Citroën na Rally Austrálie (9. – 11. 9. 2011)

Po pátečních haváriích obou posádek Citroenu a následném návratu do soutěže s penalizací, skončily posádky Citroën Total World Rally Teamu na 10. a 11. místě.

Sébastien Loeb / Daniel Elena a Sébastien Ogier / Julien Ingrassia podali výkony, které pomohly týmu udržet náskok na čele Poháru konstruktérů.

Sébastien Loeb si připsal celkem čtyři body, a tak tři soutěže před koncem sezony drží stále první místo v pořadí pilotů.

Po černém pátku skvělý finiš

Závěrečný den Rally Austrálie se stovkou předepsaných kilometrů začal v teplém slunečním svitu. Zahrnoval dva průjezdy dlouhé erzety Plum Pudding. Rychlá lesní trasa lemovaná velkými stromy severovýchodně od Coffs Harbour byla pro piloty velkou výzvou. Stejně jako předcházející den Sébastien Ogier a Sébastien Loeb nechtěli zbytečně riskovat a hodlali splnit hlavní cíl – dojet do cíle a co nejvíce bodovat v Poháru konstruktérů mistrovství světa. Nicméně Loeb se opět našel a zajel nejrychlejší čas v sektoru, který se využívá pro závěrečnou Power Stage. Na konci prvního kola figuroval Ogier na 10. pozici, zatímco jeho týmový kolega byl 12.

Po půlhodinové pauze v servisním parku v Coffs Harbour vyrážely posádky na stejnou porci tří rychlostních zkoušek. Vedení týmu vzalo do úvahy umístění největších rivalů v kontextu hodnocení obou mistrovství světa s tím, aby maximalizovalo šanci na nejlepší umístění v pořadí pilotů, ptalo se Sébastiena Ogiera na možnost přepustit pozici kolegovi Sébastienu Loebovi v předposlední rychlostní zkoušce. Toto rozhodnutí pak díky šesté a sedmé pozici posádek Citroënu bodově přispělo do Poháru konstruktérů.

Minimalizovat škody

Rally Austrálie zvršila Power Stage, na které mohli první tři počítat s bodovými prémiemi. Loeb zajel nejrychlejší čas a připočetl si navíc tři body. Díky víkendovému zisku 4 bodů má tak před Rally Francie na čele pořadí pilotů patnáctibodový náskok před Mikko Hirvonenem.

„Po našem pátečním vypadnutí jsme museli dělat maximum pro to, abychom neztratili mnoho bodů. Abychom získali i body do Poháru konstruktérů, řekl jsem si, že musím bezpodmínečně vyhrát Power Stage,“ uvedl Loeb. „Musím poděkovat technickému týmu, který udělal DS3 WRC opět konkurence schopným a umožnil nám se znovu zapojit do závodu, což bylo stejné i pro mého týmového kolegu. Tím jsme minimalizovali škody a náš cíl je nyní vyhrát v Alsasku!“

V Poháru konstruktérů má Citroën Total World Rally Team pohodlný náskok 62 bodů.

Australské stupně vítězů pro Pettera Solberga

Petter Solberg a Chris Patterson dosáhli nejlepšího umístění na Rally Austrálie ze všech Citroënů DS3 WRC – třetí místo. Petr van Merksteijn Jr. a Erwin Mombaerts v druhém voze připraveném Citroën Racing Technologies sice nebodovali mezi piloty, ale získali cenné body pro svůj tým Van Merksteijn Motorsport team.

Letos, kdy bylo centrum rally přesunuto na Coffs Coast v Novém Jižním Walesu, byl hned první den poznamenán deštěm. Tyto hrozné podmínky se staly osudnými pro řadu posádek, které vypadly. Petter Solberg a Chris Patterson byli rychlí a vyrovnaní a zúročili zkušenosti ve třetí pozici v celkové klasifikaci.

„Nevzpomínám si, jestli jsem na tak bahnitých tratích vůbec někdy jel,“ řekl norský pilot, který vyhrál ve Walesu při svém čtvrtém startu. „Několikrát jsem se také otočil a ztratil čas, ale zůstal jsem v závodě. Auto se dalo ovládat velice dobře, i když naše nastavení nebylo zcela ideální a nemohli jsme jet zcela naplno v těchto extrémních podmínkách.“

V sobotu a v neděli se mistr světa z roku 2003 rychlostně srovnával s tandemem Mikko Hirvonen a Jari – Matti Latvala a nakonec si vyjel druhé pódium této sezony.

„Během víkendu jsme se zlepšovali. Jsem rád, že jsem opět na pódiu. Na takový výsledek jsme se dlouho načekali. Že jsme opět na stupních vítězů je ohromnou odměnou pro celý tým.“

Norský pilot byl třetí nejrychlejší také v závěrečné Power Stage a připsal si navíc jeden bod, což ho řadí na průběžné páté místo v mistrovství světa. Petter Solberg World Rally Team je tři soutěže před koncem sezony na třetí pozici v Poháru konstruktérů.

Petr Van Merksteijn Junior a Erwin Mombaerts byli mezi posádkami, kterým se nevyhnuly problémy, když hned během prvního dne museli zastavit pro dvě píchlé pneumatiky na RZ 6. „Jeli jsme jen tak rychle, abychom zbytečně neriskovali. Zkoušku od zkoušky jsme byli rychlejší. Jsem sice zklamaný, že jsme nedojeli první den, ale díky restartu jsme byli schopní opět bodovat do Poháru konstruktérů.“

Nejrychlejší časy:

  • 1.etapa – RZ 1: Sébastien Ogier (Citroën DS3 WRC) – RZ 2: Sébastien Loeb (Citroën DS3 WRC) – RZ 3: Sébastien Loeb – RZ 4: Petter Solberg (Citroën DS3 WRC) – RZ 5 a 6: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta WRC) – RZ 7: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta WRC) – RZ 8 a 9 : Latvala – RZ 10: Hirvonen.
  • 2.etapa – RZ 11 až 14 : Latvala – RZ 15 až 17 : Ogier – RZ 18 a 19 : Loeb – RZ 20 : Ogier.
  • 3.etapa – RZ 21 : Hirvonen – RZ 22 : Latvala – RZ 23 : Loeb – RZ 24 a 25 : Hirvonen – RZ 26 : Loeb-

Nejlepší časy celkem:

Latvala, 9 – Ogier, Loeb a Hirvonen, 5 – Solberg, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 a 2: Ogier – RZ 3: Loeb – RZ 4 a 5: Ogier – RZ 6 až 10: Hirvonen – RZ 11 až 24: Latvala –

RZ 25 a 26 : Hirvonen.

Konečné pořadí Rally Austrálie:

1.M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 3:35:59,0 hod.

2.M. Latvala / M. Antilla Ford Fiesta RS WRC +14.7s

3.P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +44.8

4.M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +8:45.2 min.

5.K. Al Qassimi / M. Orr Ford Fiesta RS WRC +12:33.3

6.H. Paddon / J. Kennard Subaru Impreza WRX +17:29.3

7.M. Kosciuszko / M. Szczepaniak Mitsubishi Lancer Evo X +19:01.3

8.O. Saliuk / P. Cherepin Mitsubishi Lancer Evo IX +21:08.5

9.B. Guerra / B. Rozada Mitsubishi Lancer Evo X +22:48.9

10.S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC +30:02.9

11.S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC +30:19.4

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...