Je zřejmé, že vůz, který má oslovit různé cílové skupiny zákazníků a uspokojit jejich rychle se vyvíjející a stále náročnější požadavky, nestačí pouze mírně obměnit.
Zadávací podmínky projektu „A9“ proto byly již od samého počátku nevídaně ambiciózní, neboť vůz, který měl vzniknout, měl přinést skutečný generační skok.
Peugeot tvoří a inovuje a podobně jako u modelů 205, 206, 207, předcházejících bestsellerů v této kategorii, neváhá ve jménu „ re-generace“ měnit zažité principy, aby světu představil svůj nový Peugeot 208.
S modelem 208 mění značka Peugeot epochu.
Vincent Rambaud, generální ředitel Peugeot řekl: „Myslím, že budeme rozlišovat dobu před a po 208. Tento model znamená pro Peugeot opravdu novou, určující etapu.“
„Regeneration“ z pohledu architektury
Model 208 má v porovnání s modelem 207 menší vnější rozměry a je větší uvnitř. Díky zvoleným technickým řešením je vůz velmi lehký: nejlehčí verze váží 975 kg, přičemž v průměru má řada 208 o 110 kg nižší hmotnost než řada 207 a největší rozdíl činí až 173 kg , aerodynamický (Cx 0,29, SCx 0,61) a kompaktní – karoserie je o 7 cm kratší a o 1 cm nižší. Dalším přínosem je výrazně vyšší obyvatelnost interiéru s větším prostorem pro nohy na zadních sedadlech (+ 5 cm) a větším zavazadlovým prostorem (objem + 15 dm3). To je důkazem úspěšné optimalizace architektury vozu.
„Regeneration“ z pohledu designu
Design nového modelu 208 nese nové estetické prvky značky: Specifický otvor sání motoru, nový vzhled předních světlometů, zadní světla ve tvaru bumerang… každý detail je navržen s ohledem na harmonii celku, který je rozčleněný „páteří“, jejíž náznak je zřetelný i na střeše vozu. Propracovaný, atletický, čistý a současně sofistikovaný – styl tohoto vozu znamená pro značku další posun k modernosti, je atraktivní, vyzařuje energii, působí na naše smysly, je jemný a rafinovaný.
Oba typy karoserie mají výrazně odlišné provedení, přičemž tvar zadního pevného okénka u třídveřové verze připomíná jednoho z jejích úspěšných předchůdců.
Nový model Peugeot 208 má předpoklady, aby se líbil všem, aniž by se musel sklánět ke kompromisům.
„Regeneration“ z pohledu ergonomie
Stylové inovace exteriéru se přenášejí i do interiéru vozu: Od základu nově řešené místo řidiče, zcela intuitivně a samozřejmě ovladatelné, znamená skutečný převrat z pohledu technických možností i kulturních zvyklostí. Vše se soustřeďuje kolem zmenšeného volantu, head-up displeje a velké dotykové obrazovky. Tato praktická přístrojová sestava je s cestujícími neustále ve spojení, přispívá k vyšší bezpečnosti jízdy, umocňuje potěšení při řízení vozu a celkový design interiéru působí mimořádně kvalitním a stylovým dojmem.
Systém promítání informací na head-up displej, který byl poprvé představen spolu s modelem 3008, pro nás byl začátkem: jeho užitečnost a úspěch byly jednoznačné a okamžité.
Nápad malého volantu a head-up displeje má velkou budoucnost. Při testování prvních prototypů si jej všichni chválili, je to zkrátka přirozené, jednoduché, samozřejmé.
„Regeneration“ z pohledu ochrany životního prostředí
V porovnání s modelem 207 dokázal Peugeot 208 snížit průměrné emise CO2 o 34 g/km, čímž se stane jedničkou ve své kategorii. Vedle nižší hmotnosti a propracované aerodynamiky se na dosaženém snížení emisních hodnot podílejí také motory vybavené technologiemi poslední generace a téměř plošné zavedení mikro-hybridního systému e-HDi.
Z pěti dieselových motorů jsou čtyři vybaveny systémem Stop & Start nové generace (e-HDi), u nejúspornější verze je spotřeba paliva 3,4 l /100 km a emise CO2 87 g/km, přičemž u žádného motoru emise nepřekročí hodnotu 99 g.
Spolu s modelem 208 budou na trh uvedeny i nové tříválcové benzinové motory 1.0 a 1.2 VTi. Mohou se pochlubit výkonností a spotřebou paliva, která začíná na 4,3 l /100 km a emisemi CO2 od 99 g/km.
Model 208 jde ještě dále: 25 % polymerové hmoty vozu 208 tvoří „zelené materiály“ (recyklované nebo přírodního původu), čímž otevírá novou etapu vývoje eko-koncepce automobilů. Ve světové premiéře je z těchto materiálů vyroben celý zadní nárazník a celek chladiče. Například jen tento typ nárazníku ušetří sám o sobě 1600 tun nafty ročně.
Peugeot 208 také nabídne intenzivnější potěšení z jízdy:
Volant menších rozměrů s novou ergonomií zprostředkovává řidiči nebývale živé a reaktivní řízení a nové, prvotřídní spojení komfortu a jízdních vlastností, jehož kvalita je založena na uznávaném know-how značky v oblasti podvozkových částí, těží z kompaktnosti a odlehčení vozu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií