Před odjezdem do Valence nás informovala o programu v souvislosti na přípravu Rallye Monte Carlo:
„V sobotu 14. ledna si vyzvedneme itinerář v monackém autoklubu a odpoledne začneme s tréninkem zkoušek v oblasti nad Monakem. Neděli už strávíme v oblasti Valence. V pondělí nás čeká zbytek seznamovacích jízd a následně administrativní a technická přejímka. Během každého dne budeme muset absolvovat pořádnou porci kilometrů. V tom je harmonogram tréninku náročný, navíc je potřeba zmínit, že tratě můžeme projet jen dvakrát,“ doplňuje k programu týmu spolujezdec Jaroslav Jugas.
„Vůz prošel kompletní repasí. Máme nový motor, vyměnili nebo zrepasovali jsme i další komponenty. Funkčnost Alfy jsme vyzkoušeli v prosinci v Slušovicích. Doufáme, že jsme nic nepodcenili nebo nezanedbali. Poslední úpravou bude, podle panujících podmínek na tratích, doladění nastavení tlumičů na asfaltovou nebo sněhovou variantu. Vše jsme podřídili snaze maximálně zvýšit spolehlivost vozu a připravit ho na tak dlouhou soutěž,“ popisuje pilot Martin Rada.
Složení teamu pro RMC 2012
- jezdec: Martin RADA
- spolujezdec: Jaroslav JUGAS
- hlavní mechanik: Luboš HORÁČEK
- mechanici: Bronislav DOFEK a Josef BLÁHA
Na základě úspěšného startu na 77. a 78. Rallye Monte Carlo v letech 2009 a 2010 došlo k rozhodnutí navázat na tuto tradici a objevit se na startu 80. ročníku Rallye Monte Carlo 2012.
„Ucházeli jsme se o start i loni, ale pořadatelé odpustili v rámci stého výročí prvního ročníku soutěže posádkám startovné. Sešlo se jim mnoho přihlášek a nás k závodu nepřijali. Monte Carlo je ale kultovní soutěž, a proto jsme vše směřovali k dalšímu ročníku. Mám touhu opět absolvovat tuto rally, neboť vycházím ze zážitků a atmosféry z minulých startů. Tak proč nezkusit pokořit slavnou soutěž potřetí,“ naznačuje Martin Rada.
Rallye Monte Carlo
– je letos opět součástí světového šampionátu WRC 2012. Svou délkou a náročností rychlostních zkoušek patří k nejzajímavějším a nejvyhlášenějším soutěžím světa. Centrem soutěže bude město Valence, v dalších dnech se posádky přesunou na tratě jižní Francie v horách nad Monte Carlem.
„Dva předcházející starty jsme absolvovali jako podnik IRC, nyní se soutěž vrací do světového kolotoče WRC. To je pro nás největší novinka. Pro mě osobně to bude první start v MS, spolujezdec Jaroslav Jugas je už v této statistice zkušenější. Očekávám, že atmosféra WRC bude odlišná, ale to poznáme až v průběhu závodu. V každém případě bude na startu kompletní světová špička, což přinese větší zájem diváků a atraktivnější kulisu celého závodu,“ říká hustopečský jezdec Martin Rada.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií