Konečné pořadí výrobců WTCC 2011 po 24 závodech: první Chevrolet, 973 bodů; druhý BMW, 583 a třetí SEAT, 522; čtvrtý Volvo, 154.
Yvan Muller získal v senzačním finále šampionátu v Macau titul mistra světa v sezóně 2011 seriálu WTCC, celkem svůj třetí a druhý za volantem Chevroletu. Rob Huff byl jeho nebezpečným vyzyvatelem až do samotného konce mistrovství. Britský jezdec prokázal své skvělé schopnosti dvojnásobným vítězstvím v bývalé portugalské enklávě. Zvýšil tak počet svých vítězství v Macau na pět. Yvan Muller skončil na druhém a třetím místě. Znovu tak ukázal celé své mistrovství a umění v závodech cestovních automobilů.
Nakonec skončili tito jezdci s těsným odstupem 3 bodů. Ze sezóny vzešel skvělý mistr světa, stejně skvělý vicemistr a bezprecedentní řada rekordních výsledků pro Chevrolet, tým RML a nový Chevrolet Cruze 1,6 turbo (21 vítězství z 24 závodů a 12 pole position v průběhu 12 víkendů). Tento nový automobil s novým motorem vstoupil na závodní dráhu v září 2010.
Alain Menu, který sehrával důležitou roli v tomto roce triumfů, neměl v Macau štěstí a jeho víkend se skončil v 1. kole 1. závodu, když se stal účastníkem nehody, kterou nezavinil.
První závod byl velmi stresující
– s opožděným startem a dvěma výjezdy safety car v první části. Rob Huff dobře využil svoji pole position v průběhu startu a obou restartů, ale byl neustále pod Mullerovým tlakem. Yvan několikrát atakoval Roba na konci velmi dlouhé rovinky a byl dost blízko na to, aby Roba ohrozil, ale Rob vydržel na čele až do cíle.
Ve 2. závodě
– byl safety car na trati jednou. Rob Huff, který startoval z 3. místa, se v 3. kole probojoval na čelo po tom, co skvěle předjel Nykjara. Muller, který odstartoval z 8. místa, se rychle dostal na 4. pozici, což mu stačilo na zabezpečení titulu. Nakonec předjel Nykjara a završil sezónu na stupni vítězů.
MACAU
– výsledky 1. závodu
1. | R. Huff | Chevrolet Cruze | 11 kol za 35 min 01,903 s |
2. | Y. Muller | Chevrolet Cruze | + 1,016 s |
3. | G. Tarquini | SEAT SR León 1,6T | + 5,666 s |
4. | T. Coronel | BMW 320 TC | + 8,239 s |
5. | M. Nykjar | SEAT SR León 1,6T | +10,778 s |
Nedokončil A. Menu Chevrolet Cruze 0 kol (nehoda)
– výsledky 2. závodu
1. | R. Huff | Chevrolet Cruze | 11 kol za 33 min 23,223 s |
2. | T. Coronel | BMW 320 TC | + 4,680 s |
3. | Y. Muller | Chevrolet Cruze | + 8,695 s |
4. | G. Tarquini | SEAT SR León 1,6T | + 9,047 s |
5. | M. Nykjar | SEAT SR León 1,6T | +10,218 s |
Nestartoval A Menu Chevrolet Cruze
Pořadí jezdců po 24 z 24 závodů (konečné)
1. | Y. Muller | Chevrolet | 433 bodů |
2. | R. Huff | Chevrolet | 430 |
3. | A. Menu | Chevrolet | 323 |
4. | T. Coronel | BMW | 233 |
5. | G. Tarquini | SEAT | 202 |
… | |||
12. | D. O’Young | Chevrolet | 43 |
… | |||
15 | C. Bueno | Chevrolet | 25 |
… |
Pořadí výrobců po 24 závodech z 24 (konečné)
1. | Chevrolet | 973 bodů |
2. | BMW | 583 |
3. | SEAT | 522 |
4. | Volvo | 154 |
ŘEKLI:
Rob Huff (1. /1.):
„Bylo to velmi emotivní. Udělal jsem, co jsem mohl, abych využil svoji šanci, ale nestačilo to. Jsem současně nespokojený, že jsem nesplnil svůj cíl s tak malým rozdílem a současně velmi spokojený s dvěmi vítězstvími a sezónou. Skončil jsem sezónu se stejným počtem vítězství a pole position jako Yvan a myslím, že jsem v průběhu celé sezóny ukázal velkou konzistentnost, když jsem všechny závody dokončil na bodovaných místech. Yvan mě vždy přinutil jet až na doraz, také dnes v 1. závodě, a díky tomu jsem se jako jezdec velmi zlepšil. Gratuluji Yvanovi, který znovu dokázal, že patří k největším osobnostem závodů cestovních automobilů. Rád bych vyzdvihl vynikající práci týmu a také skvělý vztah, který máme s Yvanem a Alainem. V příštím rok tu budeme znovu a už se na něj těším…“
Yvan Muller (2. /3.):
„Je to prostě fantastické, být opět mistrem, zejména po tak stresujícím víkendu, jako byl tento v Macau. Byla to vynikající sezóna, která pro mne nezačala příliš dobře. V jejím středu se to podstatně zlepšilo díky práci, odvedené s mým inženýrem Chrisem Croninem a celým týmem. To mi umožnilo krok za krokem postupovat až do vzrušujícího finále… Věděl jsem, že Rob tady může zvítězit v obou závodech, což také dokázal, a že já si nemůžu dovolit riskovat. Šampionát se tak také vyvíjel a jsem si jistý, že Rob v něm brzy zvítězí. Je to skvělý den pro celý tým a já pociťuji intenzivní a hluboké zadostiučinění.
Alain Menu (nedokončil/nestartoval):
„Jistě, o takovémhle konci sezóny jsem zrovna nesnil. V 1. závodě jsem dobře odstartoval, mnoho soupeřů jsem předjel. Věděl jsem, že trať je v zatáčce Mandarin velmi znečistěná a snažil jsem se předejít problémům. Na neštěstí, do Couta šťouchlo jiné auto, vytlačil mě ven a dvakrát do mne narazil, když přestal auto ovládat. Pro mne to znamenalo konec, protože moje auto bylo silně poničené a mezi závody nebylo dost času na opravu. Znamenalo to, že jsem se na oba závody díval z depa a poblahopřál jsem Yvanovi i Robovi ke skvělé sezóně.“
Ray Mallock:
„Byl to velmi intenzivní víkend, s velkým napětím v kokpitech i v depu, ale se skvělým soubojem na trati. Yvan i Rob dokázali, že jsou hodní titulu mistra světa, a chci jim blahopřát k tomu, že byli tak graciézní v tomto souboji. Jsem opravdu hrdý, jak každý člen týmu přispěl k tomuto souboji a k finále.“
Eric Neve:
„Nemohli jsme si přát více vzrušující a hezčí závěr této výjimečné sezóny. Titul si zasloužil Yvan i Rob, ale mistrem může být jen jeden. Velmi mě těší skutečnost, že nám poskytli skvělou show a svým tvrdým a férovým soubojem složili hold sportu. Blahopřeji také celému týmu k jeho profesionalitě a perfektní přípravě automobilů, díky čemuž žádný mechanický problém nenarušil souboj o titul.“
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií