Závěr soutěže obsahoval známé testy nad Monakem. Konvoj zbylých posádek absolvoval oba testy dvakrát.
První obsahoval přejezd slavného průsmyku Col de Turini (ccm 1600 m.n.m.), cíl druhé vložky zavedl posádky z Lantosque do Luceramu.
„Závěr závodu jsme už absolvovali s vidinou náskoku, ale i s mírným handicapem. Popravdě jsme nepočítali s tím, že bychom na Monte použili tvrdý slick, a tak jsme ho neměli k dispozici. Měkká guma se však hodně přehřívala a už na Col de Turini byl vždy problém s její funkčností. Za tohoto stavu pneumatiky hodně klouzaly, čemuž jsme museli vždy přizpůsobit závěr vložky a druhý test. Podobné podmínky jsem na Col de Turini ještě nezažil,“ řekl Martin Rada.
Pomyslným vyvrcholením pětidenní soutěže byla Power Stage, ve které špička bojovala o bonusové body za první tři místa. V jejím cíli se výsledek hustopečského týmu uzavřel na 42. pozici.
Martin Rada zhodnotil rally:
Nejtěžší z mých startů na Monte Carlo byl asi ten první, kdy se jelo nejvíce na sněhu. I když třetí den a druhá vložka v úvodní etapě byly též hodně složité. Z našeho výsledku mám obrovskou radost. Nedovedu popsat své pocity, je to neopakovatelné. Vyhrát na Monte Carlo třídu, to už se nikdy v životě nemusí povést. Tohoto prvenství si určitě cením více než vítězství ve třídě ve velkém mistráku. Monte Carlo má stále obrovský zvuk,“.
Nováčkem na Monte Carlo nebyl ani jeho spolujezdec – zlínský navigátor Jaroslav Jugas:
„Letošní Monte bylo hodně náročné. Na přípravu, na logistiku, co do počtu ostrých kilometrů i zablokovaných přejezdů. Byl to více než týdenní maratón. Ale výsledkem je vše zapomenuto. Navíc atmosféra na Col de Turini byla úchvatná, bylo vidět i spousty českých vlajek. Navíc slavností vyhlášení před knížecím palácem je vždy pomyslnou třešničkou na dortu.“
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií