Suzuki Wagon R+: Microvan roku 1999

Stále rostoucí počet vozidel, přeplněné ulice a dopravním infarktem zasažená velkoměsta přiměly japonské automobilky už před několika lety zabývat se otázkou malých vozů „minicar“.

Suzuki Wagon R+: Microvan roku 1999


Suzuki Wagon R+: Microvan roku 1999

S jednou z prvních odpovědí na toto téma přišla Suzuki, v jejímž vývojovém oddělení vznikl před šesti lety nový model Wagon. A to v době, kdy se Evropané nad dopravními problémy Země vycházejícího slunce jen usmívali. Zanedlouho po ocenění „New Car of the Year“ se stal nejprodávanějším automobilem své třídy. Během tří let si jej pořídilo přes půl milionu motoristů. Protože však originální auto s přeplňovaným motorem (675 ccm, výkon 45 kW/61 k) dosáhlo většího úspěchu než se plánovalo, rozhodlo Suzuki připravit „dospělejší“verzi Wagon R+ pro evropský trh. Jako první velkoprostorové vozidlo nižší kategorie mělo vnést pohyb do segmentu „malých“ nejen svým praktickým využitím, ale především neokoukaným hranatým tvarem. Oproti předchůdci povyrostl do délky (3,4 m) i šířky (1,5 m) přičemž výška 1,7 m zůstala. Důkladně promyšlený design s koly v rozích karosérie, dlouhým rozvorem, vysokou nástavbou a velkými okny napovídá o dokonalém využití vnitřního prostoru, v němž najdou pohodlí čtyři osoby. Ten by možná mohl být ještě menší, ovšem to už by bylo na úkor bezpečnosti cestujících. Ty chrání dostatek deformačních zón, výztužné prvky karosérie včetně dvou airbagů.

Ze dvou vyráběných variant jsme si vyzkoušeli silnější verzi 1,2 GL s moderním hliníkovým zážehovým šestnáctiventilovým čtyřválcem s neuvěřitelným výkonem 51 kW (69 k), který dodává vozu obdivuhodný temperament. A to aniž byste za něj museli zaplatit vyšší spotřebou. V průměru se Wagon R+ spokojí s necelými šesti litry na sto kilometrů.


V zatáčkách se Suzuki Wagon R+ sice naklání, ovšem díky kvalitnímu podvozku a robustní karosérii dobře drží stopu. Takže obavy z převrácení vozu jsou zcela neopodstatněné.


Suzuki Wagon R+: Microvan roku 1999

Ještě dřív než otočíte klíčkem zapalování vás překvapí velice příjemné nastupování včetně zvýšené pozice sedadel, což zaručuje dobrý výhled a vyvolává pocit prostornosti a dojem, že sedíte v podstatně větším vozidle. Interiér potěší jak dostatkem místa pro nohy i hlavu, tak řadou odkládacích přihrádek a schránek včetně objemného vyjímatelného plastového boxu pod sedadlem spolujezdce. Variabilitu „vagónu“ navíc umocňují dělená zadní sedadla (50 : 50), jejichž opěradla můžeme nastavit do čtyř poloh a tím zvýšit pohodlí, ale také překlopit dopředu, aniž by se musel předem sklopit sedák. Tímto praktickým mechanismem vznikne zcela rovná plocha zavazadlového prostoru. K příjemnému zjištění patří rovněž výklopná zadní stěna zakrývající celý vstupní otvor až k podlaze a dostatečně se otevírající nahoru. Při nakládání vozu za špatného počasí dobře poslouží jako stříška.

Na přání si lze přiobjednat systém ABS, pohon všech kol nebo i klimatizaci. Elektrický posilovač řízení, dva airbagy, elektricky ovládaná přední okna a velká zpětná zrcátka patří do základní výbavy stejně jako centrální zamykání.


Suzuki Wagon R+: Microvan roku 1999

Suzuki Wagon R+ upoutá na silnici hned svým originálním tvarem hranaté karosérie s takřka svislou zadní stěnou a velkými multifunkčními světlomety. Právě design může u někoho vyvolat rozporuplné reakce, ovšem užitnými vlastnostmi se mu hned tak někdo nevyrovná. Proto jej také čtenáři časopisu Van zvolili, takřka polovinou hlasů, za „Microvan roku 99“.

Cena základního modelu (včetně airbagů řidiče a spolujezdce a imobilizéru) je 329 900 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Čtyrkolka s manuálem za 600 tisíc? Ano

Čtyrkolka s manuálem za 600 tisíc? Ano

Ta zkratka není moc poetická, ale funguje. SHVS. Místo použití velkých baterií, silného elektromotoru a elektrické soustavy s vysokým napětím sází Suzuki na co nejefektivnější pojetí a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Z hračky na čtyřech se stává ještě větší hi-tech hračka. Po řadě průběžných vylepšení přijíždí Suzuki Swift v modernizovaném provedení. Má ještě výraznější design, bohatší...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra konceptu eVX

Světová premiéra konceptu eVX

V indickém Dillí se představil ve světové premiéře koncept japonské budoucnosti pro celou planetu. První globálně strategické a plně elektrické SUV s názvem eVX. Model eVX je elektrický vůz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SUZUKI IGNIS HYBRID PŘIJÍŽDÍ S VÝRAZNĚJŠÍM DESIGNEM A ÚSPORNĚJŠÍM MOTOREM

SUZUKI IGNIS HYBRID PŘIJÍŽDÍ S...

Suzuki Ignis Hybrid, jediné mini SUV na trhu, přijíždí v novém – s výraznějším designem, úsporným hybridním pohonem a unikátní kombinací praktického interiéru a nejmodernějších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SUZUKI POMÁHÁ – PŘEDVÁDĚCÍ VOZY NYNÍ SLOUŽÍ NEJPOTŘEBNĚJŠÍM

SUZUKI POMÁHÁ – PŘEDVÁDĚCÍ...

V době koronavirové epidemie musíme držet při sobě. Maloobchodní prodej byl přerušen, autorizovaní prodejci Suzuki se proto rozhodli nabídnout své volné kapacity k dispozici potřebnějším....