Yvan Muller a Alain Menu obsadili v prvním závodu 1. a 2. místo; ve 2. závodu Yvan Muller, Rob Huff a Alain Menu vybojovali 1., 2. a 3. místo…
Pokud jde o titul v hodnocení jezdců, je z pohledu matematiky jisté, že ani tento titul nemůže uniknout jednomu trojice jezdců Chevroletu, ale souboj je stále zcela otevřený: po dvou vítězstvích ve Španělsku převzal Yvan vedoucí pozici od Roba a vede před ním o 16 bodů; před Alainem Menu je o 80 bodů.
1. závod
– po souboji s Tarquinim na samotném začátku, zvítězil Yvan Muller před Alainem Menu. Rob Huff skončil pátý poté, co uvízl ve skrumáži v prvních zatáčkách a získal tak několik cenných bodů. Jezdil i na třetí pozici, ale ztratil ji, když do zadní části jeho auta narazil Alain Menu, do kterého narazil Monteiro.
2. závod
– se vyvíjel slibně pro BMW, když tři z nich byly na čele většinu závodu před trojicí Chevroletů Cruze, ale incident Coronella s Villou otevřel cestu Mullerovi a hodiny Michelisze v poslední zatáčce dostaly Huffa a Menu na stupně vítězů.
Tým zůstává ve Valencii ještě v pondělí a v úterý, kdy bude testovat, pak se auta vydají na dlouhou zámořskou cestu do Asie, kde se poslední tři kola mistrovství odehrají především ve znamení souboje o titul v hodnocení jezdců.
Řekli
Yvan Muller (1./1.):
„Moje velká pochvala patří především celému týmu za zasloužený zisk druhého titulu v Poháru konstruktérů! Víkend byl pro mě samozřejmě vynikající, vždyť jsem ho začínal s 6 body ztráty na Roba a odcházím se 16bodovým náskokem. Ale rozhodnuto ještě není nic a zůstávám plně koncentrovaný. V 1. závodu se mi podařilo předjet Tarquiniho, který perfektně odstartoval, a vybudovat si dostatečný náskok. Ve 2. závodu jsem držel krok s BMW, ale neměl jsem dobrou pozici na souboj s nimi. Naštěstí se zlikvidovaly mezi sebou a měl jsem to štěstí být v pravý čas na pravém místě. Oba závody byly velmi náročné na pneumatiky a na konci obou závodů jsem již jezdil více na kovu, než na gumě, zejména na levém zadním kole, díky čemuž se mi pár krát v posledních kolech zablokovalo.“
Alain Menu (2./3.):
„Velmi se těším z výsledku týmu a také z mých výkonů, zejména po neuspokojivé kvalifikaci. Druhé a třetí místo je opravdu dobré, zvláště pokud si uvědomíme, jak k nim došlo. V 1. závodu na začátku do mě zezadu několikrát narazil Monteiro a nedokázal jsem zabránit nárazu do Robova auta. Je mi to líto, ale i televizní záznam ukazuje, že jsem tomu nemohl zabránit. Když mi vysílačkou oznámili, že jsem za to dostal trest průjezdu depem, nemohl jsem uvěřit a velmi mě potěšilo, když to rozhodčí rychle změnili. Ačkoliv to nebývá zvykem, 2. závod byl mnohem tvrdší, snad díky horku, ale auto ke konci závodu jezdilo stále lépe.“
Rob Huff (5./2.):
„Pro mě tento víkend nebyl z nejlepších, ale nic není ztraceno. Musíme se pohnout vpřed a využít týdny před Japonskem na to, abychom zjistili, proč jsem v posledních 4-5 závodech začal ztrácet na Yvana a zlepšit tak naše výkony. Těším se na tuto výzvu! V 1. závodu jsem byl rád, když jsem skončil 5. – po tom všem, co se odehrálo v 1. kole. Nemám k tomu moc co dodat, můj výkon zničily incidenty, které jsem nevyprovokoval, ale to se stává… 2. závod byl mnohem lepší, dobře jsem odstartoval a pak, podobně jako Yvan, jsem využil problémy našich soupeřů před námi.“
Eric Neve:
„Vybojovat titul v posledním evropském kole, tři kola před koncem mistrovství, je prostě fantastické. Jsem nadšený Chevroletem, RML a každým členem týmu. Za tímto druhým titulem je obrovské množství práce. Přijali jsme výzvu postavit a nasadit novým motor 1,6 turbo a byli jsme s tím hotovi jako první. Nic nebylo jisté, ale vyplatilo se to!“
Stuart Cowie:
„Vynikající výsledek náročného víkendu s vysokými očekáváními. Nyní se musíme soustředit na poslední tři kola v Asii a poskytnout našim jezdcům vozy, s nimiž získají mistrovský titul v hodnocení jezdců.“
VALENCIA – výsledky
1. závod
1. | Y. Muller | Chevrolet Cruze | 14 kol za 25 min 39,052 s |
2. | A. Menu | Chevrolet Cruze | + 1,103 s |
3. | T. Coronel | BMW 320 TC | + 6,345 s |
4. | K. Poulsen | BMW 320 TC | + 9,961 s |
5. | R. Huff | Chevrolet Cruze | +15,404 s |
2. závod
1. | Y. Muller | Chevrolet Cruze | 13 kol za 23 min 14,296 s |
2. | R. Huff | Chevrolet Cruze | + 4,434 s |
3. | A. Menu | Chevrolet Cruze | + 1,143 s |
4. | T. Coronel | BMW 320 TC | + 2,184 s |
5. | G. Tarquini | SEAT SR León 1.6T | + 2,966 s |
Pořadí jezdců po 18 z 24 závodů
1. | Muller | Chevrolet | 333 bodů |
2. | Huff | Chevrolet | 317 |
3. | Menu | Chevrolet | 253 |
4. | Coronel | BMW | 164 |
5. | Tarquini | SEAT | 155 |
….. | |||
12. | O’Young | Chevrolet | 43 |
….. | |||
14. | Bueno | Chevrolet | 25 |
atd. |
Pohár konstruktérů po 18 z 24 závodů
pořadí | značka | bodů |
1. | Chevrolet | 734 |
2. | BMW | 433 |
3. | SEAT | 393 |
4. | Volvo | 126 |
Příští závod: Race of Japan, Suzuka, 22.-23. října 2011.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů