Ford Fiesta: Na prahu nové éry

Svět Fordu vám odkryje tajemství nového Fordu Fiesta. Od roku 1976, kdy byl poprvé uveden na trh, je Ford Fiesta jedním z nejoblíbenějších malých automobilů v Evropě. Při přípravách na nové milénium navazuje Ford na tuto tradici a vytváří nejrůznějším novou řadu vozů, které budou vyhovovat nejrůznějším potřebám řidičů.

Ford Fiesta: Na prahu nové éry

„Fiesta vždycky přinášela radost z jízdy a zároveň poskytovala pasažérům maximální bezpečnost,“ říká Malcolm Thomas, ředitel výroby malých vozů u Ford Motor Company. „Nyní jsme ještě více vylepšili bezpečnostní prvky a vybavení Fiesty a navíc jsme jí dali nové tvary charakteristické pro nejmladší členy rodiny Fordu. Chcete-li bezpečný a spolehlivý vůz, nesmíte dlouho hledat. Je to právě Ford Fiesta,“ dodává.

Přední část nové Fiesty byla navržena podle designu „New Edga“, který si již získal velkou oblibu u Fordů Ka a Focus. S impozantními novými světlomety a s elegantně tvarovanými předními blatníky upoutá vůz pozornost na první pohled. Vysoko posazená zadní světla navíc ještě zvýší bezpečnost vozu. Nárazník v barvě karoserie zase přispěje k co největší eleganci auta.


Ford nezapomíná ani na vybavení kabiny. Přední sedadla konstruovaná obdobně jako u Fordu Focus nabízejí větší pohodlnost a oporu.

Pestrá nabídka


Nová řada Fordu Fiesta nabízí řidičům velkou možnost výběru. U všech modelů patří ke standardnímu vybavení airbagy řidičů a u většiny vozů také posilovač řízení. Navíc jsou tu boční airbagy, ABS, klimatizace a dálkový ovladač dveřního systému. Ford Fiesta Ghia má dálkové dvojité zamykání dveří.


Řidiči si mohou vybrat z mnoha motorů. K dispozici mají 1,25 l nebo 1,4 l Zetec SE, 1,3 l Endura-E nebo 1,8 l Endura-D (dieselový motor). Nová řada Fordu Fiesta také nabízí tří nebo pětidvéřovou verzi vozu.


William Boddie, viceprezident centra malých a středních vozidel Ford Motor Company, říká: „Nejnovější řada Fordu Fiesta vyhoví všem zájemcům, ať už jim jde o co nejlepší výkon auta, cestování s rodinou či o bezstarostnou jízdu městem.“

Sportovní alternativa


Na počátku nového milénia přichází Fiesta Sport. Tento vůz zdědil všechny dobré vlastnosti od svých sportovních předchůdců. S motorem 103 PS 1,6 l Zetec-SE, který byl původně vyvinut pro Ford Focus, dosahuje akcelerace z nuly na 100 km/h za 10,2 sekundy. Se svým schématem řazení ve stylu Fordu Puma poskytuje Fiesta Sport řidiči pocit jízdy ve voze s vysokým výkonem. Navíc snížené zavěšení kol dává novému automobilu vynikající jízdní vlastnosti.


Sportovní charakter vozu pozná řidič na první pohled. Kruhová přední světla do mlhy a mřížka chladiče z nerezové oceli jsou kombinovány s koly z lehké slitiny a se zadním spojlerem.


„Při konstrukci Fiesty Sport jsme využili zkušeností s takovými vozy, jako je například Ford Puma. Je to nejdokonalejší kompaktní vůz typu hatchback a jízda v něm je požitek,“ říká William Boddie.

Svět Fordu – podzim 1999

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...