Loeb s Elenou útočí na 8. titul na Rally Wales Velká Británie (10. – 13. 11. 2011)

Posádka Citroën Total World Rally Teamu stojí před Rally Velká Británie na prahu ojedinělého zápisu v motoristickém sportu vůbec – má šanci na osmý titul!

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia v druhém továrním DS3 WRC už jsou ze hry o nejvyšší příčku.

Pozměněné tratě

FIA World Rally Championship 2011, které začalo v únoru na zamrzlých tratích Švédska, skončí ve velšských lesích. Chlad, déšť a bláto jsou na Wales Rally GB součástí obvyklého menu, tentokrát ale bude rally odstartována na tratích, které se oproti předcházejícímu ročníku dost významně změnily. Startovat se bude ve čtvrtek v Llandudno na severu země a rychlostní zkoušky se budou koncentrovat kolem malého městečka Builth Wells. Vozy se tak s výjimkou servisního parku a slavnostního pódia vůbec nevrátí do tradičního centra podniku, Cardiffu.

Loeb: Scénář jako v roce 2009

Už po Rally Španělsko vyhrál Citroën Total World Rally Team svůj sedmý titul v Poháru konstruktérů, a to je bezpochyby motivace pro závěrečné kolo šampionátu pro Sébastiena Loeba a Daniela Elenu. Sedminásobní mistři světa vyhráli pět rally této sezony (Mexiko, Sardinie, Argentina, Finsko a Španělsko) a nyní by rádi připojili osmý titul v řadě.

„Scénář je podobný jako v roce 2009. Také jsme tehdy startovali v Rally Velká Británie bok po boku s Mikko Hirvonenem a kdo skončil před tím druhým, vyhrál i šampionát,“ vzpomíná Sébastien Loeb. „Samozřejmě je méně stresující, když se pokoušíte vyhrát titul v podniku, který ještě není poslední v sezoně. Vždycky si můžete říci v případě potíží, že ještě budou další mečboly! Tentokrát to ale je teď, anebo nikdy! Musíme odolat tlaku, který pramení z toho, co je v sázce.“

Loeb má před Hirvonenem v čele pořadí mistrovství světa pilotů osmibodový náskok. „Se sedmibodovým rozdílem mezi prvním a druhým místem v pořadí a s možností tří dalších bodů za nejrychlejší čas v Power Stage to není příliš uklidňující situace,“ říká Francouz. „Můj cíl nebude vyhrát za každou cenu, ale bude se odvíjet od postavení Mikko Hirvonena. Nebude záležet na tom, zda Ogier, Solberg či Latvala budou ve vedení, ale na tom, zda jsem já před mým rivalem.“

Ogier: Sébovi pomohu!

Stejně jako Loeb byl i Sébastien Ogier na nejvyšším stupni v této sezoně celkem pětkrát (Portugalsko, Jordánsko, Řecko, Německo a Francie). Pilot druhého Citroënu DS3 WRC sice není od svého vypadnutí ve Španělsku ve hře o světový titul, ale pozici mezi nejlepšími třemi v mistrovství světa WRC má jistou.

„Jsem rád, že jsem zpátky v závodění na této rally, i když na ni nemám zrovna dobré vzpomínky. Titul mezi výrobci máme v kapse, tak mohu i já závodit bez většího tlaku, jaký bývá při nutnosti získat co nejvíce bodů pro tým. Kdybych dojel na stupních vítězů, bylo by to pro mě vynikající. Co se mistrovství světa pilotů týče, Séb má osud ve svých rukou, když musí dojet před Mikko Hirvonenem. Ale je jasné, že pokud by to okolnosti vyžadovaly, jsem připraven mu pomoci vyhrát titul.“

„Na Rally Španělsko jsme splnili náš první cíl a s Citroënem vyhráli sedmý světový titul. Jsem na to patřičně hrdý,“ řekl Olivier Quesnel, stájový šéf Citroën Racing Teamu. „Teď čelíme nové výzvě na Rally Velká Británie. Nebude to snadné, protože Mikko je obzvlášť rychlý na tomto typu povrchu. Chceme se s touto rally vypořádat klidně, vyrovnaně a s pokorou. Loeb s Elenou jsou vždy nejsilnější, když čelí právě takovým situacím.“

Tři otázky pro Sébastiena Loeba

Vaše vítězství ve Finsku a Španělsku dělily tři měsíce. Přišlo 67. vítězství v kariéře jako úleva?

„I tak se na to dá dívat. Vítězství v Rally Španělsko nebylo vůbec jednoduché a opravdu jsem musel bojovat v prvních dvou etapách. Třetí den byl obzvlášť stresující, když jsme se museli správně rozhodnout při volbě pneumatik pro nestálé povětrnostní podmínky. To vítězství jsem potřeboval k tomu, abych se do poslední rally pustil v co nejlepším rozpoložení. Ještě mě čeká dlouhá cesta, abych vyhrál mistrovství světa.“

Znovu jste tu proti Mikko Hirvonenovi. Máte z něho strach?

„Mikko v těchto situacích promlouvá velice sebevědomě. Především ho nepodceňuji. On ovládl několik rally naprosto suverénně. Někdy uprostřed sezony ještě říkal, že nevěří v šance bojovat o titul. Ale styl, jakým zajel několik posledních rally, ho vrátil zpět do hry. Do jisté míry je to on, kdo nemá co ztratit a chystá se chopit se příležitosti. Být druhý, to není nic pro něho. Určitě pojede na doraz hned od začátku a s cílem vyhrát. Bude to on, kdo bude udávat tempo závodu.“

Poslední tři Rally Velká Británie jste ale vyhrál vy. Jak se chystáte na podnik, jehož trasa byla značně pozměněna proti jiným letům?

„Zatím nemám jasnější představu o tom, co nás vůbec čeká, takže to bude trochu komplikovanější. Nové rychlostní zkoušky budou vyžadovat nejen větší soustředění na seznamovacích startech, ale také více práce se studiem videa z palubní videokamery. Budeme víc v rukou štěstěny, než tomu bylo na tratích, které jsme znali deset let. Nebezpečí bude stále přítomné a my ho musíme zvládnout. Sice jsem tu třikrát vyhrál, ale pokaždé se stalo něco nečekaného. Ladil jsem formu během dvoudenního testování minulý víkend. To by mi mělo pomoci k prvotřídní formě.“

Benoit Nogier:

Čekají nás pekelné podmínky!

Tři Citroëny DS3 WRC připravené Citroën Racing Technologies budou na startu Rally Velká Británie. Petter Solberg a Chris Patterson (Petter Solberg World Rally Team), Kimi Räikkönen a Kaj Lindström a Petr Van Merksteijn Jr. a Erwin Mombaerts (Van Merksteijn Motorsport) chtějí na Rally Velká Británie skončit co nejvýše.

Příprava na Rally Velká Británie byla pro piloty DS3 WRC dvoufázová. Minulý týden Kimi Räikkönen a Petr Van Merksteijn Junior strávili dva dny na zkušební dráze na jihu Francie. „Každý z nich najezdil kolem 150 kilometrů,“ říká Benoit Nogier, ředitel Citroën Racing Technologies. „Tratě byly mokré, ideálně vybrané s ohledem na to, co nás čeká ve Walesu. Kimi a Peter hledali nastavení DS3 WRC a podařilo se jim to. Oba jsou plní odhodlání před startem finále rally sezony.“

Víme, že nás čeká jedna z nejkomplikovanějších rally sezony. A nové tratě pro rok 2011 jsou novou výzvou,“ říká Nogier.

Rally zabere čtyři dny a posádky absolvují tratě od severu po jih země. Začíná se ve čtvrtek a první část má tři zkoušky. Od druhého dne jsou výjezdy ze servisního parku pevně stanovené na 5.40, 6.00 a 4.50 hod.

„Musíme být v nejlepší kondici, abychom se vyhnuli chybám. Znovunabití sil bude pro naše posádky velice důležité. O to více, že počasí má být špatné a předpověď slibuje absolutně pekelné podmínky, zvláště v noci!“

„Náš cíl je jasný – zakončit sezonu s co nejlepšími výsledky. Petter Solberg už na tomto typu povrchu dosáhl několik dobrých výsledků. Bude mít příležitost, aby zakončil spolupráci s Citroën Racing v co nejlepším stylu. Všichni víme, že právě on je jednou z nejsilnějších zbraní. Jsem si jistý, že se pokusí být mezi nejlepšími.“

„Kimi Räikkönen je odhodlaný zakončit sezonu výkonem, který by navázal na předcházející výsledky, když v prvních šesti rally figuroval vždy mezi šesticí nejlepších. Mohl by být také mezi desítkou nejlepších celkově. Petr Van Merskteijn Jr. udělal velké pokroky za volantem Citroënu DS3 WRC. Jeho výkony jsou stále více konzistentní. Pokud se v Británii vyvaruje chyb, mohl by skončit velice dobře.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...