Nový Renault Koleos – po tříletém prodejním úspěchu přichází v nové verzi tento měsíc do prodeje na našem trhu

Nový dynamický víceúčelový elegantní a komfortní Renault Koleos s vysokou mírou aktivní a pasivní bezpečnosti je k dispozici ve verzi 4×2 a i ve verzi 4×4, která zdolá i náročný terén.

Elegantní design a bohatá výbava ve 3 úrovních: Expression, Black Edition a Bose Edition.

Nový Renault Koleos – po tříletém prodejním úspěchu přichází v nové verzi tento měsíc do prodeje na našem trhu
Nový Renault Koleos – po tříletém prodejním úspěchu přichází v nové verzi tento měsíc do prodeje na našem trhu
Nový Renault Koleos – po tříletém prodejním úspěchu přichází v nové verzi tento měsíc do prodeje na našem trhu

Bohatá výbava disponuje veškerými užitečnými a intuitivními technologiemi Renault, jako je parkovací asistent, karta hands-free karta Renault pro přístup a startování, navigace Carminat TomTom s joystickem pro ovládání anebo asistent rozjezdu do kopce (Hill Start Assist).

Přední část vozidla Koleos byla upravena, díky čemuž získal vůz charakteristický vzhled a robustnost. Dva otvory pro vstup vzduchu z předchozí verze jsou rozmístěny po obou stranách loga Renault a uvolňují místo elegantní chromované masce. Upravené a vylepšené světlomety zdůrazňují dynamičnost vozidla. V modernějších vnějších zpětných zrcátkách jsou nyní směrová světla LED.

Profil vozu odráží robustnost a platformu 4×4 se zvýšenou světlou výškou, výraznými podběhy kol a novými moderními a sportovními ráfky.

Velký sklon zadního okna dodává vozu dynamický vzhled, který vytváří jeho originalitu. Nový Renault Koleos je nabízen i v novém, energickém a moderním odstínu červené barvy Maple.

Při vstupu do vozidla nás upoutá zdokonalené a vysoce kvalitní místo řidiče jaké naleznete například v sedanech. Díky panoramatické střeše o ploše 0,75 m2 je interiér vozidla ještě více prosvětlen.

Nové čalounění a dekorativní prvky zdůrazňují rafinovanost vozidla. Inovována byla také palubní deska a její osvětlení s modernizovaným blokem přístrojů.

Nový Renault Koleos je dlouhý je 4,52 m a šíoký1,85 m.

Hospodárný motor:

Vozidlo je vybaveno dieselovým motorem 2,0 dCi ve dvou výkonových stupních 110 a 127 kW (150 a 175 k), u kterých byly výrazně sníženy emise CO2.

Motor 2.0 dCi díky vysokotlakému vstřikování s 1600 bary, piezoelektrickým vstřikovačům, přepracovanému tvaru pístů a turbodmychadlu s variabilní geometrií dosahuje nízké spotřeby: Verze 4×2 s motorem dCi 150 má spotřebu 5,7 l /100 km v kombinovaném cyklu, verze 4×4 6,4 l /100 km. Motor je vybaven dvěma vyvažovacími hřídeli, které zajišťují vibrační a akustický komfort na vysoké úrovni velmi podobný komfortu u benzinových motorů. Má také filtr pevných částic s periodickou regenerací, který funguje bez přidávání aditiv. Částice nahromaděné ve filtru se spálí každých 300 až 1200 km v závislosti na používání. Pro rychlé spuštění motoru 2,0 dCi používá motor svíčky, které minimalizují dobu žhavení.

Ve verzi 150 k (110 kW) vykazuje točivý moment 320 Nm dostupný od 2000 ot./min. Je možné vybavit Spojený s má široký rozsah použití.

Víceúčelový Koleos zvládá jízdu jak ve městě, tak i v každém terénu:

Nový Renault Koleos 6stupňovou manuální převodovku, s motorem o výkonu 150 k je k dispozici s také s 6stupňovou automatickou převodovkou.

Podvozek s přední nápravou typu Pseudo MacPherson a nezávislou víceramennou zadní nápravou a jeho celková zdařilá konstrukce a jeho vybavení nejmodernějšími bezpečnostními systémy zabezpečuje komfortní jízdu a jízdní vlastností na silnici i v terénu. Renault Koleos se mimo pohon všech kol 4×4 nabízí i verzí s pohonem 4×2, aby uspokojil zákazníky, které přitahuje jeho vzhled a nepotřebují pohon 4×4.

Off-road – nový Koleos zdůrazňuje svoji výkonnost tím, že má všechny potřebné vlastnosti pro zdolání náročného terénu. Spodek vozidla Koleos se světlou výškou 188 mm a s nájezdovými úhly vpředu 27° a vzadu 31° je přizpůsoben k používání v každém terénu.

K dispozici jsou tři režimy převodů – Auto, LOCK nebo 2WD:

V režimu Auto

  • se rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu provádí automaticky v závislosti na podmínkách přilnavosti
  • za běžných podmínek se točivý moment přenáší pouze na přední kola
  • v případě ztráty přilnavosti nebo pohonu se část točivého momentu přenese na zadní nápravu
  • při náročných podmínkách se točivý moment rozdělí v poměru 50 % na každou nápravu
  • při rozjezdu systém rozděluje točivý moment motoru na všechna čtyři kola

Toto rozdělování zajišťuje elektronická spojka řízená systémem „All mode 4×4-i. Počítač určený k řízení spojky zpracovává informace z počítače motoru a různých snímačů: rychlost otáčení kol, rychlost stáčení, zrychlení, úhel natočení volantu a poloha pedálu plynu.

Režim LOCK:

Řidič má možnost na povrchu s nízkou přilnavostí (sníh, bláto, zemina) elektronicky uzamknout režim 4×4. 50 % točivého momentu se přenáší na zadní nápravu pomocí přepínače na palubní desce.

Režim 2WD:

Řidič může rovněž uzamknout režim s pohonem dvou předních kol.

Nový Renault Koleos nabízí komfort na nejvyšší úrovni:

V kabině je vše uspořádáno tak, aby se všech pět cestujících cítilo pohodlně: vpředu dosahuje zejména vertikální prostor a prostor v oblasti kolen znamenitých hodnot, a tak zajišťuje optimální pohodlí.

U místa řidiče vozidla je kladen důraz na zorný úhel, jehož hodnoty dosahují v kategorii crossover nejvyšší úrovně, 31° směrem nahoru a 36,3° směrem dopředu. Velká pozornost byla také věnována výhledu směrem dozadu s horizontálním zorným úhlem, který patří k nejlepším v segmentu (27,5°).

Polohu pro řízení lze přesně nastavit na sedadle a výškově a hloubkově nastavitelným sloupkem řízení. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici nastavitelný sklon opěradel.

Vytápění a dvouzónová automatická klimatizace pocit pohodlí ještě zvyšují. Jsou doplněny výdechy ventilace pro zadní sedadla.

Praktický a prostorný interiér

Nový Renault Koleos má v kabině rozmístěno 70 litrů úložného prostoru. V palubní desce je klimatizovaná schránka o objemu 15 litrů a středová konzola s úložným prostorem se snímatelným košem. Zásuvka pod sedadlem spolujezdce poskytuje další úložný prostor. V podlaze jsou dva kryté úložné prostory, každý o objemu 5 litrů.

Zadní středová loketní opěrka může být vybavena úložnou schránkou a držákem plechovek. Pod podlahou v zavazadlovém prostoru je úložný prostor o objemu 28 litrů. Na opěradle předních sedadel se nachází stolek s držákem kelímků.

Víko s dvojím otvíráním typu „clamshell“ usnadňují přístup do zavazadlového prostoru. Otevření samostatné horní části víka umožňuje přístup do zavazadlového prostoru v situacích, kdy je omezen prostor při parkování, a pokud je tato část otevřená, lze přepravovat předměty, jejichž šířka přesahuje jeden metr. Spodní část lze otevřít pro nakládání těžkých nebo objemných předmětů bez rizika ušpinění. Spodní část víka vytváří robustní platformu, která má zatížení 200 kg; poslouží jako vhodná opora!

Zadní lavice 2/3 – 1/3 je vybavena systémem EASY BREAK a lze ji sklopit pouhým posunem, čímž vznikne v zadní části vozidla prostor o objemu 1380 l (oproti 450 l v pětimístném uspořádání). Nový Koleos je vhodný i k rekreaci, proto je v zadní lavici otvor na lyže. Opěradlo sedadla spolujezdce lze sklopit do roviny, čímž se získá ložná délka 2,60 m.

Technologie v oblasti komfortu

Nový Renault Koleos je vybaven vysoce kvalitním příslušenstvím, které se snadno používá. Snadné ovládání a propracovaná ergonomie přispívají ke klidné jízdě. Ovládání rádia, navigace a dvouzónové klimatizace je intuitivní.

Crossover nabízí hands-free kartu Renault pro přístup a startování, poloautomatickou parkovací brzdu s asistentem, dešťový a světelný senzor, impulzní směrová světla nebo tempomat s omezovačem rychlosti.

Je rovněž vybaven asistentem rozjezdu do kopce, který má každodenní využitelnost (ve verzi 4×4). Tato funkce se aktivuje automaticky při rozjezdu do kopce se stoupáním vyšším než 10 % a zabraňuje nežádoucímu couvání vozidla ze svahu.

Pro bezpečnou jízdu v každém terénu je Renault Koleos vybaven ve verzi 4×4 systémem kontroly rychlosti v prudkém klesání. Tato funkce se aktivuje tlačítkem uprostřed palubní desky. Při klesání systém automaticky udržuje nejvyšší rychlost 7 km/h, pokud je sklon 10 % nebo vyšší.

Nový Koleos nabízí propojenou a integrovanou navigaci Renault Carminat TomTom:

Renault byl prvním výrobcem vozidel, který nabídl plně integrované navigační systémy již v roce 1994, kdy se uskutečnily testy automobilové navigace Carminat. Od roku 2002 je navigování dynamické a doba trvání trasy se přepočítává v závislosti na rychlosti. Renault ve spolupráci s předním poskytovatelem osobní navigace vylepšuje její pružnost, lhůty uvedení na trh a zajišťuje dobrou ergonomii díky úplné integraci navigačního systému do vozidla.

Carminat TomTom se od svého uvedení na trh na jaře 2009 neustále vyvíjí a stává se účinnějším. Na začátku roku 2010 byl systém Carminat TomTom rozšířen o dvě funkce: o IQ Routes™, jež nabízí nejlepší trasu na základě statisticky zjištěných rychlostí a času cesty v jakoukoli dobu a den v týdnu, a o funkci Advanced Lane Guidance, která na displeji zobrazuje křižovatky a jízdní pruhy.

Audiosystém:

Pro ještě větší pohodlí cestujících je crossover vybaven prémiovým audiosystémem Bose®, speciálně navrženým pro Koleos.

Zvuk Bose: Inženýři Renaultu a Bose® spolupracují na vytvoření specifického audiosystému, který je přizpůsoben akustice každého vozidla. Zkoumají veškeré prvky kabiny s cílem zajistit vyvážený a realistický zvuk pro všechny cestující. Při koncipování tohoto audiosystému se používá postup tzv. Clean Sheet Approach. Místo aby se přidaly prvky k základní konstrukci vozidla, jsou použity nástroje pro analýzu více než jednoho tisíce měření v kabině, aby se určilo celkové akustické prostředí. Ve spolupráci s designéry Renaultu, a ještě před výrobou prvního kusu, stanoví inženýři Bose optimální umístění reproduktorů pro dosažení nejlepších výkonů. Hudba je čistá, hlasy jsou přirozené a systém dosahuje kvalit hudebního zážitku z koncertních síní.

Nejvyšší kvalita a spolehlivost:

Nový Renault Koleos představuje dokonalou kvalitu srovnatelnou se segmentem D.

Renault patří mezi nejlepší nespecializované výrobce v oblasti spolehlivosti vozů. Toto je výsledek celkové kvalitní koncepce Renaultu započaté v roce 2003. Pro zajištění spolehlivosti svých vozidel používá Renault důsledně přesné postupy ve všech odvětvích.

S požadavky na kvalitu pro nový Koleos se lze setkat hned v montážním závodě crossoveru v Busanu Jižní Koreji. Jedná se o moderní závod postavený v roce 1996, který získal v roce 2007 významné investice na zahájení výroby tohoto vozidla.

Pečlivé provedení a propracovaná akustika

Kvalita je u Renaultu vidět a slyšet. Proto si inženýři nového Koleosu dávali obzvlášť záležet, aby nabídli dokonalé provedení a použili kvalitní materiál, jako je např. kůže a látka.

Akustika byla rovněž propracována a kontrolována do nejmenšího detailu, aby bylo cestování v Koleosu jak ve městě, tak i mimo vyjeté cesty výjimečným okamžikem: snížení mechanického hluku díky dvouhmotovému setrvačníku anebo snížení hluku při jízdě pečlivým výběrem izolačních materiálů a materiálů pohlcujících zvuk.

Maximální bezpečnost

Z hlediska aktivní bezpečnosti je nový Renault Koleos vybaven odolným podvozkem a dostatečné dimenzovaným brzdovým systémem. Přední brzdové kotouče o průměru 320 mm a zadní brzdové kotouče o průměru 292 mm ho dokážou při brzdění ze 100 km/h zastavit na 41 m. V situacích nouzového brzdění, vyhýbání nebo ztráty přilnavosti pomáhá Renault Koleos řidiči systémem ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly, systémem nouzového brzdění a elektronickým řízením stability (ESP) doplněným o funkci kontroly nedotáčivosti. Ještě před zásahem systému je počínající nedotáčivost nebo přetáčivost stabilizována systémem řízení pohonu všech kol provedením změny v rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu.

Nový Renault Koleos má bixenonové světlomety s pevnými směrovými žárovkami pro lepší viditelnost v noci. Tyto přídavné žárovky osvětlují vnitřek zatáčky a umožňují dříve odhalit případné překážky. Toto vybavení podstatně zvětšuje zorné pole v rizikových úsecích (křižovatky, zatáčky), čímž přispívá ke komfortu a bezpečnosti jízdy v noci. V případě nouzového brzdění se automaticky rozsvítí výstražná světla.

Z hlediska pasivní bezpečnosti využívá Renault Koleos již mnohaletých zkušeností značky Renault v oblasti skutečné nehodovosti počínaje konstrukcí s naprogramovanými deformačními zónami v přední i zadní části vozidla. Konstrukční prvky kabiny jsou navrženy tak, aby v případě nehody vytvořily skutečný ochranný prostor. Renault Koleos získal při svém uvedení na trh v roce 2008 maximální počet 5 hvězdiček v nárazovém testu EuroNCAP.

Nový Renault Koleos je samozřejmě vybaven zařízeními, které poskytují ochranu cestujícím: 6 airbagů, bezpečnostní pásy s omezovačem síly na předních a krajních zadních sedadlech, bezpečnostní pásy s předepínačem na předních sedadlech, úchyty isofix pro upevnění dětské sedačky na krajních zadních sedadlech. Opěrky hlavy a sedadla Renaultu Koleos zaručují při nárazu zezadu vysokou úroveň ochrany před poraněním krční páteře („whiplash“).

Prodej Renaultu Koleos ve světě

Renault Koleos se prodává ve 40 zemích na pěti kontinentech: v Číně, Mexiku, Kolumbii a v letošním roce i v Indii.

Celkový světový prodej vozidla Koleos (2008 až 1. pololetí 2011):

Rok 2008 2009 2010 1. pololetí roku 2011 Celkem
Prodej ks 21 169 37 279 38 968 28 293 (+ 51 % / 2010) 125 709

Ve stále narůstajícím segmentu se silnou konkurencí se vozidlu Koleos jako prvnímu crossoveru 4×4 od Renaultu podařilo najít své místo s více než 125 000 prodanými vozidly od roku 2008.

Jak je patrno z tabulky, prodej Koleosu od jeho uvedení na trh stále stoupal. V první polovině roku 2011 prodej oproti prvnímu pololetí roku 2010 dokonce prudce vzrostl o 51 %.

Renault předpokládá, že prodej Koleosu po tento měsíc nové jeho verze dále poroste.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...