze s 5dveřovou karoserií. Objednat jej bude možné se 3 barvami laku a to bez příplatku k prodejní ceně – s novou oranžovou metalickou barvou Tabasco (4R8) nebo v metalickém odstínu Temně černá (211) popřípadě v rovněž metalickém odstínu Šedá antracitová (1E0).

S kteroukoliv barvou laku bude mít vůz oranžově lakovaná zpětná zrcátka a vnější kliky dveří. Uvnitř budou oranžové doplňky interiéru (rámečky tachometru a reproduktorů ve dveřích) a oranžovo šedé čalounění sedadel. Každý vůz bude označen speciálním logem Czech Edition posilujícím vnímaní modelu Aygo jako českého výrobku.

Dalším výrazným odlišením od ostatních verzí modelu Aygo bude u Czech Edition použití LED světel denního svícení v přední masce vozu, které výraznou měrou přispívají k ještě vyšší bezpečnosti v provozu.

Cena modelu Aygo Czech Edition

– začíná od 199.900 Kč (vč. DPH) a zahrnuje kromě již zmíněných prvků akční výbavy také manuální klimatizaci, výškově nastavitelný volant, audio CD systém se 4 reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, systémy ABS+EBD a rovněž přední a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce. Na přání lze tuto výbavu doplnit o systém řízení stability vozu VSC.

Základní cena modelu Aygo

– zůstává nadále 169.900 Kč (vč. DPH) u 3dveřové verze s motorem 1,0VVT-i ve výbavě Base Cool. I v této ceně však zákazník nově získává inovace v technice vozu a designu.

Objednávky na nový model Aygo se přijímají od včerejšího dne u autorizovaných prodejců Toyota. Vozy budou dodány zákazníkům v polovině března 2012.

Toyota Aygo 2012

Model AYGO, představený v roce 2005 v samotném středu kategorie minivozů, nabídl evropským zákazníkům novou radikální alternativu ke stylové přepravě po zaplněných městech.

Revoluční design Toyoty AYGO změnil obecnou představu o malých vozech a zcela vyvrátil zakořeněné předsudky o tom, že kompaktní rozměry musejí nutně znamenat střízlivou účelnost a laciné provedení.

Toyota AYGO, výrazně přepracovaná koncem roku 2008, si ve třídě minivozů rychle získala dobrou pověst pro výborné využití obestavěného prostoru, spolehlivost a vysokou protihodnotu za investované peníze. Dosud se prodalo více než 580 tisíc těchto vozů.

Nové AYGO bylo navrženo v Evropě, kde se i vyrábí.

Nyní přináší nové a výraznější designové ztvárnění od Toyoty, přepracovaný interiér s využitím nových kombinací barev, zdokonalený systém palubní zábavy a konektivity, vyšší míru jízdního pohodlí a lepší odhlučnění kabiny, a dále možnost řazení pomocí páček pod volantem u provedení s převodovkou MultiMode.

Nová verze ECO

Zákazníci se budou moci později rozhodnout i pro novou verzi ECO, která nabízí ještě nižší spotřebu paliva při emisích CO2 jen 99 g/km. Toyota AYGO nabízí zákazníkům výjimečně nízké celkové provozní náklady. Současně vykazuje pozoruhodně nízké kumulativní časové nároky spojené s údržbou – pouze 5,1 hodin na 100 tisíc ujetých kilometrů. Klid majiteli zajistí i tříletá celoevropská záruka, kterou Toyota nabízí ke každému novému vozu AYGO (omezení na 3 roky/100 tis. km, dle toho, co nastane dříve). Na AYGO se rovněž vztahuje 12letá záruka na prorezavění karoserie.

Toyota v roce 2011 zaregistrovala v České republice 249 vozů modelů AYGO, což znamenalo meziroční nárůst +128% oproti roku 2010.

Dynamičtější design exteriéru

  • Výborné využití obestavěného prostoru znamená kompaktní rozměry výhodné ve městě v kombinaci s nečekaně prostorným interiérem
  • Nápadnější a dynamičtější stylistické ztvárnění s využitím nového designového jazyka Under Priority automobilky Toyota a novými světly pro denní svícení s technologií LED
  • Vylepšená aerodynamika a lepší chlazení motoru

Nové AYGO nabízí ve třídě minivozů ideální spojení prostorného interiéru a radosti z jízdy při minimálních vnějších rozměrech. Nové AYGO s délkou 3 430 mm přerostlo svého předchůdce o pouhých 15 mm. Díky krátkým převisům vpředu i vzadu, dlouhému rozvoru náprav (2 340 mm) a poměrně velké šířce 1 615 mm nicméně vznikl překvapivě prostorný a praktický interiér, přičemž si AYGO zachovalo stabilní postoj, agilní ovladatelnost a malý poloměr otáčení (4,73 m), nezbytný pro dobrou manévrovatelnost v úzkých městských uličkách.

Nové AYGO přináší nápadnější a dynamičtější provedení čelních partií, ale současně si zachovává přátelský výraz a auru zábavy spojenou se stylistickým ztvárněním dosavadního modelu. Nový designový jazyk Under Priority automobilky Toyota, aplikovaný na čelní partie vozu, přináší lepší aerodynamické parametry i účinnější chlazení motoru. Nová nápadná tvář vozů Toyota příští generace, označovaná jako Under Priority, akcentuje zvětšenou spodní část masky chladiče a strhává pozornost na spodek vozu ve snaze dosáhnout nápadnějšího a asertivnějšího vzezření. Součástí širšího předního nárazníku je zvětšený přívod vzduchu lichoběžníkového tvaru. Nové provedení čelních partií u modelu AYGO pak doplňují světla pro denní svícení s technologií LED (akční výbava Czech Edition), umístěná až do spodní části masky chladiče.

Aerodynamické parametry nové Toyoty AYGO vylepšuje i nové provedení předního nárazníku. Zabudovaný přední spoiler se posunul o 70 mm vpřed a všechny otvory, včetně okrajů předních podběhů kol, byly přetvarovány s ohledem na co nejhladší proudění vzduchu kolem vozu a od čelních partií, což opět přispělo ke snížení spotřeby paliva. Nad horní částí masky chladiče nové Toyoty AYGO zaujme nově tvarovaná kapota působící ve své středové části objemněji a atraktivněji.

Nová úroveň vnímané kvality

  • Přepracovaný interiér nabízející nové kombinace barev; volant a hlavice řadicí páky obšitá kůží u vozů s převodovkou MultiMode
  • Možnost řazení pomocí páček pod volantem u vozů s převodovkou MultiMode
  • Audio soustava se 4 reproduktory a vstupem Aux-in

Horní i spodní část přístrojové desky je nyní vyvedena v tmavě šedém odstínu, jenž přináší intenzivnější pocit propojení s interiérem nové Toyoty AYGO.

Nově tvarovaný volant je obšitý kůží u provedení s převodovkou MultiMode (MMT, výbava na přání) s možností řazení pomocí páček pod volantem. Hlava voliče převodovky MMT se rovněž nabízí s koženým obšitím.

K ještě vyšší praktičnosti a pohodlí uživatelů nové Toyoty AYGO přispívá větší úhel otevírání odkládací police za zadními sedadly, díky kterému se zlepšil přístup do zavazadelníku.

Nižší spotřeba a vyšší míra jízdního pohodlí

  • Modernizovaný zážehový tříválec 1,0 l VVT-i s nízkou spotřebou paliva a emisemi CO2 102 g/km
  • V blízké budoucnosti rovněž verze ECO vybavená pneumatikami s nízkým valivým odporem pro ještě nižší spotřebu paliva a emise CO2 na úrovni pouhých 99 g/km (homologační údaj)
  • Převodovka MultiMode (MMT) dodávaná na přání nyní s možností řazení pomocí páček pod volantem
  • Přepracovaný systém zavěšení předních i zadních kol pro vyšší jízdní pohodlí, stabilitu a agilní ovladatelnost
  • Lepší utlumení hluku, vibrací a rázů s ohledem na co nejtišší prostředí v kabině vozu

Pod kapotou nové Toyoty AYGO je tradičně zážehový tříválec Toyota 1,0 l VVT-i:

Pohonnou jednotku charakterizuje nízká hmotnost, kompaktní rozměry a dostatečný výkon i točivý moment nezbytný při přesunech v městském prostředí.

Trendem současnosti je downsizing pohonných jednotek, tedy zmenšování zdvihového objemu při zachování výkonových parametrů. V čele těchto snah je zázrak miniaturizace, zážehový celohliníkový tříválec 1,0 l VVT-i. Tato jednotka získala několikrát za sebou ocenění Motor roku v kategorii do 1,0 litru. Poslední verze jednotky o zdvihovém objemu 998 cm3 těží z přepracovaného tvaru spalovací komory, který se odrazil ve zvýšení kompresního poměru z 10,5 na 11,0:1 a zlepšení účinnosti spalování. Kvůli vyšší životnosti se používají zapalovací svíčky s iridiovými elektrodami. Tříválcová pohonná jednotka VVT-i v součinnosti s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou nabízí maximum výkonu 51 kW při 6 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 93 Nm při 3 600 ot/min. Spotřeba paliva se snížila na 4,4 l/100 km a emise CO2 činí pouze 102 g/km

Toyota AYGO se poprvé bude nabízet i v novém provedení ECO.

Upravená verze má delší třetí převodový stupeň a používá pneumatiky s nižším koeficientem valivého odporu, přispívající ke snížení valivého odporu za jízdy o plných 14 %. Výsledkem je nižší spotřeba paliva bez negativních dopadů na jízdní pohodlí, manévrovatelnost či účinnost brzd. Spotřeba paliva poklesla na 4,3 l/100 km a emise CO2 činí v tomto případě jen 99 g/km.

Automatizovaná manuální převodovka MultiMode je bez spojky

Je vybavena i režimem plně automatického řazení. Pro nové AYGO se nabízí jako výbava na přání. O rychlé a přesné řazení se stará mikropočítač, který řídí motor, spojku a ústrojí transaxle. Při navolení režimu E (Economy – hospodárný provoz), M (Manual – manuálně) nebo R (Reverse – zpětný chod) je řazení podobné jako v případě běžné automatické převodovky. V režimu E vůz řadí automaticky tak, aby dosahoval co nejnižší spotřeby paliva. Po navolení režimu M má řidič k dispozici ruční řazení, a to buď pomocí samotné páky voliče převodovky, nebo prostřednictvím páček řazení pod volantem. V součinnosti s převodovkou MultiMode pak AYGO s motorem 1,0 VVT-i dosahuje spotřeby paliva 4,5 l/100 km.

Hospodárný elektrický posilovač řízení (EPS)

– s proměnlivým účinkem podle rychlosti jízdy rovněž napomohl k velmi malému poloměru otáčení (4,73 m) a tak k výtečné manévrovatelnosti. Nové AYGO používá osvědčený systém zavěšení předních kol se vzpěrami Mc Pherson, zatímco na zadní nápravě najdeme torzní příčku ve tvaru obráceného „V“ s ohledem na výrazné hmotnostní úspory a vysokou torzní tuhost. Výsledkem použitého řešení je dokonalá kombinace jízdního pohodlí, stability a skvělé ovladatelnosti. Účinek předních i zadních tlumičů byl upraven tak, aby vůz nabídl ještě vyšší míru jízdního pohodlí bez negativních dopadů na dynamické schopnosti vozu a příjemnou ovladatelnost.

Nové AYGO používá přepracovaný tlumič spojkového kotouče snižující hluk a vibrace od hnacího ústrojí. Staví přitom na komplexních opatřeních ke snížení hluku, vibrací a rázů, která byla zavedena u stávajícího provedení. Doplněním hutné izolační hmoty pod kapotou vozu – se vzduchovou mezerou mezi panely kapoty – se utlumil přenos hluku z motorového prostoru, což opět přispělo ke zpříjemnění atmosféry v kabině vozu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...