Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem s vozem Opel Kadett C-GTE si na jubilejní 20. Historic Vltava Rallye v Klatovech vybojovali definitivně titul mistrů Evropy v kategorii 2 evropského šampionátu v automobilových soutěžích historiků.
Posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu radotínské stáje Ctirada Hájka potvrdila na domácí půdě své letošní suverénní postavení třetím prvenstvím v kategorii 2 a sedmým ve třídě C3 do dvou litrů. Do konce seriálu sice ještě zbývají dvě soutěže, ale na nich už soupeři celkové vítězství našich reprezentantů ohrozit nemohou.
Před startem v Klatovech bylo jasné, že Janotovi s Dreslerem stačí k evropskému titulu body za druhé místo v kategorii 2. Po loňském absolutním prvenství si ale Miroslav doma věřil a také od první rychlostní zkoušky dal triu italských pronásledovatelů – Pasuttimu, Parisimu a Corredigovi, jasně najevo, že titul chce oslavit mezi svými fanoušky. Od úvodního Klatovského okruhu, kde zajel absolutně třetí čas, se soupeřům v kategorii 2 rychle vzdaloval. Na dohled zůstával jen Pasutti, ale i on měl v cíli na Janotu bezmála šestiminutovou ztrátu. Miroslav v dramatické bitvě s Rakušanem Ernstem Harrachem nakonec loňské prvenství neobhájil, i když po sobotním úvodu je dělilo necelých šestnáct sekund. Přednost dostal titul mistrů Evropy. Na tuhle cenu si ale Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem musejí počkat až na slavnostní Gala večer Mezinárodní automobilové federace. V Klatovech i tak posbírali sedm pohárů. Navíc se tým posunul na třetí místo v evropském šampionátu.
„Porazit dnes Ernsta Harracha by znamenalo jít do obrovského rizika a jet opravdu na hraně. Trať byla hodně těžká a místy hlavně na Klatovsku i nebezpečná, protože se jelo velice rychle a většinou za deště. Sobotní druhou etapu v okolí Sušice jsme si užili víc. Ráno jsem zkusil zaútočit na první místo, podařilo se nám i dobře zvolit pneumatiky, ale Harrach je zkušeným pilotem, který rychle zareagoval na změněné podmínky na trati. Jednoznačně tak v závěru vyhrál titul mistrů Evropy. O to víc jsem se snažil pobavit na trati diváky a odměnit se jim za jejich podporu. Italští soupeři u nás opět pohořeli. Úzké a mokré šumavské cesty jim neseděly. To není Středomoří. V cíli jsem pak prožil nádherné chvíle. Vybojovat evropský titul bylo splněním snu celého našeho týmu. Odvedli jsme opravdu kolektivní výkon. Celou sezónu jsme dřeli v přípravě a pak bojovali na trati. Dali jsme do toho celé srdce. Ale o titul mistrů Evropy se ani jinak bojovat nedá, zadarmo tohle zlato nikdo nezíská“, řekl Miroslav Janota.
Nadšení z výsledku neskrýval ani spolujezdec Pavel Dresler: „Je to senzace. Jsme mistry Evropy. Prakticky od začátku šampionátu jsme bojovali o titul, ale cesta k němu byla dlouhá a náročná. Musím proto poděkovat všem členům našeho týmu za podporu a odvedený výkon na každé letošní soutěži. Doma jsme zisku titulu podřídili všechno. Nešli jsme do zbytečného rizika. Zvládli jsme to v pohodě od startu až do cíle a i to je důkaz, že nám letos prvenství v kategorii 2 patří zaslouženě. Chvíli to sice v sobotu vypadalo, že bychom mohli obhájit i loňské absolutní prvenství, ale pak Harrach už chybu neudělal. V tak těžkých podmínkách nemělo smysl dál bezhlavě útočit“.
Miroslav JANOTA – Narozen 1. května 1978 v Příbrami
- Debutvolný pohár 2001 (Škoda 130 L/A)
- Kariéra2001 až 2006 volný pohár (Škoda 130 L/A)
- 2007
- K4 Pohár ČR v rallye (Opel Ascona B)
- 1. místo absolutně
- 2008
- K4 Pohár ČR v rallye (Opel Ascona B)
- volný pohár (Opel Ascona B)
- 1. místo Rally Pardubice
- 2009
- MČR v rallye historiků (Opel Kadett C GTE)
- 2. místo absolutně
- 2010
- ME v rallye historiků (Opel Kadett C GTE)
- 3. místo v kategorii 2
- mistr ČR v rallye historiků (Opel Kadett C GTE)
ing. Pavel DRESLER – Narozen 23. června 1986
- DebutRallye Střela Kralovice 2005 (Honda Civic 1.6 VTi)
Karel Malina, Goodwill Media
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas