Martin Prokop a Jan Tománek budou ve Francii bojovat o naději již dnes ráno od 7 hodin

„Spés moritur ultima – Naděje umírá poslední“. Toto latinské přísloví by si mohla posádka Czech Ford National Teamu napsat vedle log sponzorů na karosérii svého sportovního vozu – Fordu Fiesta S2000.

S tím letos svádějí boje v šampionátu SWRC a šance na zisk letošního titulu jsou před posledními dvěma závody (Francie a Španělsko) poměrně vzdálené.

Martin Prokop figuruje v této kategorii momentálně na třetím místě za vedoucím Hanninenem, továrním jezdcem mladoboleslavské Škody a druhým Estoncem Ottem Tanakem, který se stal největším objevem letošní sezóny. Potud to pozitivní, třetí pozice zdaleka špatná není. Pokud však pohlédneme na bodové skóre těchto hlavních aspirantů na titul světového šampióna není tuze mnoho důvodů k bezbřehému optimismu. Za Tanakem zaostává český pilot pouhé čtyři bodíky. Od vedoucího Hanninena však jihlavského jezdce dělí plných 22 bodů. Za vítězství se přitom na konto připisuje 25 bodů. Pokud by tedy ve Francii ztrátu v tabulce nesnížil, ale ta by případně o více než 3 body vzrostla, byl by pro španělské vyvrcholení SWRC konec jakýmkoli nadějím.

Jak se půjde na start s tímto vědomím?

„Z předchozího závodu v Německu jsme si dovezli 2 zprávy. Ta špatná: po páteční nehodě z vedoucí pozice jsme bodově hodně ztratili. Ta dobrá: po návratu v rámci superrally předváděli Martin s Jendou skvělý výkon a byli na těžkých asfaltových testech nesmírně rychlí. Takže se v Alsasku budeme snažit žít z té dobré zprávy a celý tým udělá maximum proto, aby svou rychlost znovu prokázali,“ říká Quirin Muller, manažer českého týmu.

Jak se na náročný finiš připravil jezdec, o jehož budoucnosti se mezi fanoušky a novináři v posledních dnech usilovně spekuluje? Není už myšlenkami spíše v roce 2012?

„Také jsem si leccos přečetl“, usmívá se Martin Prokop. „Ale jediné, co momentálně čtu s opravdovým zájmem jsou startovní listiny a itineráře posledních dvou letošních závodů. Do letoška jsme vstupovali s velkými ambicemi a přestože jsme si německým výletem do rýnského ryzlinku vše řádně zkomplikovali, pořád doufáme, že ze závěru ještě detektivku uděláme. Německo se rozhodně opakovat nebude! Už proto, že tady pěstují hlavně Pinot Gris…..,“ zaříkává se Martin Prokop.

A co ta budoucnost? „Teď koukám nanejvýš do neděle!“, nenechává se vtáhnout do debat o možném přestupu mezi elitu WRC, který naznačují mnohé komentáře.

Z loňského ročníku, kterým se naši reprezentanti protrápili bez posilovače řízení, není mnoho použitelných poznatků. “Loni to kvůli počasí a množství vytahaného bláta byla spíše šotolinová rally,“ vzpomíná co-pilot Jan Tománek. „Ale hlavně ji provázelo nezvyklé množství organizačních kiksů, které jsme tady nečekali. Snad se letos počasí i francouzští organizátoři polepší!“

Boj české dvojice o naději začne dnes v pátek v sedm hodin ráno.

A pokud se vám zdá, že nemohou mít nic společného jezdci rally a římský řečník a politik Marcus Tullius Cicero tak vězte, že právě ten kdysi řekl „Dokud dýchám, doufám!“ „Tak tohle rozhodně podepíšeme!“, shodují se Martin Prokop s Janem Tománkem. „Uděláme maximum, držte nám palce!“, vzkazují českým fanouškům.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...