Dosavadní rekord pro vozidla poháněná elektrickými akumulátory činil 9 minut a 1,338 sekundy.
Specialista na Severní smyčku Jochen Krumbach potřeboval 29. srpna s prototypem sestaveným společností Toyota Motorsport GmbH (TMG) na trasu dlouhou 20,8 kilometrů pouhých 7 minut a 47,794 sekundy.
Toyota TMG EV P001
– je poháněn dvěma elektromotory, které dohromady podávají točivý moment 800 Nm a dosahují nejvyšší rychlost 260 km/h. Již po 3,9 sekundy je dosaženo rychlosti 100 km/h. Oba motory dohromady disponují výkonem 280 kW/375 koní.
Pohon závodního vozu odebírá svou energii z lithium-keramického akumulátoru, který pracuje s napětím 520 Volt a ukládá celkem 41,5 kWh. Akumulátor přispívá svou hmotností 350 kilogramů k celkové hmotnosti 970 kilogramů závodního vozu. Otevřený prototyp má rozvor kol 237 cm při délce 419 cm. Je 179 cm široký, ale pouhých 1,07 metrů vysoký.
V den rekordní jízdy hrálo počasí týmu do karet. Bylo sucho, avšak teplota na trase byla relativně nízká. Severní smyčka představuje se svými mnohými stoupáními, vysokým podílem jízdy na plný plyn a velkými výškovými rozdíly pro elektricky poháněná vozidla obzvláště velkou výzvu.
Jízdní výkony elektricky poháněného závodního vozu a dosažený čas podtrhují názor TMG, že ani motoristický sport s elektricky poháněnými vozidly nijak nepřichází o svou fascinaci. Základ pohonné soustavy rekordního prototypu je vhodný pro budoucí okruhové série v motorsportu. TMG odstartuje již v příštím roce komerční výrobu hnacího systému. Ten bude dále vyvíjen a přizpůsobován různým alternativním řešením šasi.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií