S jednou z prvních odpovědí na toto téma přišla Suzuki, v jejímž vývojovém oddělení vznikl před šesti lety nový model Wagon. A to v době, kdy se Evropané nad dopravními problémy Země vycházejícího slunce jen usmívali. Zanedlouho po ocenění „New Car of the Year“ se stal nejprodávanějším automobilem své třídy. Během tří let si jej pořídilo přes půl milionu motoristů. Protože však originální auto s přeplňovaným motorem (675 ccm, výkon 45 kW/61 k) dosáhlo většího úspěchu než se plánovalo, rozhodlo Suzuki připravit „dospělejší“verzi Wagon R+ pro evropský trh. Jako první velkoprostorové vozidlo nižší kategorie mělo vnést pohyb do segmentu „malých“ nejen svým praktickým využitím, ale především neokoukaným hranatým tvarem. Oproti předchůdci povyrostl do délky (3,4 m) i šířky (1,5 m) přičemž výška 1,7 m zůstala. Důkladně promyšlený design s koly v rozích karosérie, dlouhým rozvorem, vysokou nástavbou a velkými okny napovídá o dokonalém využití vnitřního prostoru, v němž najdou pohodlí čtyři osoby. Ten by možná mohl být ještě menší, ovšem to už by bylo na úkor bezpečnosti cestujících. Ty chrání dostatek deformačních zón, výztužné prvky karosérie včetně dvou airbagů.
Ze dvou vyráběných variant jsme si vyzkoušeli silnější verzi 1,2 GL s moderním hliníkovým zážehovým šestnáctiventilovým čtyřválcem s neuvěřitelným výkonem 51 kW (69 k), který dodává vozu obdivuhodný temperament. A to aniž byste za něj museli zaplatit vyšší spotřebou. V průměru se Wagon R+ spokojí s necelými šesti litry na sto kilometrů.
V zatáčkách se Suzuki Wagon R+ sice naklání, ovšem díky kvalitnímu podvozku a robustní karosérii dobře drží stopu. Takže obavy z převrácení vozu jsou zcela neopodstatněné.
Ještě dřív než otočíte klíčkem zapalování vás překvapí velice příjemné nastupování včetně zvýšené pozice sedadel, což zaručuje dobrý výhled a vyvolává pocit prostornosti a dojem, že sedíte v podstatně větším vozidle. Interiér potěší jak dostatkem místa pro nohy i hlavu, tak řadou odkládacích přihrádek a schránek včetně objemného vyjímatelného plastového boxu pod sedadlem spolujezdce. Variabilitu „vagónu“ navíc umocňují dělená zadní sedadla (50 : 50), jejichž opěradla můžeme nastavit do čtyř poloh a tím zvýšit pohodlí, ale také překlopit dopředu, aniž by se musel předem sklopit sedák. Tímto praktickým mechanismem vznikne zcela rovná plocha zavazadlového prostoru. K příjemnému zjištění patří rovněž výklopná zadní stěna zakrývající celý vstupní otvor až k podlaze a dostatečně se otevírající nahoru. Při nakládání vozu za špatného počasí dobře poslouží jako stříška.
Na přání si lze přiobjednat systém ABS, pohon všech kol nebo i klimatizaci. Elektrický posilovač řízení, dva airbagy, elektricky ovládaná přední okna a velká zpětná zrcátka patří do základní výbavy stejně jako centrální zamykání.
Suzuki Wagon R+ upoutá na silnici hned svým originálním tvarem hranaté karosérie s takřka svislou zadní stěnou a velkými multifunkčními světlomety. Právě design může u někoho vyvolat rozporuplné reakce, ovšem užitnými vlastnostmi se mu hned tak někdo nevyrovná. Proto jej také čtenáři časopisu Van zvolili, takřka polovinou hlasů, za „Microvan roku 99“.
Cena základního modelu (včetně airbagů řidiče a spolujezdce a imobilizéru) je 329 900 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií