Jedná se o nejvyšší roční produkci vozidel v dosavadní historii České republiky či Československa.
„Automobilový průmysl potvrdil svou pozici a konkurenční schopnost na evropských i dalších trzích. Nárůst celkové výroby vozidel oproti roku 2010 o 11,5 % měl pozitivní dopad i na české dodavatele skupin a dílů vozidel“, uvedl k dosaženým výsledkům prezident AutoSAP Ing. Martin Jahn.
Osobních automobilů a lehkých užitkových aut
– bylo v r. 2011 na území ČR vyrobeno 1 194 981 ks, což představuje nárůst o 11,44 % oproti roku 2010. „Jedná se podruhé za sebou o rekordní výrobu osobních automobilů, přičemž v tuzemských automobilkách existují ještě kapacity pro její další navýšení“, poznamenává dále prezident AutoSAP.
Růst výroby o 16,79 % byl zaznamenán ve společnosti ŠKODA Auto, k ještě vyššímu nárůstu, o 25,49 %, došlo v nejnovější evropské automobilce HMMC Nošovice. Na druhé straně byl zaznamenán mírný pokles produkce v TPCA Czech.
Ve výrobě autobusů
– došlo v roce 2011 k dalšímu historickému rekordu, v ČR bylo vyrobeno celkem 3 560 ks. Dosud nejvyšší roční produkce autobusů byla zaznamenána v roce 2008, kdy jich bylo v ČR vyrobeno 3 496 ks. Společnost Iveco Czech Republic dosáhla nárůstu produkce o 36,43 % a firma SOR Libchavy vyrobila o 13,60 % více autobusů než v roce 2010.
K růstu výroby došlo i u motocyklů
– firma JAWA Moto zvýšila produkci na celkem 1 156 strojů, což je o 47,83 % více než v roce 2010.
U nákladních vozidel
– došlo k poklesu výroby v souhrnu o 8,30 %. Firma AVIA Ashok Leyland Motors přitom výrobu oproti roku 2010 zvýšila o 23,38 %, TATRA Kopřivnice však vyrobila o 24,60 % méně vozů. Celkem bylo v ČR za rok 2011 vyrobeno 1 293 ks nákladních automobilů.
U velkých přípojných vozidel
BOX
– kategorie O3 a O4 došlo po dvouleté stagnaci k nárůstu výroby o 39,90 % na celkem 1 080 ks. U firmy PANAV došlo k růstu o 66,80 % a u společnosti SCHWARZMÜLLER o 27,46 %. Přípojných vozidel kategorie O1 a O2 (firma AGADOS) bylo vyrobeno 18 699 ks, což znamená meziroční nárůst o 9,67 %.
„Očekávám, že letošní čísla o výrobě vozidel v ČR mohou být ještě o něco vyšší, ale dynamika růstu již nebude taková jako v předchozích dvou letech. V každém případě se však domácí automobilový průmysl bude i nadále podílet zhruba 20 % na průmyslové produkci ČR a českém exportu“, uzavírá Ing. Martin Jahn.